Στο ενδιαφέρον της Άβαξ ευρύτερα για τα έργα που πρόκειται να γίνουν στο Ελληνικό (κτηριακά και υποδομές) αναφέρθηκε πριν λίγη ώρα, μεταξύ άλλων, η διοίκηση της εταιρείας και συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, και ο διευθύνων σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Ο κ. Ιωάννου είπε για πρώτη φορά δημόσια ότι η Άβαξ σε συνεργασία με αμερικάνικη εταιρεία (Developer) συμμετέχει στο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη από τη Lamda Development για συνεργασία στους δύο πρώτους Πύργους (ψηλά κτήρια έως 200 μέτρα) που θα κατασκευαστούν στο Ελληνικό.

Η Άβαξ ενδιαφέρεται ειδικότερα για τον πύργο με τα διαμερίσματα που θα κατασκευαστεί στο παραλιακό μέτωπο (στη Μαρίνα) και σύμφωνα με πληροφορίες (γιατί η διοίκηση της Άβαξ δεν την κατονόμασε) η αμερικάνικη εταιρεία που έχει συνάψει συνεργασία είναι η Macklowe.

Η διοίκηση της Άβαξ αναφέρθηκε γενικότερα στις στοχεύσεις της όσο αφορά τα έργα που πρόκειται να προκηρυχθούν στη χώρα, επισημαίνοντας πως έχει την εμπειρία να συμμετέχει στα περισσότερα από αυτά μόνη της, αλλά τόνισε παράλληλα ότι έχει εντάξει τη συνεργασία στην κουλτούρα της, εφόσον κάτι τέτοιο είναι προτιμότερο και ανά περίπτωση. Διέψευσε ότι τίθεται θέμα περαιτέρω συνεργασίας αποκλειστικά με τον όμιλο Μυτιληναίου με τον οποίο όπως είναι γνωστό θα διεκδικήσει τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Απαντώντας σε ερώτηση του mononews για το αν έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα εργοτάξια στα οποία η Άβαξ συνεργάζεται με την Ελλάκτωρ (οι αναταράξεις των τελευταίων μηνών στην Ελλάκτωρ έχουν δημιουργήσει διάφορα θέματα) ο κ. Μιτζάλης σημείωσε ότι «είναι μικρός ακόμα ο χρόνος για να δούμε ομαλοποίηση, η νέα διοίκηση στην Ελλάκτωρ μόλις σχεδόν ανέλαβε» ενώ πρόσθεσε την εκτίμησή του ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί. «Η κατάσταση δεν θα πάει χειρότερα από ότι ήταν» ανέφερε σχετικά.

Βάσει των εκτιμήσεων της διοίκησης η Άβαξ θα επιστρέψει σε κερδοφορία το 2021.

Φέτος θα επωφεληθεί και από την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 82 εκατ. ευρώ που θα κάνει η Αττική Οδός και στην οποία συμμετέχει με ποσοστό περίπου 34%.

Ο κ. Ιωάννου τόνισε ότι στην εταιρεία δεν πρόκειται να γίνουν μετοχικές αλλαγές με τις οικογένειες Ιωάννου και Μιτζάλη να έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό.

Εκτός από τα έργα στο Ελληνικό για τα οποία η Άβαξ σχεδιάζει να εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετέχει στους διαγωνισμούς για όλα σχεδόν τα κτηριακά και τους αυτοκινητοδρόμους που θα γίνουν με την μέθοδο των ΣΔΙΤ, όπως και στα σιδηροδρομικά έργα, αξίας 3,3 δις. που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση.

Το προηγούμενο διάστημα η Άβαξ προχώρησε στην αναδιάρθρωσή της οργανώνοντας τη δραστηριότητά της σε 4 τομείς, υποδομές και κτηριακά έργα, ενεργειακά έργα, έργα δικτύων και τομέας συμβάσεων παραχώρησης και ΣΔΙΤ.

Αναφορικά με το μεγάλο έργο που έχει αναλάβει τη δημιουργία της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδί, η διοίκηση του κατασκευαστικού ομίλου εκτίμησε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2022. Εξήγησε πως εντός του μήνα ο φάκελος του έργου θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο από την Αττικό Μετρό και στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή. Η υπογραφή της σύμβασης εκτιμάται στα τέλη της Άνοιξης και η παραλαβή των πρώτων σταθμών στα τέλη του τρέχοντος έτους.

Το έργο της κατασκευής της γραμμής του Μετρό προς Πειραιά θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022 με την παράδοση των σταθμών, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και το έργο της κατασκευής του καζίνο στη Λεμεσό της Κύπρου για το οποίο συνεργάζεται με την Τέρνα, το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ Τέρνα και Acciona -Μυτιληναίος στη μάχη για το ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη ύψους €180 εκατ.

ΑΒΑΞ: Στα €375,7 εκατ. ο κύκλος εργασιών του ομίλου στο εννεάμηνο του 2020