Benedetto Vigna
Περιεχόμενα
Θα χρειαστεί πάνω από ένας χρόνος για να κυκλοφορήσει το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari, ωστόσο, οι πρώτες δοκιμές δείχνουν ότι έχει όλα τα οδηγικά χαρακτηριστικά και το «feeling» του διάσημου supercar, σύμφωνα με τον CEO της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Benedetto Vigna.
«Ο τελικός κριτής θα είναι ο πελάτης», ανέφερε ο Vigna στο CNBC, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου E-Building της εταιρείας στο Μαρανέλο της Ιταλίας.
«Περισσότεροι οδηγούν την ηλεκτρική Ferrari μας και έχουν μια καλή αίσθηση. Τα οδηγικά χαρακτηριστικά είναι εκεί», τόνισε.
Όπως εξήγησε ο Vigna, το καθοριστικό χαρακτηριστικό μιας Ferrari είναι η συναισθηματική εμπειρία.
Έχοντας οδηγήσει ο ίδιος την αμιγώς ηλεκτρική Ferrari, είπε: «Το είχα αυτό το συναίσθημα».
Σημειώνεται ότι το σχέδιο της Ferrari να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο σηματοδοτεί ένα τολμηρό και κοστοβόρο στοίχημα για μια αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας, που φημίζεται για τους θορυβώδεις, ισχυρούς κινητήρες εσωτερικής καύσης της.
Τι θα γίνει με τον ήχο του κινητήρα
Λίγα είναι γνωστά για το ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο δεν έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει πριν το δ’ τρίμηνο του 2025.
Ωστόσο, η ιδέα ενός ηλεκτρικού “καλπασμού”, έχει ήδη πυροδοτήσει μια έντονη συζήτηση στο club, αλλά και μεταξύ των συλλεκτών.
Μεγάλο μέρος της ανησυχίας τους επικεντρώνεται στον ήχο του κινητήρα, ο οποίος έχει βραβευτεί για την αρμονία των βρυχηθμών βουητών, που έρχονται σε αντίθεση με τους σχεδόν αθόρυβους ηλεκτρικούς κινητήρες.
Εντούτοις, ο Vigna σημείωσε ότι η ισχυρή ακουστική της Ferrari θα είναι πάντα «αυθεντική», που σημαίνει ότι η εταιρεία δεν θα προσπαθήσει να αναδημιουργήσει τον ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, με πρόσθετα προγράμματα ήχου.
Άφησε όμως να εννοηθεί ότι θα μπορούσε να ενισχυθεί ή να αναδειχθεί καλύτερα ο φυσικός ήχος ενός ηλεκτροκινητήρα.
«Ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι αθόρυβος. Υπάρχει τρόπος να “παίξει” με μοναδικό τρόπο», είπε.
Πρόσθεσε δε ότι ο ήχος του κινητήρα είναι μόνο ένα μέρος της συναισθηματικής εμπειρίας οδήγησης του supercar.
Εξάλλου σημείωσε ότι «Αλληλεπιδράς με τα μάτια, με τα αυτιά και όλο το σώμα σου».
«Όταν μιλάμε για την εμπειρία της Ferrari και τα οδηγικά της χαρακτηριστικά, μιλάμε για ένα μοναδικό συναίσθημα εντός του supercar, καθώς παίζει ρόλο η γραμμική επιτάχυνση, η πλευρική επιτάχυνση, η εμπειρία πέδησης, αλλά και οι αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων. Άρα υπάρχουν πολλές διαστάσεις, όχι μόνο ο ήχος», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Εκτοξεύεται το κόστος
Την ίδια στιγμή, ο Vigna δεν έδωσε πληροφορίες όσον αφορά την τιμή ή τις συνολικές αναμενόμενες πωλήσεις της πλήρως ηλεκτρικής Ferrari στο μέλλον.
Σημείωσε μόνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να προσφέρει στους πελάτες την επιλογή κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών παράλληλα με το ηλεκτρικό μοντέλο.
Ωστόσο, το Reuters παρέχει μια προεπισκόπηση για το επικείμενο πλέον ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το Μαρανέλο, και ειδικότερα για τον τιμοκατάλογο.
Το πρώτο Bev στην ιστορία της Ferrari, που θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος, αναμένεται να κοστίζει «τουλάχιστον 500 χιλιάδες ευρώ».
Η τιμή δεν θα περιλαμβάνει ειδικά προαιρετικά έξτρα ή παραμετροποιήσεις που αυξάνουν γενικά το κόστος κατά 15% έως 20%, ενώ θα είναι υψηλότερη από τις 350 χιλιάδες ευρώ που καταγράφηκαν κατά μέσο όρο στην τρέχουσα σειρά της Ferrari το α’ τρίμηνο του έτους.
Διαβάστε επίσης:
Απόστολος Λύτρας – Σοφία Πολυζωγοπούλου: Από το Παρίσι και την Ferrari, στον άγριο ξυλοδαρμό