Συγκρατημένη ικανοποίηση επικρατεί στην αγορά για την πορεία της ζήτησης κατά τις πρώτες ημέρες της φετινής «Black Friday», η οποία ξεκίνησε πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.

Κύκλοι προσκείμενοι στις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου που έχουν μπει εδώ και λίγες ημέρες στον χορό των μεγάλων προσφορών επισημαίνουν πως τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά δεδομένου ότι φέτος διεξάγεται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου, ξεκαθαρίζοντας πάντως ότι δεν αναμένουν επιδόσεις ανάλογες με των προηγούμενων χρόνων, όπου οι πωλήσεις εκτοξεύονται σε πρωτοφανή επίπεδα.

«Με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, εκ των πραγμάτων μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική Black Friday», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση δηλώνουν πως οι επιχειρήσεις είναι αποφασισμένες «να τα παίξουν όλα για όλα» για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Εκτιμάται πως οι εκπτώσεις και οι μειώσεις τιμών θα συνεχισθούν με την ίδια και σε κάποιες κατηγορίες με ακόμη μεγαλύτερη ένταση όσο πλησιάζουμε στη κορύφωση της εκπτωτικής περιόδου που είναι το τριήμερο της 27ης με 30ης Νοεμβρίου. Πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την απήχηση της φετινής Black Friday αναμένεται να υπάρξει μετά το πρώτο δεκαήμερο, όταν θα έχει κοπάσει το «πρώτο καταναλωτικό κύμα» που πάντοτε είναι ορμητικό, και θα αρχίσουν να εξάγονται τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα.

Παρ’ ότι κάποιες εταιρείες πριν ακόμη ξεκινήσει και «επίσημα» η Black Friday αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά την εξυπηρέτηση του αυξημένου όγκου παραγγελιών μετά το κλείσιμο των καταστημάτων την 7η Νοεμβρίου, μέχρι στιγμής τα μηνύματα που έρχονται από το «μέτωπο» της παράδοσης των εμπορευμάτων είναι θετικά.

«Με κάποιες εξαιρέσεις ο χρόνος παράδοσης κινείται σε λογικά πλαίσια», σημειώνει χαρακτηριστικά έμπειρος παράγοντας της αγοράς, χωρίς ωστόσο να αποκλείει το ενδεχόμενο να παρουσιαστούν αρρυθμίες τις επόμενες ημέρες, όπως συνέβη και στο πρώτο lockdown του Μαρτίου. Αυτή την φορά πάντως, τόσο οι λιανέμποροι όσο και οι εταιρείες ταχυμεταφορών φαίνεται να είναι καλύτερα προετοιμασμένες, ενώ κάποιες έχουν επιστρατεύσει… και ταξί για τις αποστολές.

Τα προϊόντα – πρωταγωνιστές

Όσον αφορά στα προϊόντα που συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη ζήτηση  μετά το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, με αυξήσεις που υπερβαίνουν σε ποσοστό το 100% πληροφορίες αναφέρουν πως πρόκειται για όλα τα είδη τεχνολογίας που σχετίζονται με την τηλεργασία από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, εκτυπωτές, κάμερες, οθόνες, μελάνια και ακολουθούν γραφική ύλη, παιχνιδομηχανές, βιβλία, όργανα γυμναστικής και προϊόντα προσωπικής περιποίησης.

Σε περίοπτη βεβαίως θέση βρίσκονται τα Χριστουγεννιάτικα είδη, αφού ειδικά οι οικογένειες με μικρά σε ηλικία παιδιά έχουν ήδη στολίσει… ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές εκτιμάται πως θα πραγματοποιήσουν αγορές την περίοδο του Black Friday, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες. Αυτά τα 2,3 εκατ. καταναλωτές αναμένεται κατά μέσο όρο περίπου να πραγματοποιήσουν αγορές αξίας 140 ευρώ. Το 32% αναμένεται να κάνει μικρές αγορές μέχρι 50 ευρώ, το 27% από 51 ευρώ έως 100 ευρώ ενώ 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ. Ο εκτιμώμενος τζίρος πωλήσεις για τις επιχειρήσεις ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση