Σε μια πρωτότυπη κίνηση, η οποία μέχρι και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας και την επιβολή του lockdown φάνταζε μάλλον αδιανόητη, αποφάσισε –όπως όλα δείχνουν- να προχωρήσει το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία.

Ο Γενικός Διευθυντής του ιστορικού ξενοδοχείου, Τιμ Ανανιάδης, μιλώντας χθες σε διαδικτυακή συζήτηση για την κατηγορία του Horeca, προανήγγειλε την είσοδο στην αγορά του delivery φαγητού, σημειώνοντας πως ήταν κάτι που η εταιρεία μελετούσε σοβαρά ακόμη και πριν από την υγειονομική κρίση για τα εστιατόρια που διατηρεί.

Ο κ. Ανανιάδης, αν και απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο project, ανέφερε πως από τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα προς αυτή την κατεύθυνση, τονίζοντας πως, αν και δεν πρόκειται να εκτοξεύσει τον τζίρο, είναι μια δραστηριότητα που θα κρατήσει την
εταιρεία στην αγορά.

Έσπευσε, πάντως, να τονίσει πως, για τα ξενοδοχεία πόλεως που λειτουργούν εστιατόρια, η επέκταση στην κατ’ οίκον διανομή φαγητού (delivery), μια ανερχόμενη καταναλωτική τάση, έχει επιχειρηματικό νόημα και μπορεί να τονώσει τις εργασίες τους. «Πιστεύουμε πως, παρ’ ότι το delivery πήρε έκταση στην κρίση του κορονοϊού, θα έχει χώρο και στην εστίαση και στα ξενοδοχεία», είπε.

Όσον αφορά στις επιπτώσεις της πανδημίας και την πορεία των κρατήσεων μέχρι και σήμερα, ο κ. Ανανιάδης ανέφερε πως, για πρώτη φορά στα 145 χρόνια λειτουργίας, η Μεγάλη Βρεταννία αναγκάστηκε να «κατεβάσει ρολά», στο πλαίσιο των μέτρων για την προστασία της Δημόσιας Υγείας και τόνισε πως η
πληρότητα έχει «κατρακυλήσει» σε πάνω από 5%, όταν, πριν την εμφάνιση του θανατηφόρου ιού, υπερέβαινε το 80%.

Μάλιστα, όπως είπε, αυτά τα ποσοστά πληρότητας φαίνεται πως θα παραμείνουν σε αυτά τα εξαιρετικά χαμηλά και τον υπόλοιπο χρόνο, αλλά και για το πρώτο τρίμηνο του 2020. «Είναι ένα καταστροφικό σενάριο, που επηρεάζει όχι μόνο τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές μας, αλλά και ολόκληρη την πόλη, που εξαρτάται από τον τουρισμό», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Έσπευσε, μάλιστα, να προσθέσει πως ο εσωτερικός τουρισμός δεν αρκεί για να καλύψει τις τεράστιες απώλειες που υφίσταται ο ξενοδοχειακό κλάδος από την έλλειψη των ξένων τουριστών, ενώ είπε πως μπορείς πάντοτε να περιορίσεις τις δαπάνες σου μέσα από διάφορες πρωτοβουλίες, ωστόσο «εάν δεν υπάρξουν πελάτες, ό,τι και να κάνουμε είναι περιττό».

Ο κ. Ανανιάδης ξεκαθάρισε πως η Μεγάλη Βρεταννία, αλλά και η ομόσταβλη ξενοδοχειακή μονάδα King George, με το οποίο γειτνιάζουν, δεν πρόκειται να παραμείνουν κλειστά, λέγοντας πως το ξενοδοχείο πόλης είναι σαν ένας ζωντανός οργανισμός, που επηρεάζει τους πάντες και ανακοίνωσε ότι θα επαναλειτουργήσουν αύριο, 15 Ιουλίου. «Ήταν καταθλιπτικό και για εμάς και για τους πελάτες μας την περίοδο που ήμασταν κλειστοί», σημείωσε.

Αναγνώρισε, πάντως, πως, ειδικά τα εποχιακά ξενοδοχεία που έχουν δαπανήσει αρκετά χρήματα για την ανακαίνισή τους, θα χρειαστούν σίγουρα κάποιου είδους χρηματοδοτική στήριξη, καθώς αντιμετωπίζουν και τα περισσότερα προβλήματα.

Και το «Δειπνοσοφιστήριον» στο delivery!

Τη λύση του delivery θα επιστρατεύσει και η επιχείρηση Catering «Δειπνοσοφιστήριον», προκειμένου να δώσει νέα πνοή στις πωλήσεις, που έχουν υποστεί ολέθριο πλήγμα από την πανδημία. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του «Δειπνοσοφιστήριον», Τάκη Χριστοφιλέα, η εταιρεία επιχειρεί να εισέλθει σε αυτό τον χώρο, που παρουσιάζει μεγάλη ανάπτυξη μέσα από τις υφιστάμενες πλατφόρμες, σε μια προσπάθεια να καλύψει τις τεράστιες απώλειες που καταγράφει εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.

Ο κ. Χριστοφιλέας, ο οποίος συμμετείχε επίσης στην διαδικτυακή συζήτηση, εξέφρασε την εκτίμηση ότι το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη να κάνει την αρχή στην κατηγορία και εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι η εταιρεία μπορεί να εξασφαλίσει το 20% του τζίρου της από το delivery.

Στον χώρο του delivery «υποχρεώθηκε» να εισέλθει και η TGI Friday’s, μετά τις δραματικές αλλαγές που επέφερε η πανδημία στην καταναλωτική συμπεριφορά, αλλά και τη ραγδαία ανάπτυξη που παρουσιάζει η συγκεκριμένη κατηγορία.

Όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της TGI Fridays στην Ελλάδα, Νίκος Νέγκας, παρ’ ότι η επέκταση στην κατ’ οίκον διανομή δεν είναι εύκολη υπόθεση για όλους και ειδικά για το brand των «Friday’s», τα οποία βασίζονται στην εμπειρία που προσφέρουν στο κατάστημα, ωστόσο είναι κατά κάποιον τρόπο αναγκαία. Ήδη, όπως είπε, η συνεισφορά του delivery στον τζίρο της αλυσίδας ανέρχεται στο 10%, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση από τον Σεπτέμβριο.