Η λειτουργία του BDRΥ είναι να δίνει έκθεση όσον αφορά τα ναύλα στα πλοία ξηρού φορτίου, επενδύοντας σε futures στα ναύλα. Το BDRY είναι ό,τι πιο κοντινό μπορεί έχει κάποιος όταν θέλει να επενδύσει στη ναυτιλία, εκτός βέβαια και αν είναι ο ίδιος πλοιοκτήτης. Είναι ένας εύκολος και διάφανος τρόπος καθώς μπορεί ο οποιοσδήποτε να μπει και να αγοράσει ή να πουλήσει το share του ETF, όπως οποιαδήποτε άλλη μετοχή στο χρηματιστήριο, μέσω του broker του ή μέσω της τράπεζας του.
Το BDRY δίνει εύκολη πρόσβαση, χωρίς να υπάρχει θέμα ρευστότητας, καθώς για μεγάλα ποσά είναι εύκολο να δημιουργηθούν καινούργιες μετοχές ή να υπάρξει το redeem back (πώληση) μέσω των authorized participants (μεγάλες τράπεζες).
Ουσιαστικά από τη μία πλευρά υπάρχει η δευτερογενής αγορά που είναι το χρηματιστήριο, αλλά υπάρχει η δυνατότητα μέσω του ETF, πάντα σε πρωτογενή τομέα, η αγορά, η πώληση και η δημιουργία shares, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν το liquidity που υπάρχει στη δευτερογενή αγορά (χρηματιστήριο).
Η δημιουργία του BDRY
Fund manager του BDRY είναι ο κ. Γιάννης Κάρτσωνας, με βάση τη Νέα Υόρκη. Έχει υπάρξει αναλυτής της Citibank για τη ναυτιλία επί σειρά ετών ενώ στη συνέχεια διαχειρίζονταν επίσης από τη Νέα Υόρκη ένα ναυτιλιακό fund της Carlyle. Ο κ. Κάρτσωνας φεύγοντας από τον κόσμο corporate αποφάσισε να φτιάξει το δικό του ETF, έχοντας την εμπειρία των επενδύσεων στη ναυτιλία.
Ο κ. Θάνος Σοφιός μετά από είκοσι χρόνια στον τραπεζικό κλάδο και συγκεκριμένα στον χώρο της διαχείρισης περιουσίας ιδιωτών (wealth management) αποφάσισε να αποχωρήσει από τον τραπεζικό κλάδο και να ξεκινήσει την συνεργασία του με τον κ. Κάρτσωνα. Ο κ. Σοφιός επικεντρώνεται στις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας.
Πώς λειτουργεί το «εργαλείο» BDRY;
Το επενδυτικό προϊόν παρουσιάζεται σε θεσμικούς επενδυτές, στην αμερικανική, την ευρωπαϊκή και την ασιατική αγορά. Σκοπός του BDRY είναι να το χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι της ναυτιλίας ως ένα πολύτιμο εργαλείο στη δουλειά τους.
Επί της ουσίας δίνεται η εύκολη δυνατότητα, όταν υπάρχει η «ιδέα» πως τα ναύλα θα ανέβουν στον τομέα του ξηρού φορτίου, να κάνουν leverage τη θέση τους, πολλαπλασιάζοντας την έκθεσή τους στη ναυτιλία και στα ναύλα.
Από την άλλη αν η «πρόβλεψη» για τα ναύλα είναι αρνητική για το επόμενο διάστημα, τους δίνεται η δυνατότητα να κερδίσουν από την πτώση των ναύλων «σορτάροντας» το προϊόν αυτό στο χρηματιστήριο.
Το δεύτερο μεγάλο group στο οποίο απευθύνεται το BDRY είναι μεγάλα ιδιωτικά χαρτοφυλάκια, μέσω των family offices ή των private banks καθώς και σε fund managers μέσω αμοιβαίων κεφαλαίων ή hedge funds, στους οποίους δίνεται η πρόσβαση σε ένα καινούργιο asset class, σε μία καινούργια κατηγορία επένδυσης στην οποία πλέον μπορούν να τοποθετήσουν μέρος των χρημάτων των πελατών τους, στη ναυτιλία.
Το ΒDRY είναι επί της ουσίας ο πιο εύκολος, γρήγορος και διάφανος τρόπος να επενδύσει κάποιος στη ναυτιλία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Iάκωβος Αρχοντάκης (Thenamaris): Γιατί είναι συμφέρουσα η επένδυση σε δεξαμενόπλοια
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποσειδώνια: Ιστορική αναδρομή στην σημαντικότερη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επίτιμος καθηγητής σε Πανεπιστήμιο της Κίνας
- ΓΣΕΕ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη – Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, τρόλεϊ και σιδηρόδρομος
- ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση του οικονομικού κλίματος τον Οκτώβριο – Βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
- Διαβητική Μυοκαρδιοπάθεια: Μια επιπλοκή που επηρεάζει την καρδιακή λειτουργία