Με μερικά «ναι μεν» και ακόμα περισσότερα «αλλά» έληξε προς το παρόν η απεργία των εργαζομένων της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, καθώς η ΑΒΑΞ προχώρησε σε κάποιες προφορικές κυρίως υποχωρήσεις ώστε να ξεπαγώσει το έργο.

Όπως αναφέρουν στις πηγές του mononews με πολύ καλές γνώσεις των διαπραγματεύσεων υπάρχει μία εύθραυστη ισορροπία μεταξύ του Ομίλου και των εργαζομένων καθώς χρειάστηκε να «βάλουν αρκετό νερό στο κρασί τους» ώστε να είναι και οι δύο πλευρές ικανοποιημένες.

Σχετικά με το βασικότερο ζήτημα που ήταν η αύξηση των ωρομισθίων των εργαζομένων, αυτό φαίνεται να έχει ικανοποιηθεί εν μέρει καθώς η ΑΒΑΞ ναι μεν προχώρησε σε αυξήσεις, αλλά έγιναν σε προφορικό επίπεδο.

Γεγονός το οποίο, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, σημαίνει ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να αναιρεθεί καθώς δεν υπάρχει δέσμευση από μέρους του Ομίλου. Ως δικαιολογία για την απόφαση αυτή ο Όμιλος φέρεται να απαντήσει στους εργαζομένους ότι δεν μπορεί να προχωρήσει γραπτώς σε μαζικές αυξήσεις, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα επηρεαστούν τα ωρομίσθια για όλες τις κατασκευαστικές εταιρείες.

Το δεύτερο αίτημα που ήταν η μείωση των ωρών εργασίας στους σταθμούς και τους μετροπόντικες της Γραμμής 4. Και αυτό ικανοποιήθηκε με τους εργαζόμενους, ωστόσο, δεν κανονίζουν μεταξύ τους τα ωράρια εργασίας και δεν καταργούνται τα δεκάωρα και τα δωδεκάωρα εργασίας για όσους επιθυμούν.

Το τρίτο αίτημα ήταν η βελτίωση των μέτρων ασφαλείας κυρίως στις σήραγγες που λειτουργούν οι δύο μετρήσεις της Γραμμής 4 καθώς έχουν παρατηρηθεί κενά, ενώ και ένας εργαζόμενος έχει τραυματιστεί σοβαρά με αποτέλεσμα να μένει περίπου μισό χρόνο εκτός.

Πλέον, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές ο Όμιλος ΑΒΑΞ αποκρίνεται αρκετά πιο γρήγορα στα αιτήματα των εργαζομένων για μέτρα ασφαλείας. Σχολιάζουν, ωστόσο, ότι η αλλαγή αυτή στη στάση της ΑΒΑΞ δεν αναιρεί το γεγονός ότι θα έπρεπε η εταιρεία να προνοήσει για τα μέτρα ασφαλείας πριν καν τους επισημάνει οι εργαζόμενοι.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις και η στάση του Ομίλου ΑΒΑΞ

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις από μέρους του συνόλου των εργαζομένων στα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας ξεκίνησαν το Μάιο του 2024 και έληξαν τον Ιούνιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απεργία που διήρκησε περίπου έναν μήνα δεν ήταν η πρώτη καθώς από το φθινόπωρο του 2023 οι εργαζόμενοι της ΑΒΑΞ είχαν πραγματοποιήσει 24ωρες και 48 ώρες απεργίες.

Αρχικά η στάση της ΑΒΑΞ ήταν αυτή της αδιαλλαξίας, ενώ αρκετές φορές έφτανε και στο όριο της αλαζονείας καθώς είτε η διοίκηση απουσίαζε από τις συσκέψεις των εργαζομένων με τους υπεύθυνους προσωπικού στα γραφεία του Ομίλου στο Μαρούσι, είτε ακύρωνε τα ραντεβού διαπραγματεύσεων λίγα 24ωρα πριν τις προκαθορισμένες. ώρα των συναντήσεων.

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, σε δημόσιες τοποθετήσεις του έκανε λόγο για ανάγκη διατήρησης των ωρομισθίων των εργαζομένων στις κατασκευές ώστε να μην υπάρξει περαιτέρω έκδοση του κατασκευαστικού κόστους σε όλο τον κλάδο, ενώ η ίδια στιγμή έκανε λόγο για έλλειψη εργατικών χεριών στην κατασκευή. ζητώντας την είσοδο ξένων εργατών στη χώρα μας ώστε να μην κολλήσουν τα μεγάλα έργα.

Διαβάστε επίσης:

Έλληνες εφοπλιστές: Χρυσά deals για τα παλαιάς κατασκευής πλοία τους

Νίκος Παπαθανάσης στο mononews: Εντός του μηνός, αυξάνουμε κατά 900 εκατ. το μεγαλύτερο

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των τελευταίων 14 ετών, ύψους 12,2 δισ.

Οταν το Netflix ρίχνει λάδι στη φωτιά και η τουρκική διπλωματία κατεβάζει το «Famagusta» από την πλατφόρμα