Απόβαση στην ελληνική αγορά έχουν κάνει οι εταιρείες fintech, καθώς πλέον οι ηλεκτρονικές πληρωμές και η ψηφιακή οικονομία έχουν μπει για τα καλά στις καθημερινές συναλλαγές των πολιτών, αποτελώντας την…εξέλιξη των παραδοσιακών τραπεζών

Ο ανταγωνισμός θα μεγαλώσει τα επόμενα χρόνια, καθώς οι fintech μπορούν να προσφέρουν σύγχρονα εργαλεία και προγράμματα με σύμμαχο την τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να κάνουν απλούστερη τη ζωή των καταναλωτών, τις γρήγορες συναλλαγές, καθιστώντας περιττή την ύπαρξη φυσικών καταστημάτων.

1

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα έσοδα των εταιρειών σε παγκόσμια κλίμακα ο κλάδος του fintech αποτιμήθηκε το 2023 στα 294,74 δισ. δολάρια, το 2024 ξεπέρασε τα 340,10 δισ. δολάρια, ενώ μέχρι το 2032 αναμένεται να φτάσει στα 1,152 τρισ. δολάρια.

Η Snappi ξεκινάει στην Ελλάδα

Η Snappi, δημιούργημα της Natech και της Τράπεζας Πειραιώς, αναμένεται το επόμενο διάστημα να κάνει το επίσημο λανσάρισμά της στην αγορά, όντας η πρώτη neobank στην Ελλάδα.

Η CEO της νέας αυτής προσπάθειας Gabriella Kindert, μιλώντας στο mononews.gr είχε αναλύσει τους στόχους οι οποίοι είναι εντός τριετίας η υπηρεσία να φτάσει τους 1.000.000 πελάτες, ενώ στα πλάνα είναι και η επέκταση σε όλη την Ευρώπη.

«Στόχος μας είναι να κάνουμε τις τραπεζικές συναλλαγές απλές και άμεσες. Με τη Snappi, η δημιουργία λογαριασμού διαρκεί λιγότερο από πέντε λεπτά, παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε πληρωμές, λογαριασμούς αποταμίευσης, εικονικές και φυσικές κάρτες, καθώς και βραχυπρόθεσμα άτοκα δάνεια με άμεσες εγκρίσεις πιστοληπτικής ικανότητας» είχε τονίσει η κ. Kindert.

Η Snappi είναι 100% ψηφιακοί και η υπόσχεση μετόχων και διοίκησης είναι ότι δεν θα χρειαστεί ποτέ οι πελάτες να επισκεφτούν κάποιο κατάστημα.

Η Plum του Βίκτωρ Τροκούδη και η Eurobank

Η Eurobank επένδυσε 10 εκατ. ευρώ στην Plum του Βίκτωρα Τροκούδη, η οποία λειτουργεί από το 2016 και μετράει πάνω από 2,5 εκατ. πελάτες ενώ έχει δραστηριότητα σε 9 χώρες, μεταξύ των οποίων στην Ελλάδα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γαλλία, στην Ισπανία, στην Ιρλανδία και στο Βέλγιο.

Στην χώρα μας στόχος μέχρι το 2030 είναι να φτάσει τους 1 εκατ. πελάτες, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα είναι μία από τις αγορές που ποντάρει πολύ.

Στόχος μέσα από την συνεργασία με την Eurobank είναι η εταιρεία να καθιερωθεί στην ελληνική αγορά, να αποκτήσει πρόσβαση στο διευρυμένο χαρτοφυλάκιο/πελατολόγιο της τράπεζας, προσφέροντας υπηρεσίες που θα είναι ανταγωνιστικές αλλά και πρωτότυπες. Από την πλευρά της η Eurobank έχει την ευκαιρία να αποκτήσει ένα asset εξειδικευμένο στο digital, στις επενδύσεις και στις αποταμιεύσεις. Διεκδικώντας επίσης σημαντικά μερίδια αγοράς.

Η Plum έκανε τζίρο 24 εκατ. ευρώ το 2024, με τον κ. Τροκούδη να βλέπει αύξηση 70% για το 2025. Με την αποτίμησή της να ξεπερνάει τα 200 εκατ. ευρώ.

Η Worldline, η Revolut και η Nexi

Η Worldline είναι ακόμα μία fintech που μεγαλώνει στην ελληνική αγορά, έχοντας 150.000 τερματικά, ενώ συνεχίζει να βγάζει νέα εργαλεία, όπως το λογισμικό ERP ή τα smart POS που μέχρι σήμερα έχει πάνω από 40.000 πελάτες.

Η Worldline το 2021 έδωσε περίπου 85 εκατ. ευρώ για να αγοράσει την Cardlink από τον όμιλο Quest του Θεόδωρου Φέσσα, ενώ πήρε και το 80% του τομέα acquiring της Eurobank. Πλέον Worldline και Cardlink λειτουργούν ως ένα, αφού συστεγάζονται στα ίδια γραφεία στην Ελλάδα.

Η Nexi Ελλάδος, θυγατρική του Ομίλου Nexi, του ευρωπαϊκού ηγέτη PayTech, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, διαθέτει πάνω από 140.000 πελάτες στη χώρα, παρέχει λύσεις πληρωμών στο 25% των εμπόρων, περισσότερα από 270.000 POS και 19.000 πελάτες στο eCommerce.

Η Revolut, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, έχει πάνω από 1 εκατ. πελάτες στην Ελλάδα, ενώ πριν λίγους μήνες ανακοίνωσε την αύξηση των επενδύσεών της κατά 60% σε σχέση με το 2023, με στόχο να ξεπεράσει το 1,5 εκατ. πελάτες έως τις αρχές του 2025.

Πριν λίγους μήνες μάλιστα ανακοίνωσε νέα υπηρεσία, την Revolut Invest, η οποία απευθύνεται σε προχωρημένους επενδυτές, σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης:

Plum: Πάνω από €200 εκατ. η αποτίμηση της fintech που επένδυσε η Eurobank

Gabriella Kindert (Snappi) στο mononews: Τι αλλαγές φέρνει στην αγορά η πρώτη ελληνική ψηφιακή τράπεζα

Εθνική Ασφαλιστική: Η μαύρη τρύπα στον κλάδο υγείας, τα «προβληματικά» συμβόλαια και ο άγνωστος διαγωνισμός