Το λιμάνι του Zeebrugge του Βελγίου είναι το σημαντικότερο λιμάνι όπου καταφθάνουν στην Ευρώπη κάθε χρόνο χιλιάδες αυτοκίνητα κυρίως από την Άπω Ανατολή. Τώρα, όμως, λόγω των κυρώσεων που σχετίζονται με την εισβολή στην Ουκρανία, πολυτελή αυτοκίνητα δεν μπορούν να αποσταλούν σε πελάτες στη Ρωσία και είναι ακινητοποιημένα στους ντόκους του βελγικού λιμένα.

Από την επιβολή της απαγόρευσης των εξαγωγών πολυτελών προϊόντων της ΕΕ στα μέσα Μαρτίου, το λιμάνι του Zeebrugge έχει παραλάβει περίπου 8.000 πολυτελή αυτοκίνητα για μεταφόρτωση στη Ρωσία, κυρίως από ασιατικές χώρες.

1

Ακόμα κι αν αυτά τα οχήματα δεν κατασκευάστηκαν στην Ευρώπη, είναι τώρα στην Ευρώπη και έτσι έχουν κολλήσει στο Βέλγιο. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι θα μεταβούν στον προγραμματισμένο προορισμό τους σύντομα.

«Τα τελωνεία είπαν ότι πρέπει να παραμείνουν στο λιμάνι και έχουν μπλοκαριστεί. Δεν ξέρουμε πόσο καιρό θα παραμείνουν. Η εικασία μου είναι ότι θα αναζητήσουμε εναλλακτικές αγορές», δήλωσε ο διευθυντής του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων Zeebrugge, Marc Adriansens.

Η απαγόρευση των πολυτελών αυτοκινήτων είναι σε μεγάλο βαθμό συμβολική και έχει περιορισμένο αντίκτυπο στις συνολικές πωλήσεις. Η ρωσική αγορά αυτοκινήτου είναι σχετικά μέτρια. Πριν από την εισβολή, η οικονομία της Ρωσίας ήταν μικρότερη από αυτή της πολιτείας του Τέξας των ΗΠΑ και αναμένεται να συρρικνωθεί κατά περίπου 10% φέτος.

Η απαγόρευση των πολυτελών αυτοκινήτων είναι μεταξύ των δεκάδων μέτρων κυρώσεων που επιβλήθηκαν στο ρωσικό εμπόριο από την ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ιαπωνία. Αυτά περιλαμβάνουν περιορισμούς στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές με τις περισσότερες ρωσικές τράπεζες, απαγορεύσεις συναλλαγών με ορισμένες από τις μεγαλύτερες ρωσικές κρατικές επιχειρήσεις και ένα ευρύ φάσμα κυρώσεων σε συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες.

Πέντε από τους έξι κορυφαίους μεταφορείς έχουν σταματήσει να εξυπηρετούν ρωσικά λιμάνια (εκτός από αποστολές ανθρωπιστικών ειδών και τροφίμων) και η ρωσική ναυτιλία δυσκολεύεται ολοένα και περισσότερο να αποκτήσει ανταλλακτικά, ασφάλειες και πρόσβαση σε λιμάνια.

Διαβάστε επίσης:

Τζεντιλόνι: Η ΕΕ σκοπεύει να απεξαρτηθεί εντελώς από το ρωσικό πετρέλαιο και αέριο ως το 2027