Η κρίση του πληθωρισμού στην Ευρώπη αρχίζει να πλησιάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Stellantis επισήμανε την Πέμπτη ότι οι καταναλωτές στην Ευρώπη περιορίζουν ελαφρώς τις αγορές αυτοκινήτων, δήλωση ανάλογη με αυτή της γερμανικής BMW, η οποία προειδοποίησε ότι η περιοχή τηρεί αμυντική στάση λόγω των αυξανόμενων δαπανών για οτιδήποτε, από την ενέργεια έως τον δανεισμό.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αψήφησαν για πολύ καιρό τα προβλήματα στην οικονομία χάρη στην ισχυρή ζήτηση για τα ακριβότερα μοντέλα τους, με τη Stellantis και τη BMW να ανακοινώνουν αύξηση πωλήσεων και κερδών την Πέμπτη και τη Mercedes-Benz AG να αναβαθμίζει τις προοπτικές της για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο τον περασμένο μήνα.

Ωστόσο, το οικονομικό τοπίο γίνεται ακόμη πιο θολό. Η Volkswagen μείωσε την περασμένη εβδομάδα τις προβλέψεις των πωλήσεών της για το έτος, επικαλούμενη τη σπάνια διαθεσιμότητα ημιαγωγών και τις επίμονες προκλήσεις στα logistics.

Η ζήτηση στην Ευρώπη «θα μειωθεί ελαφρώς», καθώς ορισμένες αγορές παρουσιάζουν διψήφιους ρυθμούς πληθωρισμού, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της BMW, Nicolas Peter, στους δημοσιογράφους. Η τάση είναι πιο έντονη στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης από ό,τι στη Νότια, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιταλίας, όπου οι αυξήσεις του κόστους ήταν πιο περιορισμένες.

Η μετοχή της BMW υποχώρησε έως και 6,5% στη Φρανκφούρτη, ενώ ο τίτλος της Stellantis στο Παρίσι σημείωσε πτώση έως και 3,2%.

Εφοδιαστικά προβλήματα

Μέχρι στιγμής, η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν θωρακισμένη από την ύφεση λόγω της περιορισμένης ζήτησης, καθώς οι ελλείψεις ανταλλακτικών και τα ζητήματα logistics συνεχίζουν να επιβαρύνουν την παραγωγή.

Το απόθεμα οχημάτων της Stellantis έχει αυξηθεί κατά 54% σε 275.000 μονάδες από την αρχή του έτους — παραγγελίες που θα προστατεύσουν την κατασκευάστρια των Fiat στο εγγύς μέλλον, σύμφωνα με τον Οικονομικό της Διευθυντή, Richard Palmer. Ωστόσο, το στέλεχος είπε ότι παρακολουθεί «προσεκτικά» πώς εξελίσσονται οι μελλοντικές παραγγελίες.

«Το μακροοικονομικό περιβάλλον είναι σαφώς πολύ προκλητικό, ιδιαίτερα στην Ευρώπη», είπε ο Palmer στους δημοσιογράφους. «Δεν θα εκπλαγώ αν βλέπαμε κάποια μείωση της ζήτησης το επόμενο έτος».

Η BMW ανέφερε καλύτερα από τα αναμενόμενα κέρδη το τρίτο τρίμηνο, καθώς οι υψηλότερες τιμές στα κορυφαία μοντέλα της βοήθησαν στην αντιστάθμιση των αμετάβλητων παραδόσεων.

Ωστόσο, η εταιρεία απλά επιβεβαίωσε την προηγούμενη πρόβλεψη της για το σύνολο του έτους, κάτι που μπορεί να απογοητεύσει ορισμένους επενδυτές που περίμεναν αύξηση των προβλέψεων, δήλωσε ο αναλυτής της RBC Tom Narayan.

Η BMW δεν αναμένει επί του παρόντος διακοπές στην παραγωγή λόγω ελλείψεων στον τομέα της ενέργειας, και προβλέπει άλμα στις παραδόσεις οχημάτων το τρέχον τρίμηνο σε σχέση με τον προηγούμενο που έληξε τον Σεπτέμβριο.

Καθώς οι προοπτικές γίνονται πιο δυσοίωνες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση να χρηματοδοτήσουν τα φιλόδοξα σχέδια διάθεσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά.

Η Stellantis στοχεύει σε περισσότερα από 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030 με ετήσιες πωλήσεις 5 εκατομμυρίων οχημάτων, διατηρώντας παράλληλα διψήφιες αποδόσεις σε αυτό το διάστημα.

Η BMW βλέπει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το σπορ όχημα της iX3, να αυξάνονται κατά 70% το επόμενο έτος, αφού υπερδιπλασιάστηκαν τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους.

Τον περασμένο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι επενδύει 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιό της στις ΗΠΑ στη Νότια Καρολίνα, για την κατασκευή έξι νέων μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, για την τοπική αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Tesla, BMW, Mercedes, VW: 1,2 τρισ. επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030

Stellantis: Επενδύσεις στο Mιραφιόρι!