• Business

    Μπαίνουν οι μπουλντόζες στο Ελληνικό: To σχέδιο της κυβέρνησης -Τι θα γίνει με το καζίνο

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Σπύρος Λάτσης,

    Σπύρος Λάτσης. Βασικός μέτοχος Lamda Development


    Όλο το σχέδιο της κυβέρνησης για το Ελληνικό. Εντός των επόμενων ωρών οι ανακοινώσεις για το καζίνο

    Σχέδιο για να ξεκινήσουν άμεσα έργα στο Ελληνικό πριν γίνει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής παραχώρησης με την Lamda Development προωθούν κυβέρνηση και παραχωρησιούχος, σύμφωνα με πληροφορίες.

    Και όλα αυτά όταν πηγές αναφέρουν στο mononews.gr ότι η εξέταση των νομιμοποιητικών εγγράφων των δυο ενδιαφερομένων εταιριών για το καζίνο (Mohegan και Hard Rock)  έχει ολοκληρωθεί και αναμένονται ανακοινώσεις εντός των επόμενων ημερών. Kάποιες πηγές δεν αποκλείουν οι ανακοινώσεις να γίνουν ίσως και σήμερα Παρασκευή.

    Το ελληνικό και οι μπουλντόζες

    Με βάση λοιπόν τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης μπορούν κυριολεκτικά να μπουν μπουλντόζες στην έκταση του πρώην αεροδρομίου, αν όχι τον Ιανουάριο, τότε αμέσως μετά.

    Δύναται έτσι να ξεπεραστεί η παρατεταμένη καθυστέρηση που έχει προκύψει τον διαγωνισμό για την χορήγηση άδειας καζίνο, αλλά και να δοθεί χρόνος για να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις για την διανομή των δικαιωμάτων κυριότητας της γης μεταξύ δημοσίου και επενδυτή.

    Υπενθυμίζεται πως η διανομή και η χορήγηση της άδειας καζίνο αποτελούν συμβατικές προϋποθέσεις για να καταβάλει η Lamda Development την πρώτη δόση του εφάπαξ τιμήματος και να ξεκινήσει ο χρόνος της παραχώρησης και να μεταβιβαστούν οι μετοχές της Ελληνικό ΑΕ.

    Αλλά, παρά τις περί του αντιθέτου προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί, αυτό φαίνεται πως δεν είναι δυνατόν να γίνει άμεσα, εξαιτίας των σοβαρών καθυστερήσεων στον διαγωνισμό για το καζίνο αλλά και κάποιες εκκρεμότητες στην συμφωνία για τη διανομή.

    Η έναρξη των εργασιών

    Όμως, η έναρξη των εργασιών κρίνεται από όλους του εμπλεκομένους ως επιτακτική ανάγκη για τρεις κυρίως λόγους:

    Πρώτον, το πρόδρομα έργα που απαιτούνται για την διαμόρφωση των χώρων που θα γίνουν οι πρώτες αναπτύξεις είναι πολλά και χρονοβόρα και απολύτως απαραίτητα πριν ξεκινήσει η καθεαυτό ανάπτυξη της έκτασης.

    Δεύτερο, μετά την αύξηση κεφαλαίου των 650 εκατομμυρίων ευρώ της Lamda Development και την επικείμενη ομολογιακή έκδοση των 150 εκατομμυρίων ευρώ που έχει προγραμματίσει, οι επενδυτές θέλουν να δουν τα κεφάλαιά τους να αξιοποιούνται και όχι να λιμνάζουν στο ταμείο της παραχωρησιούχου αναμένονται σαν ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες ενός διαγωνισμού που έπρεπε να έχει τελειώσει από καιρό.

    Τρίτον, η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να χαλάσει το αφήγημα της επένδυσης του Ελληνικού και να παρέλθει ακόμα περισσότερος χρόνος μέχρι την έναρξη των εργασιών.

    Ήδη ορισμένες πολυδιαφημισμένες αρχικές εξαγγελίες για «μπουλντόζες στο Ελληνικό μέχρι τα τέλη του χρόνου» είναι πλέον αδύνατον να υλοποιηθούν. Πως όμως μπορούν να μπουν μπουλντόζες πριν γίνει η παραχώρηση; Η απάντηση είναι με νομοθετική ρύθμιση.

    Συγκεκριμένα υιοθετείται μοντέλο που θα δώσει στην Ελληνικό ΑΕ, την εταιρεία η οποία κατέχει την έκταση του πρώην αεροδρομίου που θα αγοράσει η Lamda, να ξεκινήσει έργα.

    Τα έργα αυτά θα αφορούν κυρίως κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτηρίων και γενικότερα κτηρίων που δεν εχουν χαρακτηρισθεί διατηρητέα από την σύμβαση παραχώρησης και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων.

    Ισχύ αδείας κατεδαφίσεων και άλλων εκσκαπτικών έργων για την διαμόρφωση του χώρου θα έχει η ίδια η νομοθετική ρύθμιση που θα έρθει προς ψήφιση από την Βουλή. Αυτή θα εισαχτεί στο πρώτο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στο κοινοβούλιο και το οποίο κατά πάσα βεβαιότητα θα είναι το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας αμέσως μετά το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.

    Αναφέρεται μεταξύ άλλων και ως διαπιστωτική πράξη για τα εκατοντάδες αυθαίρετα που υπάρχουν στο χώρο και τα οποία σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις ξεπερνούν τα 400 ενώ αποτελούνται από περί τους 900 δομημένους όγκους.

    Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι τροχιόδρομοι του πρώην αεροδρόμιου, το ξήλωμα των οποίων χαρακτηρίζεται ως έργο προτεραιότητας καθώς ενοχοποιούνται για υποβάθμιση του περιβάλλοντος εξαιτίας του χρόνιου εμποτισμού τους με κατάλοιπα αεροπορικών καυσαερίων.

    Ενδεικτικά αναφέρεται πως προ ετών διατυπώθηκε εκτίμηση που ανέβαζε το κόστος της απομάκρυνσης του ασφαλτοτάπητα καθώς και του πρώτου μέτρου βάθους του εδάφους (για να απομακρυνθούν οι ρύποι) σε πολλές δεκάδες εκατομμύρια.

    Μετά την ψήφιση της σχετικής ρύθμισης, η Ελληνικό ΑΕ, υπό τον έλεγχο ακόμα του δημοσίου, αφού δεν θα έχει καταβληθεί η πρώτη δόση του τιμήματος για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών της στην Lamda, θα συνάψει συμφωνία ή μνημόνιο με την παραχωρησιούχο με βάση το οποίο θα παρέχεται στην Lamda το δικαίωμα να ξεκινήσει τα προαναφερθέντα πρόδρομα έργα, ασφαλώς με έξοδα του επενδυτή.

    Οι νομοτεχνικές λεπτομέρειες της ρύθμισης όπως και η μορφή αλλά και η διατύπωση του μνημονίου με τον επενδυτή βρίσκονται στα τελικά στάδια και σε κάθε περίπτωση θα έχουν ολοκληρωθεί εντός των αμέσως επομένων ημερών, αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες.



    ΣΧΟΛΙΑ