• Business

    Μπερνάρ Αρνό: Η αυτοκρατορία του Mr Louis Vuitton και το «χρυσό μετάλλιο» στους Ολυμπιακούς Αγώνες

    Bernard Arnault, πρόεδρος ομίλου LVΜΗ


    Τα προηγούμενα 40 χρόνια, ο Μπερνάρ Αρνό κατάφερε να γίνει ο βασιλιάς της πολυτέλειας: στελέχωσε τον όμιλό του με όλα τα κορυφαία brands πολυτελείας και έντυσε από βασιλείς και προέδρους μέχρι super models και διασημότητες.

    Στα 76 του χρόνια παραμένει αεικίνητος, μην αφήνοντας καμία ευκαιρία να πάει χαμένη. Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι δαπάνησε 150 εκατ. ευρώ για να είναι ένας από τους premium χορηγούς αλλά και  «δημιουργικός συνεργάτης» της διοργάνωσης, με τα brands του, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton και Dior, να είναι αναπόσπαστο κομμάτι των αγώνων και των πολιτιστικών εκδηλώσεων.

    Η παντοδυναμία του Αρνό

    Για κάποιους η ανάμειξη της επωνυμίας LVMH στους Ολυμπιακούς Αγώνες είναι άνευ προηγουμένου. Για κάποιους άλλους απλά επιβεβαιώνει την παντοδυναμία του Αρνό.

    Η LVMH θα πλημμυρίσει όλες τις εκδηλώσεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες τον επόμενο μήνα. Θα σχεδιάσει τα μετάλλια, θα ντύσει τους Γάλλους αθλητές, θα μοιράσει τη σαμπάνιά της στις VIP  εκδηλώσεις.

    Κι αυτό είναι μία μεγάλη επιτυχία του Γάλλου δισεκατομμυριούχου. Η LVMH θα παρουσιάσει τα brands της σε μία διεθνή διοργάνωση με θεατές απ’ όλο τον κόσμο. Μπορεί να μην ψάχνουν σήμερα ένα ακριβό πορτοφόλι ή μία υπερπολυτελή τσάντα, όμως θα θυμούνται τη παρουσία της Dior στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.

    Παράλληλα, η πανταχού παρουσία της επιβεβαιώνει και την προσπάθεια του Αρνό να προάγει τον όμιλό του σε κάτι παραπάνω από ένα «καπρίτσιο» των εύπορων και super rich όλου του κόσμου.

    «Η  Louis Vuitton δεν είναι απλώς ένα brand μόδας, αλλά μια πολιτιστική επωνυμία», είχε πει ο Αρνό και έχει προσπαθήσει πραγματικά σκληρά για να φέρει τον όμιλό του μέσα σε κάθε νοικοκυριό.

    Τώρα θα τον φέρει σε επαφή και με το ιδεώδες των Ολυμπιακών Αγώνων.

    Και κυρίως, θα θυμίσει στους Κινέζους, τους κάποτε πιο πιστούς πελάτες της πολυτέλειας, ότι η LVMH παραμένει στην κορυφή.

    Οι επισκέπτες του Παρισιού θα διαπιστώσουν ότι ο Αρνό και οι 75 οίκοι πολυτελείας του, που εκπροσωπούν τη μόδα, τα κοσμήματα, τις τσάντες, τη σαμπάνια, τα οινοπνευματώδη ποτά και τα ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών, βρίσκονται παντού. Οι διαφημιστικές πινακίδες της LVMH, τα καταστήματα και τα μουσεία που υποστηρίζονται από τον Γάλλο δισεκατομμυριούχο είναι διάσπαρτα στη γαλλική πρωτεύουσα.

    Ο σκληρός επιχειρηματίας

    Βέβαια όλα αυτά δεν έγιναν μέσα σε μία νύχτα. Ο Αρνό πάλεψε με διάθεση αρπαχτικού πολλές φορές για να γιγαντώσει τον όμιλό του με όλα τα κορυφαία brands.

    Παράλληλα μετέτρεψε το luxury σε μία «λατρεία» για όλους και όχι μόνο για τις πλούσιες ευρωπαϊκές δυναστείες.

    Φυσικά, δεν εφηύρε την εμμονή με την πολυτέλεια, αλλά η παγκοσμιοποίηση αυτής της εμμονής του χρωστάει πολλά.

    Γι’ αυτό, είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο. Η απλά κονταροχτυπιέται με τους μεγιστάνες της τεχνολογίας. Η περιουσία του (σχεδόν 200 δισ. δολάρια), που χτίστηκε στην αναλογική βιομηχανία, συγκρίνεται μόνο με αυτή που έχουν δημιουργήσει οι κορυφαίοι master minds  της τεχνολογίας των ΗΠΑ.

    Στους κύκλους της πολυτέλειας και της μόδας, ο Αρνό έχει τη φήμη του νταή- ενός επιθετικού πολεμιστή-καπιταλιστή που απέλυσε χιλιάδες εργαζόμενους μετά από εξαγορές, στη συνέχεια προσπάθησε και απέτυχε να εξαγοράσει τους ανταγωνιστές του Gucci και Hermès μέσω επιθετικών εξαγορών που σε τίποτα δεν θυμίζουν τη γαλλική φινέτσα.

    Όλα αυτά στο παρασκήνιο. Στο προσκήνιο, ο Αρνό είναι φιλικός, μιλάει για την οικογένειά του, για τον όμιλό του, για το ζεστό καλωσόρισμα που επιφυλάσσει στους εργαζόμενούς του.

    Ο ίδιος έχει εκφράσει πολλές φορές την ευχαρίστηση που νιώθει όταν δουλεύει από το πρωί μέχρι το βράδυ για την επιχείρησή του. Για τους υφιστάμενούς του δεν είναι το ίδιο ειδυλλιακό, καθώς ο Αρνό παρουσιάζεται ως ένας ιδιαίτερα απαιτητικός εργοδότης.

    Διαβάστε επίσης:

    Μπερνάρ Αρνό και Ανδρέας Δρακόπουλος: Μόδα και Τέχνη

    Μπερνάρ Αρνό (LVMH): Από την πολυτέλεια στις επενδύσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη

    Φρανσουά Ανρί-Πινό: Ο CEO της Kering φαίνεται να έχει χαθεί στη μετάφραση



    ΣΧΟΛΙΑ