Στην ανοδική πορεία του Ομίλου ΑΒΑΞ κατά την τελευταία τριετία και τον στόχο της ετήσιας διανομής μερίσματος, το οποίο θα έχει ως βάση αυτό του 2022 και θα ανέρχεται τουλάχιστον στα 0,07€ ανά μετοχή, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της εισηγμένης, Χρήστος Ιωάννου.

Ο ισχυρός άνδρας της ΑΒΑΞ αναφέρθηκε στην πορεία της μετοχής δηλώνοντας ότι στα τέλη του 2023 κατέγραψε υψηλό δωδεκαμήνου και κατέγραψε άνοδο 21% από την τελευταία γενική συνέλευση όταν ο γενικός δείκτης είχε αυξηθεί κατά 15%.

Ωστόσο, από τότε και έπειτα η μετοχή σημειώνει υποαπόδοση (σ.σ. Από το υψηλό των 1,86 € στις 29/12/2023 βρέθηκε χθες στα 14,6€ καταγράφοντας πτώση 21%) με αποτέλεσμα ο Όμιλος να αποφασίσει να προχωρήσει σε αγορές ιδίων μετοχών βασιζόμενος στα όσα βλέπει από τον ανταγωνισμό, τις εσωτερικές εκτιμήσεις και τις εκτιμήσεις των Edison και Optima.

Σχολίασε ότι το 2023 δεν ενεργοποίησε το buyback λόγω της ραγδαίας ανόδου της τιμής της μετοχής και πρόσθεσε ότι δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει με τις μετοχές που θα βρεθούν στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου.

Χαρακτήρισε ως θετικό το γεγονός ότι στην πλειοψηφία τους τα 52 στελέχη έχουν διακρατήσει τα 4 εκατ. Μετοχές που τους είχαν διατεθεί από τις αρχές του 2024, ενώ τόνισε ότι για τη χρονιά που μας πέρασε η μετοχή ανέβηκε κατά 145%.

Σχετικά με την πορεία του Ομίλου για το 2023 ανέφερε ότι κατάφερε να μειώσει τον δανεισμό της κατά 60% και αυτός ανέρχεται πλέον στα 182 εκατ. Ευρώ και τον χαρακτήρισε ως αρκετά χαμηλό σε σχέση με τις ομοειδείς εταιρείες. Διαθέτει, δε, ισχυρό ανεκτέλεστο που ανέρχεται στα 3,4 δισ. Ευρώ, το οποίο προέρχεται από έργα που έχει αναλάβει η εισηγμένη για τη LAMDA Development στο Ελληνικό, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Mass Global και το υπουργείο υποδομών και μεταφορών.

Επιπλέον, χαρακτήρισε την κατασκευή ως το DNA της εισηγμένη και προέβλεψε αύξηση του κύκλου εργασιών και του περιθωρίου EBITDA με αφετηρία τον εν λόγω κλάδο και εκτίμησε ότι θα υπάρξει βελτιωμένη κερδοφορία το 2024.

Πρόσθεσε ότι οι κατασκευές μαζί με τις παραχωρήσεις θα αποκτήσει ο Όμιλος τη ρευστότητα προκειμένου προχωρήσει σε νέες επενδύσεις.

Αυτές θα είναι τα έργα ΣΔΙΤ με την ΑΒΑΞ να συμμετέχει σε διαγωνισμούς συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. €, το Real Estate το οποίο θα επικεντρώσει στα νησιά και τον τομέα του luxury, καθώς την εταιρεία IXION που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ενέργειας.

Τι γίνεται με την Αττική Οδό και τις παραχωρήσεις

Ο κ. Ιωάννου αναφέρθηκε και στον κλάδο των παραχωρήσεων ξεκινώντας από την Αττική Οδό, την οποία κατασκεύασε και διαχειρίζεται έως το φθινόπωρο του 2024 η κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.

Ο πρόεδρος του Ομίλου ανέφερε ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς δε θα υπάρξει σημαντική μείωση στη συμβολή των παραχωρήσεων στα οικονομικά στοιχεία της ΑΒΑΞ.

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε ότι για την πενταετία 2019-2024 οι παραχωρήσεις συνεισέφεραν κατά μέσο όρο 48 εκατ. Ευρώ σε ετήσια βάση από τις παραχωρήσεις ενώ για την επόμενη πενταετία το ποσό αυτό θα διαμορφωθεί στα 43 εκατ. Ευρώ.

Πηγές της εταιρείας ανέφεραν σχετικά με την Αττική Οδό στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης, ότι ενδέχεται η παράδοση του οδικού άξονα από το υπουργείο υποδομών και μεταφορών να μη γίνει τον Οκτώβριο του 2024 στο νέο παραχωρησιούχο που είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως είναι μέχρι στιγμής προγραμματισμένο.

Σχετικά με αυτό προσέθεσαν ότι έχει ξεκινήσει ήδη η κουβέντα να δοθεί μία «παράταση» στη διαχείριση της Αττικής Οδού στην κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.  Η παράταση αυτή θα γίνει μέσω μιας δημόσιας ανάθεσης και αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία συζήτησης στις συναντήσεις που γίνονται μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου υποδομών, του ΤΑΙΠΕΔ που έχει πραγματοποιήσει το νέο διαγωνισμό της υφιστάμενης παραχωρησιούχου και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες παραχωρήσεις σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές η ΑΒΑΞ αναμένεται να εξαγοράσει το ποσοστό που της αναλογεί από τη γερμανική Hochtief, καθώς η τελευταία αποεπενδύει από την  Ολυμπία Οδό, ενώ το ίδιο αναμένεται να κάνουν και οι υπόλοιποι μέτοχοι.

Πιο συγκεκριμένα, η γαλλική Vinci που είναι ο leader της κοινοπραξίας θα αυξήσει το ποσοστό της από το 30% στο 36%, η ΑΒΑΞ από το 19% θα βρεθεί στο 23%, ενώ η Ελλάκτωρ (μέσω της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αυξήσουν η κάθε μία τα ποσοστά τους από το 17% στο 20,5%.

Για τα μελλοντικά σχέδια του Ομίλου και τη συμμετοχή σε νέες παραχωρήσεις κράτησαν κλειστά τα χαρτιά τους, αλλά δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δε θα συμμετέχουν στο σχήμα της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, καθώς δεν τους βγαίνει η προσφορά που είχε δώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξετάζει το ενδεχόμενο εισόδου ενδιαφερόμενων στις παραχωρήσεις της Αττικής Οδού και του ΒΟΑΚ και η ΑΒΑΞ είχε δώσει προσφορά για τον οδικό άξονα της Κρήτης μαζί με τις γαλλικές Egis και Meridiam.

Μιτζάλης: Στόχος μας να παραδώσουμε τα έργα μας στην ώρα τους

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, αναφέρθηκε στην πορεία των μεγάλων έργων που εκτελεί ο Όμιλος. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτά διαδραματίζει η Γραμμή 4, η οποία όπως ανέφερε ο κ. Μιτζάλης, τόνισε ότι το έργο είναι αντιμέτωπο με λογικές καθυστερήσεις και ότι θα έχει παραδοθεί εντός οκτώ ή δέκα ετών από την υπογραφή της σύμβασης (σ.σ. 2021).

Ως αρχική αιτία της καθυστέρησης ανέφερε την κωλυσιεργία της παράδοσης των εργοταξίων από την ΕΡΕΤΒΟ (σ.σ. Έχει αναλάβει τη σύμβαση των πρόδρομων εργασιών για την προετοιμασία των εργοταξίων και την παράδοση στην κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom) και το ζήτημα που έχει προκύψει με το Σταθμό του Ευαγγελισμού ύστερα από την προσφυγή του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα.

Σχετικά με τους Μετροπόντικες δήλωσε ότι η Αθηνά έχει ξεκινήσει να σκάβει από το εργοτάξια της Κατεχάκη και θα φτάσει σύντομα στο πρώτο σταθμό που είναι το Γουδί, ενώ ο δεύτερος μετροπόντικας που έχει ονομαστεί Νίκη δεν έχει ξεκινήσει ακόμα να σκάβει από το εργοτάξιο της Βεΐκου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο μετροπόντικες αναμενόταν στην Ελλάδα από το φθινόπωρο του 2022 και θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει να σκάβουν από το Μάρτιο του 2023.

Για την απεργία των εργαζομένων της Γραμμής 4, η οποία διήρκησε 24 ημέρες έως την ανακωχή που ξεκινά από σήμερα, ο κ. Μιτζάλης δήλωσε ότι δεν επηρεάζει το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Για τη στάση του Ομίλου απέναντι στην απεργία τόνισε ότι τους νόμους και τις συλλογικές συμβάσεις πως  πληρώνει σύμφωνα με αυτές, ενώ  πληρώνει και τις υπερωρίες. Σχολίασε ότι υπάρχουν κατά καιρούς απεργίες και δε θέλει να κρίνει εάν είναι υποβολιμαίες, αλλά όταν ζητάει ένα σωματείο +15%, δεν είναι μόνο αν το δώσει η ΑΒΑΞ, καθώς μία τέτοια απόφαση θα συμπαρασύρει μια σειρά εταιρειών.

Όσον αφορά τα μελλοντικά έργα που θα διεκδικήσει ο Όμιλος ο κ. Μιτζάλης μίλησε για τα έργα αποκατάστασης του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας τα οποία θα δημοπρατήσει το υπουργείο υποδομών μέσω πρόσκλησης συγκεκριμένων εταιρειών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε ότι πιο μπροστά είναι τα σιδηροδρομικά έργα που θα χωριστούν σε τρεις εργολαβίες, αν και οι διαγωνισμοί δεν έχουν βγει ακόμα, ενώ πιο πίσω έχουν μείνει οι συμβάσεις για τα οδικά.

Διαβάστε επίσης:

ΤΑΙΠΕΔ: Αυξημένο το ενδιαφέρον για το logistics center στη Φυλή – Δίνει παράταση στο διαγωνισμό

ΑΒΑΞ: Ανακωχή από τους εργαζόμενους της Γραμμής 4 – Από βδομάδα η νέα συνάντηση

ΑΒΑΞ: Ταχιάος κατά Μιτζάλη για την απεργία στο μετρό – Τι συζήτησε με τους εργαζόμενους