Διευθυντικά στελέχη της Boeing Co αναπροσάρμοσαν τις εκτιμήσεις τους για τις παραδόσεις αεροσκαφών 737 MAΧ αυτή τη χρονιά, προειδοποιώντας ότι τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν περιορίσει τη δυνατότητα της εταιρίας για εντατικοποίηση της παραγωγής, παρά τη «σημαντική» ζήτηση αεροσκαφών.

Τα σχόλια για την πορεία των εσόδων υπογραμμίζουν τις προκλήσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η Boeing, παρά την ουσιαστική βελτίωση των επιπέδων οικονομικής ρευστότητας της εταιρίας στο τρίμηνο μέσω του Ιουνίου.

Η τιμή των μετοχών της εταιρίας υποχώρησε από τα υψηλά ημερήσια επίπεδα, κλείνοντας με κέρδη 0,1% στα 156,09 δολάρια. Η Boeing ανακοίνωσε ότι έχει ως στόχο τη σταθεροποίηση της παραγωγής του αεροσκάφους 737 στις 31 μονάδες μηνιαίως, παρά τα πιεστικά προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Η εταιρία αναμένει ότι τα ζητήματα που έχουν προκύψει από την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και οι αβεβαιότητες στην Κίνα, θα κρατήσουν τις παραδόσεις των αεροσκαφών ΜΑΧ αυτή τη χρονιά κοντά στο «χαμηλό επίπεδο των 400 μονάδων», έναντι προηγούμενων εκτιμήσεων για περίπου 500 παραδόσεις αεροσκαφών.

«Εξακολουθούμε να βιώνουμε πραγματικούς περιορισμούς», δήλωσε απευθυνόμενος στους επενδυτές, ο Μπράιαν Γουέστ, υπεύθυνος των οικονομικών της Boeing.

Ο Γουέστ δήλωσε ότι η εταιρία έχει αυξήσει την παρουσία της σε υποδομές των προμηθευτών της, ενώ έχει οργανώσει ομάδες ειδικών προκειμένου να αντιμετωπίσει την αστάθεια της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μία σειρά τομέων, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων, των πρώτων υλών, αλλά και των μικροκυκλωμάτων.

Μερικοί αναλυτές δεν είναι σίγουροι αν τα μέτρα που έχουν ληφθεί από την Boeing θα βοηθήσουν στην επίλυση των προβλημάτων που έχουν προκληθεί στη γραμμή παραγωγής της εταιρίας.

«Παρά το γεγονός ότι το χειρότερο έχει πιθανώς περάσει για την Boeing, θα δούμε καλύτερες και λιγότερο αιφνιδιαστικές ευκαιρίες στον αεροδιαστημικό τομέα,» αναλυτές της Vertical Research Partners έγραψαν σε ένα σημείωμά τους, μετά από μία ενημέρωση για την κερδοφορία της Boeing.

Οι ανησυχίες γύρω από την εφοδιαστική αλυσίδα κυριάρχησαν στο Διεθνές Αεροπορικό Σαλόνι του Φάρνμπορο που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, όπου τόσο προμηθευτές, όσο και κατασκευαστές αεροσκαφών, δήλωσαν ότι θα κινητοποιηθούν προκειμένου να εξασφαλίσουν καθετί που είναι απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία των γραμμών παραγωγής, από πρώτες ύλες μέχρι μικρά ηλεκτρονικά εξαρτήματα.

Οι ελλείψεις εξαρτημάτων ανάγκασαν χθες την Airbus να μειώσει την πρόβλεψή της για τις ετήσιες παραδόσεις αεροσκαφών, αλλά και να φρενάρει προγραμματισμένες αυξήσεις στην παραγωγή της.

Η επανέναρξη των παραδόσεων των αεροσκαφών 787 Dreamliner, αλλά και το ξεκαθάρισμα του αποθέματος των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ που αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων της Boeing, προκειμένου αυτή να ανακάμψει από διαδοχικές κρίσεις, την πανδημίας, αλλά και την καθήλωση των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ. Η αντιμετώπιση των κρίσεων είχε ως συνέπεια να μειωθεί ουσιαστικά η οικονομική ρευστότητα της εταιρίας, αλλά και να αυξηθεί το χρέος της.

Η Boeing ανακοίνωσε ότι δεν έχει καταγράψει κάποια υποχώρηση της ζήτησης για το αναφερόμενο αεροσκάφος, προσθέτοντας ότι τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού θα αποτελέσουν τον καθοριστικό παράγοντα ρύθμισης της παραγωγής των αεροσκαφών 737 και 787.

Ωστόσο η εταιρία, που έχει την έδρα της στην Βιρτζίνια, αναμένει επιτάχυνση των παραδόσεων για τους δύο παραπάνω αναφερόμενους τύπους αεροσκαφών, προσδοκώντας περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου της οικονομικής ρευστότητάς της στο δεύτερο εξάμηνο του χρόνου, αλλά και κατά την επόμενη χρονιά.

Διαβάστε επίσης:

Την παραγγελία 100 αεροσκαφών Boeing 737-10 ανακοίνωσε η Delta Air Lines