ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ωστόσο, όπως αναφέρουν στο mononews, πηγές των εργαζομένων ο Όμιλος πραγματοποίησε μία στροφή 180 μοιρών και θέτει σημαντικά εμπόδια καθώς αρνούνται να γίνει η νέα προγραμματισμένη συνάντηση, διότι οι εργαζόμενοι δε σταμάτησαν την απεργία.
Το γεγονός αυτό τους οδηγεί στην πραγματοποίηση μίας ακόμα κρίσιμης συνέλευσης στο εργοτάξιο της Κατεχάκη σήμερα στις 09:00, όπου και θα τεθεί προς ψήφιση η συνέχισης της απεργίας, η οποία ούτως ή άλλως δε θα σταματήσει εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζομένων.
Οι ίδιες πηγές προσθέτουν, ότι η ΑΒΑΞ, παρά τα παράθυρα διαπραγμάτευσης που είχαν ανοίξει την περασμένη εβδομάδα, επιστρέφει στην τακτική της αδιαλλαξίας. Τονίζουν, δε, ότι οι εκπρόσωποι του Ομίλου αναμένουν από τους εργαζομένους να διακόψουν την απεργία, χωρίς όμως να έχουν δοθεί δεσμευτικές εγγυήσεις για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.
Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι οι διάλογοι της 22ας Μαΐου έγιναν μεταξύ των εργαζομένων, του διευθυντή έργου Σπυριδωνάκου Νίκου, του υποδιευθυντή έργου Μπενέκου Γιώργου, και της διευθύντριας ανθρώπινου δυναμικού Μαντζώρου Κατερίνας. ‘Όσον αφορά τη στάση του διοικητικού συμβουλίου για ένα ζήτημα, το οποίο δημιουργεί σημαντικά εμπόδια στην πορεία του μεγαλύτερου υπό κατασκευή έργου στη χώρα μας, αυτή ήταν απαξιωτική καθώς κανένα μέλος του δεν ήταν παρόν στις διαπραγματεύσεις.
Καζάνι που βράζουν οι εργαζόμενοι από το φθινόπωρο – Τι ζητούν από την ΑΒΑΞ
Σε καζάνι που βράζει έχει εξελιχθεί η κατάσταση στα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό να ζητούν από την ΑΒΑΞ να γίνουν αλλαγές στα ωράρια εργασίας και τις αμοιβές τους.
Η άρνηση του Ομίλου οδήγησε τα σωματεία των εργαζομένων στο να ξεκινήσουν απεργίες από το φθινόπωρο του 2023, δηλαδή λίγους μήνες αφού ξεκίνησε –με πολύμηνη καθυστέρηση – ο πρώτος μετροπόντικας από το εργοτάξιο της Κατεχάκη. Οι κινητοποιήσεις αυτές ξεκίνησαν ως στάσεις εργασίας και στην πορεία εξελίχθηκαν σε 24ωρες και 48ωρες απεργίες για να καταλήξουμε στην 8η διαρκή απεργία.
Σχετικά με τα αιτήματα των εργαζομένων, αυτά έχουν να με τις αυξήσεις κατά 15% στα ημερομίσθια, ενώ ζητούν να προστεθεί και επίδομα υπόγειων εργασιών 10%. Οι αυξήσεις αυτές ζητούνται ως μία μικρή διόρθωσης της αγοραστικής απώλειας που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι, η οποία για την τελευταία διετία κινείται μεταξύ του 25% και του 30%.
Ζητούν επιπλέον μείωση των καθημερινών βαρδιών και να σταματήσουν οι εργασίες το Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει στο mononews ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, Βασίλης Κλουβάτος, οι βάρδιες στους μετροπόντικες είναι εξαντλητικές καθώς είναι 12ωρες, ενώ στους σταθμούς είναι 10ωρες. Μάλιστα, είχε εφιστήσει την προσοχή και για πιθανά ατυχήματα, καθώς η κούραση των εργαζομένων είναι σωρευτική. Για αυτό το λόγο οι εργαζόμενοι ζητούν πενθήμερο και 8ωρες βάρδιες. Ωστόσο, εάν υποχωρήσει ο Όμιλος τότε θα υπάρξει σημαντικός κίνδυνος για νέες καθυστερήσεις στο έργο (σ.σ. ήδη μετράει ένα χρόνο με ευθύνη της Ελληνικό Μετρό) με αποτέλεσμα να χαθεί το πριμ έγκαιρης υλοποίησης των 57,7 εκατ. ευρώ που έχει λάβει για να παραδώσει έγκαιρα το έργο, δηλαδή εντός του 2029.
Το τελευταίο αίτημα των απεργών αφορά τα μέτρα ασφαλείας, τα οποία δεν τηρούνται στα βοηθητικά φρεάτια που απαιτούν σκληρή χειρωνακτική εργασία. Υπενθυμίζεται ότι το ΣΕΠΕ έχει επιβάλει πρόστιμο για ατύχημα που συνέβη στο μετροπόντικα της Κατεχάκη με εργαζόμενο να μένει έως και 8 μήνες εκτός δουλειάς λόγω σοβαρού τραυματισμού και των απαραίτητων χειρουργείων αποκατάστασης, καθώς δεν είχαν γίνει συνοδευτικές εργασίες.
Διαβάστε επίσης:
ΑΒΑΞ: H διοίκηση απαξίωσε τους εργαζόμενους της γραμμής 4 – Τι συζητήθηκε, συνεχίζεται η απεργία