ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Φως σε αμφιλεγόμενες πρακτικές που εγείρουν ακόμα και ερωτήματα περί ενδεχόμενης απιστίας προς το δημόσιο ρίχνουν καταγγελίες που ήρθαν στην προσοχή του mononews.gr και οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες έχουν αποσταλεί στον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης αλλά και στο Υπουργείο Ναυτιλίας την Γενική Γραμματεία Λιμένων αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ.
Διερευνώνται λοιπόν για περιπτώσεις κακοδιαχείρισης ή απιστίας ή άλλων αδικημάτων μεταξύ άλλων , η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου αλλά και του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Επίσης πληροφορίες υπάρχουν για «περίεργες» διαδικασίες και στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου κάποιες εκ των οποίων έχουν καταλήξει στα δικαστήρια.
Οι παραπάνω δυο πρώτες περιπτώσεις, για τις οποίες το mononews.gr διαθέτει όλα τα σχετικά έγγραφα, αλλά και πολλές ακόμα τις οποίες έχει σύμφωνα με πληροφορίες επισημάνει η Δημόσια Αρχή Λιμένων, εξηγούν ίσως και τον λόγο που στα τέλη Μαΐου ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, απέστειλε επιστολή προς όλα τα διοικητικά συμβούλια των Οργανισμών Λιμένων ιδιοκτησίας του Ταμείου, με την οποία καλεί τις διοικήσεις σε «σχολαστική επιμέλεια κατά την άσκηση των καθηκόντων τους». Πρόκειται για διοικήσεις που τεκμαίρεται από την αγορά ότι τοποθετηθήκαν με αμιγώς κομματικά κριτήρια κατά την περίοδο του 2015 και κατά παρέκκλιση των αρχών αξιολόγησης και επιλογής και παρά τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν τότε τόσο από την αντιπολίτευση όσο και χρηστών των λιμένων.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ στην πρόσφατη επιστολή του σημείωνε ότι «σε συνέχεια της επιστολής µου Α.Π. 37218 που σας εστάλη την 01/10/2018, µε αφορμή τον σχεδιασμό του Ταμείου για την αξιοποίηση των 10 Περιφερειακών Λιμένων, επανέρχομαι για να υπογραμμίσω την υποχρέωση των διοικήσεων και των Δ.Σ. των Οργανισμών Λιμένων για πιστή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και των εσωτερικών διαδικασιών κατά την διαχείριση θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας του Οργανισμού. Η επίδειξη μιας σχολαστικής επιμέλειας στην διαχείριση του Λιμένα όχι μόνο διαμορφώνει μια προοπτική υπεράξιων για τον κάθε Οργανισμό, αλλά δύναται να προσελκύσει ένα ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον διαμορφώνοντας ένα πλέγμα ασφάλειας για τους εργαζόμενους και την δραστηριότητα του Οργανισμού».
Τι συμβαίνει λοιπόν;
Καταρχήν στο Λαύριο υπάρχει καταγγελία μέλους του διοικητικού συμβουλίου κατά της εκτελεστικής διοίκησης πως κατατμήθηκε έργο σε πολλά μικρότερα προκειμένου να μην περάσει από διαγωνισμό ή διοικητικό συμβούλιο και να γίνει απευθείας ανάθεση.
Στο Βόλο σχήμα που κέρδισε τον διαγωνισμό για την διαχείριση του δημόσιου χώρου στάθμευσης του λιμανιού ιδιοκτησίας του ΟΛΒ στράφηκε νομικά εναντίον της διοίκησης του επειδή δεν του αποδόθηκε η διαχείριση με την δικαιολογία πως η προσφορά του ήταν πολύ χαμηλή και έτσι δεν θα είχε επαρκές κέρδος οπότε και ανέθεσε έτσι την διαχείριση στον δεύτερο επιλαχόντα. Η υπόθεση κατά πληροφορίες βρίσκεται στα δικαστήρια αλλά έχει αποσταλεί και στις αρμόδιες εποπτικές αρχές.
Μια διαφορετική περίπτωση είναι αυτή του Ηρακλείου όπου η διοίκηση και ο νικητής ενός διαγωνισμού διαχείρισης αποβλήτων φέρονται να πιέζουν εντονότατα για την άμεση υπογραφή σύμβασης παρά το γεγονός πως υπάρχει ένσταση και προσφυγή στη δικαιοσύνη από άλλον υποψήφιο που καταγγέλλει αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού η οποία και εκκρεμοδικεί.
Το «καμπανάκι» του ΤΑΙΠΕΔ χτύπησε μετά από αυτά αλλά και αλλά περιστατικά (υπενθυμίζεται πως στο Βόλο τρέχει ήδη διαδικασία ελέγχου των πεπραγμένων της προηγούμενης επίσης κομματικά επιλεγμένης διοίκησης η οποία απομακρύνθηκε –και αντικαταστάθηκε από νέα επίσης κομματικής επιλογής- εξαιτίας άλλων καταγγελιών) και ενώ οι δεσμεύσεις της χώρας προς του πιστωτές επιτάσσουν την άμεση έναρξη της διαδικασίας αξιοποίησης του μέσω υποπαραχωρήσεων.
Τα κρούσματα αυτά δυστυχώς δεν θεωρούνται μεμονωμένα καθώς οι παροικούντες την λιμενική βιομηχανία αναφέρουν πως επανειλημμένα το ΤΑΙΠΕΔ , το οποίο ανέταξε έως το 2015 τα οικονομικά όλων των δέκα περιφερειακών λιμανιών (Οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) έχει παρέμβει πολλάκις για να διορθώσει καταστάσεις.
Τώρα οι πιστωτές πιέζουν για την επιτάχυνση της αξιοποίησης του με πρώτα τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Όμως έχουν καθυστερήσει και έχουν βγει εκτός χρονοδιαγράμματος οι σχετικές διαδικασίες. Κάποιοι αποδίδουν τις ευθύνες στο Υπουργείο Ναυτιλίας που φέρεται να έχει ολιγωρήσει ενώπιον των σχετικών προθεσμιών. Άλλοι επιρρίπτουν ευθύνες στο ΤΑΙΠΕΔ λέγοντας πως καθυστερεί την διαδικασία ώστε να αλλάξει κυβέρνηση και να μπορεί να προχωρήσει στην πλήρη ιδιωτικοποίηση τους, όπως ήταν η αρχική πρόταση των συμβούλων του, και όχι σε υποπαραχωρήσεις όπως η κυβέρνηση έχει αποφασίσει.
Το μόνο σίγουρο είναι πως υπάρχει ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον από ελληνικούς και ξένους ομίλους αλλά και αυξημένο πολιτικό ενδιαφέρον για διορισμούς και προσλήψεις τοπικών παραγόντων των εκάστοτε κυβερνώντων κομμάτων…
Αξίζει πιθανόν να αναφερθεί στο πως σοβαρά ζητήματα λέγεται πως έχουν προκύψει από σχετικό εσωτερικό έλεγχο που έχει γίνει και στην Ένωση Λιμένων Ελλάδος (για τα έτη 2011-2015), τον φορέα που μέλη του είναι όλα τα λιμάνια και εποπτεύει η Γενική Γραμματεία Λιμένων. Η τελευταία φαίνεται να απέχει από δραστικές κινήσεις απόδοσης ευθυνών παρά την προσπάθεια των δυο ιδιωτικοποιημένων λιμένων ΟΛΠ και ΟΛΘ να προχωρήσουν στην πλήρη εξυγίανση του αντιπροσωπευτικού φορέα, αναφέρουν οι πληροφορίες . Το ζήτημα φέρεται μάλιστα να έχει παραπεμφθεί από εποπτική αρχή σε αρμόδιο εισαγγελέα.
Διαβάστε τα σχετικά έγγραφα εδώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;