Η Boeing διερευνά την πώληση του διαστημικού της τμήματος, καθώς o νέoς επικεφαλής του προβληματικού κατασκευαστή προσπαθεί να εξορθολογίσει την εταιρεία και να την επικεντρώσει στις βασικές δραστηριότητές της, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Η προσπάθεια, που βρίσκεται στα πρώιμα στάδια, περιλαμβάνει τη διαστημική κάψουλα Starliner της Boeing και τις επιχειρήσεις της που υποστηρίζουν τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ανέφερε η εφημερίδα την Παρασκευή, επικαλούμενη άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Η Boeing αναμένεται να συνεχίσει τις εργασίες της για το Space Launch System, έναν τεράστιο πύραυλο που προορίζεται να μεταφέρει τελικά Αμερικανούς αστροναύτες πίσω στο φεγγάρι για τη NASA, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Ένας εκπρόσωπος της Boeing δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Bloomberg για σχόλιο.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing, Kelly Ortberg, ανέφερε ότι η εταιρεία μπορεί να συρρικνώσει το ευρύ χαρτοφυλάκιό της για να αυξήσει την εστίαση της στα βασικά εμπορικά αεροσκάφη και τις αμυντικές της επιχειρήσεις. Ο Ortberg έχει ξεκινήσει μια επανεξέταση των επιχειρήσεων της εταιρείας, την οποία αναμένει να ολοκληρώσει μέχρι το τέλος του έτους, είπε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

«Είναι καλύτερα να κάνουμε λιγότερα και να το κάνουμε καλύτερα από το να κάνουμε περισσότερα και να μην το κάνουμε καλά», δήλωσε ο Ortberg.

Η αναθεώρηση έρχεται καθώς ο Ortberg εργάζεται για να τερματίσει μια απεργία εργαζομένων  που κρατά επί έξι εβδομάδες και έχει αδρανοποιήσει την παραγωγή βασικών αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένου του cash-cow 737 Max. Η διακοπή εργασίας επιδεινώνει την ταραγμένη οικονομική κατάσταση της εταιρείας, με την πιστοληπτική της ικανότητα να βρίσκεται κοντά στο να χαρακτηριστεί junk

Ένα βήμα μακριά από τις διαστημικές δραστηριότητές της θα σηματοδοτούσε μια σημαντική αλλαγή για μια εταιρεία που ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της αμερικανικής εξερεύνησης πέρα ​​από την ατμόσφαιρα. Η συνεισφορά της Boeing εκτείνεται για περισσότερα από 50 χρόνια, από το Saturn V που έστειλε για πρώτη φορά ανθρώπους στο φεγγάρι έως σήμερα, ενώ  περιλαμβάνει την κατασκευή δορυφόρων, το μυστικό διαστημικό αεροπλάνο X-37B , τον πύραυλο σελήνης SLS και τη διαχείριση του ISS.

Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία, η Boeing έχει μείνει πολύ πίσω από τα μεγάλα τεχνολογικά άλματα που έγιναν από το SpaceX του Έλον Μασκ και άλλες εταιρείες που υπερασπίστηκαν την τεχνολογία επαναχρησιμοποιήσιμων πυραύλων.

Η Boeing ανέφερε επιπλέον υπερβάσεις κόστους 250 εκατομμυρίων δολαρίων για το σκάφος Starliner νωρίτερα αυτή την εβδομάδα μετά από μια αποτυχημένη δοκιμή πτήσης που άφησε δύο Αμερικανούς καθηλωμένους στον διαστημικό σταθμό για μήνες. Το τελευταίο χτύπημα αύξησε τις συνολικές χρεώσεις στο πρόγραμμα σε περισσότερα από 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2016, σύμφωνα με μια επισκόπηση του Bloomberg για τις οικονομικές καταθέσεις.

Ακόμη και πριν από το τελευταίο ατύχημα, το μέλλον του Starliner ήταν ασαφές πέρα ​​από ένα σχέδιο για μισή ντουζίνα ακόμη αποστολές στον ISS για τη NASA. Και καθώς το Starliner παρουσίασε πολλαπλές καθυστερήσεις, η αντίπαλη κάψουλα Crew Dragon της SpaceX πραγματοποίησε 43 επισκέψεις στον ISS από το 2019, μεταφέροντας πλήρωμα και φορτίο για τη NASA.

Οι μετοχές της Boeing άλλαξαν ελάχιστα από τη 1:59 μ.μ. στη Νέα Υόρκη την Παρασκευή.

Διαβάστε επίσης

ΗΠΑ: Οι Ρεπουμπλικάνοι κατηγορούν τη Χάρις πως υποκινεί πολιτική βία κατά του Τραμπ

Λίβανος: Πάνω από 500.000 άνθρωποι πέρασαν τα σύνορα με τη Συρία

Μπλίνκεν: Εξεύρεση επειγόντως διπλωματικής λύσης , εφαρμογή της 1701 και προστασία των αμάχων στον Λίβανο