Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Boeing: Νέος «πονοκέφαλος» η πιθανότητα απεργίας 32.000 εργαζομένων

Κέλι Ορτμπεργκ, CEO Boeing

Κέλι Ορτμπεργκ, CEO Boeing (Πηγή: boeing.mediaroom.com)

«Δια πυρός και σιδήρου» έχει περάσει τα τελευταία έξι χρόνια η Boeing, ενώ στην μακροσκελή λίστα των προβλημάτων την έρχεται τώρα να προστεθεί και το ενδεχόμενο μιας απεργίας  32.000 εργαζομένων.

Η σύμβαση μεταξύ της Boeing και της Διεθνούς Σωματείου Μηχανολόγων Μηχανικών (International Association of Machinists), πρόκειται να λήξει στις 12 Σεπτεμβρίου.

Χωρίς νέα σύμβαση, οι εργαζόμενοι που κατασκευάζουν τα αεροπλάνα της στην πολιτεία της Ουάσιγκτον, πρόκειται να ξεκινήσουν την πρώτη απεργία στην εταιρεία εδώ και 16 χρόνια.

Και αυτή τη στιγμή, οι πιθανότητες μιας συμφωνίας δεν φαίνονται καλές, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τοπικού Σωματείου.

«Είμαστε πολύ μακριά σε όλα τα βασικά ζητήματα – μισθούς, υγειονομική περίθαλψη, συνταξιοδότηση, άδειες», ανέφερε στο CNN, ο Jon Holden, πρόεδρος της IAM.

«Συνεχίζουμε να προσπαθούμε για μια καλή συμφωνία, αλλά δεν είναι εύκολο να προσπελαστούν τα εμπόδια», πρόσθεσε.

Υπενθυμίζεται ότι ο κολοσσός των αερομεταφορών, έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μια σειρά από σοβαρά περιστατικά, σχετιζόμενα με τα αεροσκάφη που κατασκευάζει τα τελευταία χρόνια.

Με αφορμή θανατηφόρες συντριβές και σχεδιαστικά ντεφό στο τζετ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις 737 max, η εταιρεία έχει κατηγορηθεί ότι έχει βάλει τα κέρδη και την ταχύτητα παραγωγής πάνω από την ποιότητα και την ασφάλεια.

Μάχη για να μην κηρυχθεί απεργία

Οι εργαζόμενοι και η εταιρεία δηλώνουν ότι επιθυμούν να καταλήξουν σε συμφωνία χωρίς να κηρυχθεί απεργία.

Ωστόσο, ο θυμός των μελών του συνδικάτου για τις πρόσφατες συμβάσεις παραχώρησης και τις δυσκολίες στην κάποτε “περήφανη” εταιρεία, θα μπορούσε να προκαλέσει δυσκολίες ως προς την επίτευξη μιας win-win συμφωνίας.

«Συνεχίζουμε να διαπραγματευόμαστε καλή τη πίστη, ενώ επικεντρωνόμαστε στα θέματα που είναι σημαντικά για τους εργαζομένους μας και τις οικογένειές τους», σημειώνει σε δήλωσή της η Boeing.

«Είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να καταλήξουμε σε μια συμφωνία που να εξισορροπεί τις ανάγκες των εργαζομένων μας και την επιχειρηματική πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε ως εταιρεία», προσθέτει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Boeing συνομιλεί με το συνδικάτο έχοντας νέο διευθύνων σύμβουλο, τον Kelly Ortberg, που ανέλαβε τη θέση στις 8 Αυγούστου.

Ο ίδιος τόνισε ότι επιθυμεί να πέσουν οι τόνοι με το σωματείο.

Ο προκάτοχος του Ortberg, Dave Calhoun, ανέφερε επίσης στους επενδυτές τον Ιούλιο, ότι η πρόθεση της Boeing είναι να αποφύγει μια απεργία, ενώ φάνηκε πρόθυμος να  δείξει ευελιξία, στα οικονομικά αιτήματα των εργαζομένων.

Παράλληλα, η εταιρεία επεσήμανε ότι οι μισθοί για τα μέλη του IAM έχουν αυξηθεί κατά 60% τα τελευταία 10 χρόνια, λόγω των γενικών αυξήσεων των μισθών, των προσαρμογών στο κόστος ζωής και των αμοιβών κινήτρων.

Εντούτοις, το συνδικάτο φαίνεται ότι επιδεικνύει μια άτεγκτη συμπεριφορά.

«Το διοικητικό συμβούλιο αξίζει σίγουρα να επικριθεί. Δεν θέλουμε να διευθύνουμε την εταιρεία. Αλλά θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι φωνές μας ακούγονται για τις αποφάσεις που λαμβάνονται. Αγαπάμε την Boeing. Είναι οι άνθρωποι στο διοικητικό συμβούλιο που θυσίασαν την ακεραιότητά της», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Holden.

Μια σημαντική δύναμη

Την ίδια στιγμή, παρά τα προβλήματά της, η Boeing εξακολουθεί να είναι ένα σημαντικό «γρανάζι» στην οικονομία των ΗΠΑ και η πιθανότητα αναστολής εργασιών θα έχει ευρύ φάσμα επιπτώσεων.

Πέρα από τα 32.000 μέλη του συνδικάτου από τους σχεδόν 150.000 υπαλλήλους των ΗΠΑ, η εταιρεία εκτιμά τον δικό της οικονομικό αντίκτυπο στα 79 δισεκατομμύρια δολάρια.

Επιπλέον, η Boeing είναι ένας από τους δύο μόνο μεγάλους προμηθευτές τζετ στην αεροπορική βιομηχανία

Και η βιομηχανία αντιμετωπίζει ήδη καθυστερημένες παραδόσεις, που είναι αδύνατον να αυξηθούν, έως ότου η Boeing απαντήσει σε ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια και την ποιότητα των αεροπλάνων της.

Ταυτόχρονα, ένας από τους διαπραγματευτικούς στόχους του σωματείου, είναι να αποκτήσει έναν εκπρόσωπο του συνδικάτου στο διοικητικό συμβούλιο της Boeing, το οποίο έχει αντιμετωπίσει σκληρή κριτική για τα πολλά προβλήματα της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης: 

Boeing: Οι τραγωδίες άνοιξαν τον «ασκό του Αιόλου» – Νέες αποκαλύψεις για τα 737 Max

Delta Air Lines: Νέο δυστύχημα με αεροσκάφος της Boeing – Δύο νεκροί και ένας τραυματίας

Πλήγμα για την Boeing: Γιατί η Nasa επιλέγει την SpaceX για την επιστροφή δύο αστροναυτών στη Γη