Την Ετήσια Ενημέρωση Αναλυτών πραγματοποίησε σήμερα η Lavipharm σύμφωνα με το Οικονομικό Ημερολόγιο 2024 της Εταιρείας. Η παρουσίαση έγινε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών κι έλαβε χώρα στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Καλωσορίζοντας τους παρευρισκόμενους, ο κ. Βασίλης Μπαλούμης, CFO του Ομίλου, σχολίασε «είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που είμαστε και πάλι εδώ, για δεύτερη φορά. Η χαρά μου όμως πηγάζει και από τη βαθιά ικανοποίηση που νοιώθω για όσα έχουν γίνει στη Lavipharm σε τόσο μικρό αναλογικά χρονικό διάστημα υπό την ηγεσία του Τηλέμαχου Λαβίδα και μια δυναμική διοικητική ομάδα. Για μια ακόμα χρονιά, έχουμε υπερβεί τους στόχους μας, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στην πορεία της μετοχής μας, δημιουργώντας αξία για τους μετόχους μας που μας εμπιστεύτηκαν». Στη συνέχεια, ο κ. Μπαλούμης παρουσίασε αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, τα οποία αποδεικνύουν ισχυρή ανάπτυξη σε όλους τους βασικούς χρηματοοικονομικούς δείκτες :

1

● Οι ενοποιημένες πωλήσεις από συνεχιζόμενη δραστηριότητα προ Rebate & Clawback ανήλθαν σε 57,43 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 45,14 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 27,2%.

● Το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 31,6% στα 23,20 εκατ. ευρώ από 17,62 εκατ. ευρώ το 2022.

● Τα EBIT από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 43,9% στα 3,25 εκατ. ευρώ από 2,26 εκατ. ευρώ το 2022.

● Τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους αυξήθηκαν σημαντικά κατά 125,2% στα 1,87 εκατ. ευρώ από 0,83 εκατ. ευρώ το 2022.
● Τα προσαρμοσμένα EBITDA από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 58,9% στα 9,13 εκατ. ευρώ από 5,74 εκατ. ευρώ το 2022.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μπαλούμης στη διεθνή δραστηριότητα της Lavipharm. «Οι εξαγωγές μας, ένας από τους στρατηγικούς πυλώνες ανάπτυξής μας, αυξήθηκαν σχεδόν κατά 78% το 2023, αποτελώντας το 46% του κύκλου εργασιών του Ομίλου. Η σημαντική αυτή άνοδος οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης στην Ιταλία που ενσωματώθηκαν από αρχές του έτους, καθώς και στην αυξημένη ζήτηση για το patch φεντανύλης».

Ο κ. Μπαλούμης αναφέρθηκε επίσης στο πλάνο επενδύσεων του Ομίλου και την στρατηγική απόφαση να αξιοποιηθούν ευκαιρίες όπως η πραγματοποίηση στοχευμένων εξαγορών προϊόντων που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά, με χαμηλότερο ρίσκο, και αμεσότερες και υψηλότερες αποδόσεις σε σχέση με την ανάπτυξη νέων. «Υπάρχει μια κινητικότητα στη διεθνή αγορά του φαρμάκου και παρουσιάζονται διαρκώς ευκαιρίες γιαεξαγορές που δεν μας αφήνουν αδιάφορους», όπως σχολίασε. Παράλληλα, μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται η ολοκλήρωση της εγκατάστασης νέας γραμμής παραγωγής διαδερμικών συστημάτων που θα διπλασιάσει την υφιστάμενη δυναμική.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, έγινε επίσης αναφορά στη συνεργασία με την Tikun Olam Europe σχετικά με τη διάθεση στην ελληνική αγορά του πρώτου τοπικώς παραγόμενου συνταγογραφούμενου σκευάσματος φαρμακευτικής κάνναβης. Στη συνέχεια αναφέρθηκαν οι εξαγορές των δύο αναλγητικών φαρμακευτικών προϊόντων Lonarid N® και Lonalgal®, και την ανάθεση παραγωγής τους στη Famar, καθώς και η εξαγορά του καταξιωμένου αντιβιοτικού Flagyl®. Οι πωλήσεις από τη Lavipharm των δύο προϊόντων ξεκινούν μετά το Πάσχα και λίγο αργότερα του Flagyl®. Τέλος, αναφορά έγινε και στις κινήσεις αναδιάρθρωσης στις οποίες προχώρησε η Lavipharm, όπως η διακοπή της δραστηριότητας φαρμακαποθήκης και υπηρεσιών logistics προς τρίτους (3PL) και η συνεργασία με την εταιρεία Διακίνησις Α.Ε. για την ανάθεση της διακίνησης των προϊόντων του Ομίλου.

Ο κ. Μπαλούμης επανέλαβε την πρόθεση της διοίκησης για τη διανομή μερίσματος από την κερδοφορία του 2024 εντός του 2025. «Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το ποσό, είναι όμως βέβαιο ότι θα δοθεί μέρισμα», τόνισε. «Στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας ήδη από φέτος, να απλοποιηθεί η δομή του Ομίλου μειώνοντας τις θυγατρικές και άρα την πολυπλοκότητα και τα λειτουργικά έξοδα, ώστε μεσοπρόθεσμα να παραμείνει μόνον η εισηγμένη εταιρεία».

Αναφερόμενος στο διαδερμικό σύστημα κλονιδίνης, ο κ. Παναγιώτης Γιαννουλέας, COO & Country Manager του Ομίλου, σημείωσε ότι στα πλάνα της εταιρείας είναι η κυκλοφορία του προϊόντος και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, σύμφωνα με μελέτη που υλοποιήθηκε για την στρατηγική διεθνούς εξάπλωσης. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι έχει γίνει επιλογή 10 χωρών και η σειρά τους ορίζεται από το σύστημα τιμολόγησης και αποζημίωσης κάθε χώρας καθώς και το μέγεθος αγοράς, ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση. «Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητά μας αποτελεί η εύρεση του κατάλληλου τοπικού συνεργάτη κι έχουμε ξεκινήσει ήδη τις συζητήσεις και διαπραγματεύσεις», τόνισε ο κ. Γιαννουλέας.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους υπόλοιπους πυλώνες ανάπτυξης της Lavipharm, όπως η είσοδος της εταιρείας στον τομέα της φαρμακευτικής κάνναβης στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι «έχουμε λάβει πολύ θετικά μηνύματα κι ενδιαφέρον από την ιατρική κοινότητα. Ηδη λειτουργούμε ένα πρόγραμμα υποστήριξης ασθενών, όπου εξειδικευμένο προσωπικό τους ενημερώνει για τη σωστή χορήγηση, καθώς πρόκειται για μια εξατομικευμένη αγωγή.

Εκτίμησή μας είναι ότι η φαρμακευτική κάνναβη θα είναι μια μεγάλη αγορά με πολύ ισχυρή δυναμική». Ο κ. Γιαννουλέας πρόσθεσε ότι η Lavipharm συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία της με την Zentiva, αλλά κι άλλες εταιρείες, όπως η Sandoz, στον τομέα της αντιπροσώπευσης φαρμάκων στην ελληνική αγορά. Παράλληλα όμως επενδύει και στην εξαγορά φακέλων γενοσήμων σε μεγάλες θεραπευτικές κατηγορίες, ενισχύοντας περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της με δικά της φαρμακευτικά προϊόντα. «Παράδειγμα αποτελεί ένα νέο φάρμακο που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Lavipharm για τη θεραπεία της δυσλιπιδαιμίας, που απευθύνεται σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά», συμπλήρωσε ο κ. Γιαννουλέας.

Ολοκληρώνοντας την εκδήλωση, ο κ. Γιαννουλέας σχολίασε ότι «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, τα οποία αντικατοπτρίζουν την επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής του ομίλου μας. Με μια συνεχή δίψα, αναζητούμε συνέχεια νέες ευκαιρίες που θα δημιουργούν υπεραξίες στην εταιρεία μας».

Διαβάστε επίσης:

Boeing: Απώλειες 355 εκατ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο, στα 3,9 δισ. οι ταμειακές δαπάνες – Ανοδικά η μετοχή

Moody’s: Αναβαθμίζει από σταθερό σε θετικό το outlook της Intralot

PRODEA Investments: Αύξηση εσόδων 10,3% από μισθώματα το 2023