ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σημειώνεται ότι στις αρχές Ιανουαρίου, υπάλληλος της Spirit AeroSystems, η οποία δημιουργεί την άτρακτο των αεροπλάνων για αεροσκάφη Boeing, ειδοποίησε τον διευθυντή του για κάποιες οπές, οι οποίες δεν είχαν ανοιχτεί με ακρίβεια ενώ τα αεροπλάνα 737 Max ήταν στη διαδικασία παραγωγής.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ένας νέος κίνδυνος διαφαίνεται στον ορίζοντα: ένα εργασιακό “ρήγμα” 10ετίας.
Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Boeing, η Διεθνής Ένωση Μηχανολόγων και Εργαζομένων στην Αεροναυπηγική, εξακολουθεί να επιβαρύνεται από μια συμφωνία του 2014, μέσω της οποίας θυσιάστηκαν συντάξεις και “κλείδωσαν” οι ελάχιστες αυξήσεις.
Τώρα, οι επικεφαλής των συνδικάτων θα απαιτήσουν αύξηση των μισθών κατά 40% σε τρία ή τέσσερα χρόνια, υποκινούμενοι από το αναζωπυρούμενο εργατικό κίνημα των ΗΠΑ, την έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στον τομέα της αεροναυπηγικής και την πίεση στην Boeing να σταθεροποιήσει την εργασία στα εργοστάσιά της.
«Στόχος μας είναι να διαπραγματευτούμε ένα συμβόλαιο που εμείς ως ηγεσία του συνδικάτου και τα μέλη μας μπορούν να αποδεχθούν», δήλωσε ο Jon Holden, πρόεδρος της IAM District 751, η οποία αντιπροσωπεύει 32.000 μηχανικούς Boeing στην περιοχή του Σιάτλ.
«Δεν παίρνουμε επιπόλαια την απεργία. Αλλά είμαστε πρόθυμοι να το κάνουμε», συμπλήρωσε, ενώ θεωρεί ότι άνοιξε ο δρόμος για μια επιτυχημένη συμφωνία με την Boeing.
Σε περίπτωση απεργίας, θα έκλειναν τα εργοστάσια της Boeing στην Ουάσιγκτον και το Όρεγκον, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών συναρμολόγησης των τζετ 737 cash-cow της, μειώνοντας την παραγωγή μετά τη λήξη της τρέχουσας σύμβασης IAM τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με αναλυτές, η εταιρεία δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά μια στάση εργασίας καθώς προσπαθεί να σταθεροποιήσει τα εργοστάσια και τους προμηθευτές της και να επιστρέψει την παραγωγή σε σταθερό, αξιόπιστο ρυθμό.
Με τις συνομιλίες να ξεκινούν στις 8 Μαρτίου, οι εργασιακές εντάσεις θα εντείνουν και τους ελέγχους προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Boeing, Dave Calhoun.
Ήδη καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις από νομοθέτες και επενδυτές, ενώ η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας έχει ενισχύσει την επίβλεψή της, περιορίζοντας παράλληλα την παραγωγή για το 737, έως ότου βελτιωθεί η ποιότητα.
Οι τακτικές που χρησιμοποίησε η Boeing πριν από μια δεκαετία για να ανατρέψει τις συνταξιοδοτικές παραχωρήσεις και να περιορίσει τις αυξήσεις των μισθών σε λιγότερο από 1% κατά μέσο όρο, φαίνεται να είναι μεγάλες κατά τις επερχόμενες διαπραγματεύσεις.
Το συνδικάτο σχεδιάζει επίσης να πιέσει για την επιστροφή των συντάξεων καθορισμένων παροχών, το χαμηλότερο κόστος για την υγεία και μεγαλύτερη ευελιξία σχετικά με τις υπερωρίες.
«Παραμένουμε προσηλωμένοι στη συνεργασία με τις ομάδες μας για την ενίσχυση της ποιότητας στις δραστηριότητές μας», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η boeing.
«Πιστεύουμε ότι υπάρχει ένας δρόμος για ένα νέο συμβόλαιο που αντιμετωπίζει τις ανάγκες και τις ανησυχίες των ανθρώπων μας, διατηρώντας παράλληλα την ικανότητά μας να ανταγωνιστούμε στην παγκόσμια αγορά», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι η Boeing την περασμένη εβδομάδα αρνήθηκε να δώσει οικονομικές προοπτικές για φέτος, αν και διατήρησε τον στόχο της δημιουργίας ελεύθερων ταμειακών ροών 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025 ή το 2026, στόχος που κινδυνεύει να χαθεί από μια παρατεταμένη διακοπή εργασίας.
Διαβάστε επίσης:
Novartis: Εξαγοράζει την MorphoSys έναντι 2,7 δισ. ευρώ – Στοχεύει σε φάρμακο κατά του καρκίνου
Stellantis: Αρνείται τις εικασίες για συγχώνευση με τη Renault
UBS: Ξαναρχίζει φέτος τις επαναγορές μετοχών – Ζημιές στο τελευταίο τρίμηνο του 2023