• Business

    Boeing: Οι τραγωδίες ανοίγουν τον «ασκό του Αιόλου» – Νέες αποκαλύψεις για τα 737 Max

    • Μαρία Βε
    Κέλι Ορτμπεργκ, CEO Boeing

    Κέλι Ορτμπεργκ, CEO Boeing (Πηγή: boeing.mediaroom.com)


    Ακόμη ένα «χτύπημα» στην διαδικασία παραγωγής της δέχεται η Boeing, αυτή τη φορά από το «Foundation for Aviation Safety», του οποίου οι εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι η εταιρεία απέκρυψε ηλεκτρoλογικά προβλήματα ενός αεροσκάφους που συνετρίβη πριν από πέντε χρόνια στην Αιθιοπία.

    Την ώρα που ο αμερικανικός αεροναυπηγικός κολοσσός προσπαθεί να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του, έπειτα από ένα μπαράζ λαθών και παραλείψεων, το ίδρυμα για την Ασφάλεια της Αεροπορίας προειδοποιεί ότι περισσότερα από 1.000 αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή, θα μπορούσαν να κινδυνεύουν από αντίστοιχες βλάβες.

    Υπενθυμίζεται ότι τα προβλήματα για την εταιρεία ξεκίνησαν τον Ιανουάριο φέτος, μετά από ένα ατύχημα σε ένα Boeing 737 MAX 9 της Alaska Airlines, όταν  αποκολλήθηκε παράθυρο και τμήμα της ατράκτου, λίγο αφότου απογειώθηκε από το Πόρτλαντ.

    Το ατύχημα είχε ως αποτέλεσμα την καθήλωση 171 αεροσκαφών, ενώ από εκείνη τη στιγμή, δεν έχουν σταματήσει οι αποκαλύψεις για την εταιρεία, τον τρόπο παραγωγής των αεροσκαφών της, αλλά και την αξιοπιστία της, προκαλώντας της ένα ισχυρό πλήγμα.

    Τα προβλήματα και οι τραγωδίες

    Όμως, οι τραγωδίες είναι εκείνες που εξοργίζουν και κινητοποιούν δυναμικά τους ανθρώπους.

    Οι νέες αποκαλύψεις σχετίζονται με ένα ολοκαίνουργιο  737 Max, αεροσκάφος, που προσέκρουσε στο έδαφος, λίγο αφότου απογειώθηκε από την Αντίς Αμπέμπα τον Μάρτιο του 2019, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν ακαριαία 157 άνθρωποι.

    Ένα χρόνο νωρίτερα, δυστύχημα είχε προηγηθεί σε άλλο ένα τέτοιου τύπου αεροσκάφος στα ανοιχτά της Ινδονησίας, όπου έχασαν τη ζωή τους και οι 189 επιβαίνοντες.

    Αργότερα αποδείχτηκε ότι το αεροσκάφος της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines το 2019, ήταν αρκετά προβληματικό, καθώς βγήκε από την παραγωγή δύο ολόκληρα χρόνια νωρίτερα από το προβλεπόμενο, διότι η Boeing ήθελε να ανταγωνιστεί σε πωλήσεις το αντίστοιχο μοντέλο της Airbus που «σάρωνε» τότε στην αγορά.

    Και τα δύο δυστυχήματα αποδόθηκαν σε ένα κακώς σχεδιασμένο σύστημα ελέγχου πτήσης, το οποίο ενεργοποιήθηκε σε λάθος χρόνο, λόγω βλάβης στον αισθητήρα.

    Δυστύχημα της Ethiopian Airlines το 2019
    Δυστύχημα της Ethiopian Airlines το 2019 (Πηγή: REUTERS/Tiksa Negeri)

    Ωστόσο, εκπρόσωπος της Boeing είχε τονίσει μετά το δυστύχημα ότι «η εταιρεία συνεργάστηκε πλήρως και παρείχε σχετικές πληροφορίες στην έρευνα».

    Το «Foundation for Aviation Safety» δημοσίευσε έγγραφα στον ιστότοπό του, που – όπως διατείνεται – είναι αρχεία κατασκευής του αεροσκάφους, τα οποία διέρρευσαν πρώην υπάλληλοι της Boeing.

    Από αυτά, φαίνεται η προβληματική και χαοτική κατάσταση, κατά την διαδικασία παραγωγής, επισημαίνει το ίδρυμα.

    Δυστύχημα της Ethiopian Airlines το 2019
    Δυστύχημα της Ethiopian Airlines το 2019 (Πηγή: REUTERS/Tiksa Negeri)

    Ειδικότερα, διαπιστώθηκε έλλειψη εξαρτημάτων, ελλιπής και ακατάλληλη εγκατάσταση καλωδίωσης. Επιπλέον, φαίνεται και η πίεση προς τους εργαζόμενους, να επαναλαμβάνουν την επεξεργασία ελαττωματικών μερών.

    Όσον αφορά το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Αιθιοπία, το ίδρυμα τονίζει ότι η εταιρεία είχε γνώση των ηλεκτρολογικών προβλημάτων του, ακόμη και μήνες πριν από το δυστύχημα, ενώ αποσιώπησε σκοπίμως.

    Καμία εμπιστοσύνη στη νέα διοίκηση

    Σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία της, η Boeing ανέφερε υψηλές ζημίες και πτώση τζίρου τον Ιούλιο, σε επίπεδα που ξεπέρασαν κατά πολύ τις ήδη απαισιόδοξες εκτιμήσεις της αγοράς, ανακοινώνοντας παράλληλα όμως τον Κέλι Ορτμπεργκ, ως τον νέο της CEO. 

    Ο 65χρονος Ορτμπεργκ, διαθέτοντας πάνω από 35 χρόνια εμπειρίας στην αεροδιαστημική, διαμηνύει τώρα ότι σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στον κολοσσό, ο οποίος το τελευταίο διάστημα βλέπει να καταρρέουν και τα φιλόδοξα διαστημικά του σχέδια.

    Υπενθυμίζεται ότι η Nasa ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι δύο αστροναύτες που βρίσκονται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό από τις αρχές Ιουνίου, θα επιστρέψουν στη Γη με την SpaceX, αντί του οχήματος Starliner της Boeing που τους μετέφερε έως εκεί.

    Η συγκεκριμένη απόφαση σημαίνει πλήγμα στην Boeing, η οποία έχει ξοδέψει χρόνια για την ανάπτυξη του οχήματος Starliner.

    Σχολιάζοντας την αξιοπιστία της νέας διοίκησης, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε σήμερα ότι «συνεχίζει να απογοητεύει», υπογραμμίζοντας τα προβλήματα στην παραγωγή, καθώς καθυστερούν οι παραδόσεις των αεροσκαφών του.

    Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία – ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing – ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να παραδώσει μόλις 20-25 από τα αεροσκάφη 737 MAX πριν από το επόμενο καλοκαίρι, αντί για τα προγραμματισμένα 29.

    Ο O’Leary σημείωσε ότι η Ryanair έλαβε πέντε αεροσκάφη τον Ιούλιο, αντί για επτά που είχαν προγραμματιστεί, ενώ πρόσθεσε ότι μάλλον θα λάβει μόνο πέντε από τα 10 που είχαν προγραμματιστεί για τον Αύγουστο.

    Εντούτοις, η Boeing έχει δεσμευτεί να αυξήσει την παραγωγή μέχρι το τέλος του έτους, αφού ξεπεράσει τα εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα.

    Μάλιστα, χθες ανακοίνωσε ότι η Κίνα θα χρειαστεί 8.830 νέα αεροσκάφη μέχρι το 2043, καθώς η αεροπορική βιομηχανία της χώρας επεκτείνεται και εκσυγχρονίζεται, προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια επιβατών και φορτίου.

    Διαβάστε επίσης: 

    Πλήγμα για την Boeing: Γιατί η Nasa επιλέγει την SpaceX για την επιστροφή δύο αστροναυτών στη Γη

    Boeing: Ζημίες $1,4 δισ. στο τρίμηνο και πτώση τζίρου 15% – Νέος CEO ο Κέλι Όρτμπεργκ

    Ryanair: Μειώνει τις προβλέψεις, βλέπει «σημαντικά χαμηλότερους» ναύλους για το καλοκαίρι



    ΣΧΟΛΙΑ