Χωρίς εμπόδια προχωρά ο Όμιλος ΑΒΑΞ για την υπογραφή της σύμβασης του οδικού έργου Ιώαννινα-Κακαβιά αξίας 310 εκατ. ευρώ καθώς όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκδόθηκε και το 2ο πρακτικό του διαγωνισμού, με το οποίο η εισηγμένη κλειδώνει και επίσημα πλέον το έργο.

Η παραπάνω απόφαση υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και πλέον τα επόμενα βήματα είναι η σύμβαση να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να οδεύσει στη Βουλή.

1

Εάν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια, τότε είναι αρκετά πιθανό η σύμβαση να υπογραφεί εντός των επόμενων μηνών και δεν αποκλείεται να αναπτυχθούν τα εργοτάξια εντός του 2024.

Η πορεία του Ιωάννινα-Κακαβιά

Το Ιωάννινα-Κακαβιά δημοπρατήθηκε μαζί με το Λαμία-Καρπενήσι και βρέθηκε εξ αρχής αντιμέτωπο με προσφυγές, καθώς το κοινό μπλοκ των Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ είχε προσφύγει τρεις φορές στην Ενιαία Αρχή Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ).

Όπως είχε γράψει σε πλήθος ρεπορτάζ του το mononews ο βασικός λόγος των προσφυγών τόσο για το Ιωάννινα-Κακαβιά όσο και για το Λαμία-Καρπενήσι ήταν το γεγονός ότι οι όροι της διακήρυξης του διαγωνισμού παραβίαζαν τις αρχές της αναλογικότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού με την προσθήκη πρόσθετων όρων χωρίς αιτιολογία.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το έργο να καθυστερήσει να δημοπρατηθεί καθώς ο πρώτος διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί από το Φεβρουάριο του 2023 και ματαιώθηκε τρεις φορές  ώστε να καταλήξουμε στην 21η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους που υποβλήθηκαν οι προσφορές.

Οι προσφορές όπως είχε γράψει πρώτο το mononews ήταν οι εξής:

Ο Όμιλος ΑΒΑΞ που επικράτησε είχε δώσει έκπτωση 17,5%

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε δώσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά (16,5%) συνεχίζοντας την τακτική του να δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της.

Η τρίτη προσφορά προήλθε από την κοινοπραξία (15,04%) ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

Προσφορά υπέβαλε και η συμμαχία των Ομίλων Intrakat και Mytilineos (11,08%).

Η χαμηλότερη έκπτωση προήλθε από την Interkat (10,31%), η οποία παραλίγο να κάνει μαζί με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου στις αρχές του 2022 την έκπληξη στον διαγωνισμό Μπράλος-Άμφισσα.

 Το έργο

Το Ιωάννινα-Κακαβιά θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Αποτελεί έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Παράλληλα, το έργο Πρόκειται για έναν οδικό άξονα συνολικού μήκους 70 χλμ, και εντάσσεται στον Δυτικό Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Από παράταση σε παράταση οδεύει η Λεωφόρος Κύμης – Νέα καθυστέρηση από το ΣτΕ

ΟΣΥ: Προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός 250 εκατ. ευρώ για το leasing λεωφορείων

ΑΒΑΞ: Αύξηση κύκλου εργασιών σε €453,5 εκατ. το 2023