Στο πλευρό των εργαζομένων της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας βρίσκεται ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σύμφωνα με τα όσα μεταφέρουν πηγές των απεργούντων εργατών του Ομίλου ΑΒΑΞ.

Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι της Γραμμής 4, που απεργούν από τις 20 Μαΐου, συναντήθηκαν χθες με το Νίκο Τάχιαο και του παρουσίασαν τα αιτήματα τους. Η εν λόγω συνάντηση αποτελεί συνέχεια της συζήτησης που είχαν πραγματοποιήσει με το Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνο Μαγουλά.

1

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο πρόεδρος των εργαζομένων στα εργοτάξια της Γραμμής 4, Βασίλης Κλουβάτος, ο διάλογος με τον υφυπουργό πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα και υπήρξε δέσμευση για πιέσεις προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης με στόχο να ξεπαγώσουν τα εργοτάξια.

Ο Νίκος τόνισε ότι επιθυμία της ηγεσίας του υπουργείου είναι να μην κολλήσει το έργο και να μην καρκινοβατεί, ενώ πρόσθεσε ότι είναι έργο με μεγάλο κόστους που περιμένει όλος ο κόσμος της πρωτεύουσας. Επισήμανε, επίσης, τις δύσκολες συνθήκες εργασίες που επικρατούν σε τέτοια έργα και δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι ικανοποιημένοι για να υπάρχει εργασιακή ειρήνη.

Πηγές από το περιβάλλον του Νίκου Ταχιάου αναφέρουν σχετικά ότι ο υφυπουργός βρήκε εύλογα τα αιτήματα των εργαζομένων και δείχνει ότι αναλαμβάνει πρωτοβουλία διαμεσολάβησης έτσι ώστε να αρθεί το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το έργο.

Αναδίπλωση του Ομίλου ΑΒΑΞ σχετικά με τις αυξήσεις

Σε αναδίπλωση σχετικά με τα αιτήματα των εργαζομένων προχωρά ο Όμιλος ΑΒΑΞ καθώς σύμφωνα με τον κ. Κλοβάτο έχουν αρχίσει να εξετάζουν το ζήτημα των αυξήσεων. Ωστόσο, συνεχίζουν στην κλασική τακτική να μην προχωρούν σε δεσμεύσεις και προχωρούν μόνο σε προφορικές συμφωνίες ζητώντας να διακοπεί η απεργία για να γίνει οποιαδήποτε διαπραγμάτευση.

Οι εργαζόμενοι αναμένεται να πραγματοποιήσουν σήμερα μία ακόμα συνέλευση κατά τη διάρκεια της οποία θα αποφασιστεί η αναστολή της απεργίας έτσι ώστε να υπάρξει άμεση συνάντηση με ανθρώπους του Ομίλου.

Αξίζει, εντούτοις να αναφερθεί ότι από τις τρεις προγραμματισμένες συναντήσεις από τις 20 Μαΐου έχει πραγματοποιηθεί μόνο μία καθώς οι άλλες δύο ακυρώθηκαν με πρωτοβουλία της ΑΒΑΞ καθώς έθετε ως απαράβατο όρο την διακοπή της απεργίας.

Υπενθυμίζεται ότι παρά το γεγονός ότι η διοίκηση του Ομίλου αρνείται να συνομιλήσει με τους εργαζομένους, δεν ισχύει το ίδιο για τον Πρωθυπουργό και τον υφυπουργό Υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι βρέθηκαν στις 31 Μαΐου στο γραφείο του Πρωθυπουργού και επίδοσαν επιστολή με τα αιτήματά τους, την οποία παρέλαβε η Ελένη Σχινά, που είναι η διευθύντρια του ιδιαίτερου γραφείου του πρωθυπουργού. Αυτή  συνομίλησε με τους εργαζομένους δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συνάντησης με τον Πρωθυπουργό με το πέρας των ευρωεκλογών.

Επιπλέον στις 6 Ιουνίου οι εργαζόμενοι συνομίλησαν με το γενικό γραμματέα υποδομών και στις 10 του ίδιου μήνα συναντήθηκαν με το Νίκο Ταχιάο.

Τι ζητούν οι εργαζόμενοι

Σχετικά με τα αιτήματα των εργαζομένων, αυτά έχουν να με τις αυξήσεις κατά 15% στα ημερομίσθια, ενώ ζητούν να προστεθεί και επίδομα υπόγειων εργασιών 10%. Οι αυξήσεις αυτές ζητούνται ως μία μικρή διόρθωσης της αγοραστικής απώλειας που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι, η οποία για την τελευταία διετία κινείται μεταξύ του 25% και του 30%.

Ζητούν επιπλέον μείωση των καθημερινών βαρδιών και να σταματήσουν οι εργασίες το Σαββατοκύριακο.  Οι βάρδιες στους μετροπόντικες είναι εξαντλητικές καθώς είναι 12ωρες, ενώ στους σταθμούς είναι 10ωρες. Μάλιστα, είχε εφιστήσει την προσοχή και για πιθανά ατυχήματα, καθώς η κούραση των εργαζομένων είναι σωρευτική. Για αυτό το λόγο οι εργαζόμενοι ζητούν πενθήμερο και 8ωρες βάρδιες.

Το τελευταίο αίτημα των απεργών αφορά τα μέτρα ασφαλείας, τα οποία δεν τηρούνται στα βοηθητικά φρεάτια που απαιτούν σκληρή χειρωνακτική εργασία.

Διαβάστε επίσης

ΑΒΑΞ: O Κωνσταντίνος Μιτζάλης απαξιώνει να δει τους εργαζόμενους στη Γραμμή 4 του μετρό

ΑΒΑΞ: Νέο μπλόκο σε αποζημιώσεις άνω των €5 εκατ. από τον Χρήστο Σταϊκούρα

Χρήστος Σταϊκούρας: Τους επόμενους μήνες νέα γέφυρα στην Αθηνών -Κορίνθου