Στην εκτίμηση της αύξησης του κύκλου εργασιών του Ομίλου ΑΒΑΞ κατά 40% εντός του 2023, δηλαδή στα 500 εκατ. ευρώ, προχώρησαν χθες ο Πρόεδρος της εισηγμένης Χρήστος Ιωάννου, και ο Διευθύνων Σύμβουλος Κωνσταντίνος Μιτζάλης,  κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης δημοσιογράφων.

Οι δύο ισχυροί άνδρες του Ομίλου αναφέρθηκαν, επίσης, και στις δυνατότητες για χρηματοδότηση του σημαντικού ανεκτέλεστου έργων που αγγίζει πλέον τα 2,2 δισ. ευρώ, ενώ ήταν σαφείς ως προς το ότι δεν εξετάζεται η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Όσον αφορά τον δανεισμό της ΑΒΑΞ ο Όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο έκδοσης ενός νέου ομολογιακού δανείου εφόσον αυτό καταστεί αναγκαίο, ενώ θα προχωρήσει στην αποπληρωμή ομολογιακών δανείων ύψους 101 εκατ. ευρώ.

Επίσης, ο Όμιλος επιμένει….κατασκευαστικά χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο κλάδο ως core buisness της εταιρείας ενώ επιδιώκει τη συμμετοχή σε μεγάλες παραχωρήσεις, όπως σε αυτή της Αττικής Οδού και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ συμμετέχει στην Ολυμπία Οδό, το ΜΟΡΕΑ και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Ωστόσο, δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε πώληση της συμμετοχής του στις παραχωρήσεις, αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το βασικό κατασκευαστικό αντικείμενο και δεδομένου ότι θα δοθεί ένα συμφέρον αντίτιμο, όπως συνέβη και στην περίπτωση της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος κατείχε το 21,5% της παραχώρησης, το οποίο πούλησε στους άλλους δύο εταίρους (Vinci και Ελλάκτωρ) έναντι 60 εκατ. ευρώ.

Στα 2,2 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο έργων – Μόνο το 2% παραμένει ανυπόγραφο

Ο Όμιλος διαθέτει πλέον ένα σημαντικό ανεκτέλεστο έργων τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών σε Ελλάδα και εξωτερικό, το οποίο αγγίζει τα 2,2 δισ. ευρώ. Για την ακρίβεια αυτό ανέρχεται στα 2,16 δισ. ευρώ εκ των οποίων έχει συμβασιοποιηθεί το 98%, δηλαδή τα 2,12 δισ. ευρώ.

Πρόσφατα η ΑΒΑΞ υπέγραψε το Μπράλος-Άμφισσα αξίας 207 εκατ. ευρώ, ενώ στα τέλη του περασμένου έτους έπεσαν οι υπογραφές για το flyover Θεσσαλονίκης προϋπολογισμού 181 εκατ. ευρώ (κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Mytilineos).

Ο Όμιλος έχει ξεκινήσει, επίσης, την κατασκευή του μεγαλύτερου δημοσίου έργου στη χώρα μας, που δεν είναι άλλο από τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, έναντι 1,1 δισ. ευρώ. Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης δήλωσε πως ο πρώτος μετροπόντικας στο φρέαρ της Κατεχάκη θα έχει ολοκληρωθεί εντός του επόμενου μήνα, ενώ εκτιμάται πως θα αρχίσει να “σκάβει” από τον Απρίλιο. Όσον αφορά το δεύτερο μετροπόντικα αναμένεται στους επόμενους μήνες η άφιξή του στο φρέαρ Βεΐκου, ενώ Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Αlstom που υλοποιεί το έργο αναμένεται να εγκατασταθεί στο επόμενο διάστημα σε τρία επιπλέον εργοτάξια.

Όσον αφορά τα ιδιωτικά έργα στη χώρα μας προχωρούν οι εργασίες για τα έργα υποδομών (ύψους 250 εκατ. ευρώ) στο Ελληνικό καθώς η ΑΒΑΞ έχει ήδη ξεκινήσει την υπογειοποίηση της Λεωφόρος Ποσειδώνος, η οποία είναι και το μεγαλύτερο έργο της Α´Φάση των έργων υποδομών στο Ελληνικό.

Σχετικά με τα έργα στο εξωτερικό η ΑΒΑΞ έχει αναλάβει και υλοποιεί στη Λεμεσό της Κύπρου το City of Dreams εκτιμώμενου κόστους 192 εκατ. ευρώ που κατασκευάζει σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η ΑΒΑΞ δραστηριοποιείται και στον τομέα της ενέργειας καθώς αυτή την περίοδο έχει αναλάβει την αποθείωση του σταθμού της ΔΕΗ στον Άγιο Δημήτριο (68 εκατ. ευρώ), ενώ κατασκευάζει για λογαριασμό της ίδιας εταιρείας το φωτοβολταϊκό πάρκο στον άγιο Χριστόφορο (52 εκατ. ευρώ). Επιπλέον, υλοποιεί έργα φυσικού αερίου συνολικής αξίας 141 εκατ. ευρώ σε όλη την Ελλάδα.

Αττική Οδός: Η μητέρα των μαχών και οι τσουχτερές αποζημιώσεις

Ο εν εξελίξει διαγωνισμός για την Αττική Οδό αποτελεί τη μητέρα των μαχών για τις παραχωρήσεις στη χώρα μας και αυτό φαίνεται να το έχει καταλάβει η ΑΒΑΞ που διαχειρίζεται μαζί με την Ελλάκτωρ τον οδικό άξονα έως τον Οκτώβριο του 2024.

Για αυτό το λόγο και συμμετέχει στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ διατηρώντας τη συμμαχία με την Ελλάκτωρ και ενώνοντας τις δυνάμεις του με το γαλλικό fund Ardian, ενώ πηγές του Ομίλου αναφέρουν ότι ο γαλλικό κολοσσός συμμετέχει κατά 50% στην κοινοπραξία, η Ελλάκτωρ κατά 34% και ο ΑΒΑΞ κατά 16%.

Μάλιστα, και ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης αναγνωρίζει την αξία της Αττικής Οδού καθώς σχολίασε ότι τα μερίσματα που δίνει σε ετήσια βάση ο οδικός άξονας θα είναι περισσότερα από όσα υπολογίζει ο Όμιλος.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο σημαντικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν την υφιστάμενη σύμβαση της Αττικής Οδού. Το πρώτο είναι πως η κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ θα πρέπει να υλοποιήσουν έργα συντήρησης αξίας 70 εκατ. ευρώ πριν το έργο παραδοθεί στο νέο παραχωρησιούχο.

Επίσης, παρά το γεγονός ότι έχουν δοθεί συνολικά αποζημιώσεις αξίας 6 εκατ. ευρώ σε όσους οδηγούς εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό λόγω της κακοκαιρίας “Ελπίδα”, εκκρεμούν και δικαστικές προσφυγές με τους ενάγοντες να ζητούν από 8 έως και 10 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για οδηγούς και επιβάτες που φέρονται να βρίσκονταν σε εγκλωβισμένα οχήματα, αλλά δεν έλαβαν την αποζημίωση των 2000 ευρώ που είχε δοθεί και επίσημα.

Αυτό σημαίνει πως παρά τα όποια έσοδα της εντός του 2023 και του 2024 η Αττική Οδός θα κοστίσει στην Κοινοπραξία περί τα 88 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Έπεσαν οι υπογραφές για τον άξονα Μπράλος – Άμφισσα με την ΑΒΑΞ

ΕΡΓΟΣΕ: Καθυστερήσεις στον διαγωνισμό των 4,5 δισ. Ευρώ λόγω εκλογών – Ποιοι μεγάλοι όμιλοι τo διεκδικούν

Κατασκευαστές: Ποια οδικά έργα υπογράφουν μετά το Μπράλος-Άμφισσα