Επίσημα πλέον ο Όμιλος ΑΒΑΞ προκηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος σε οδικό έργο αξίας 310 εκατ. Ευρώ. 

Πρόκειται για το Ιωάννινα-Κακαβιά που είναι τμήμα της Ιονίας Οδού και όπως είχε γράψει πρώτο το mononews, o Όμιλος είχε δώσει έκπτωση 17,5% επικρατώντας των υπόλοιπων τεσσάρων ενδιαφερομένων που ήταν τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ, Intrakat-Mytilineos και Interkat.  

1

Πλέον το αποτέλεσμα του διαγωνισμού επικυρώνεται και επίσημα με απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις εντός του επόμενου δεκαημέρου, τότε η σύμβαση θα οδεύσει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια θα βρεθεί στη Βουλή για να υπογραφεί.

Όσον αφορά το έτερο έργο που είναι το Λαμία-Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. ευρώ, η διαγωνιστική διαδικασία έχει μείνει πιο πίσω καθώς η δημοπράτηση γίνεται με εκδήλωση ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς έχουν περάσει όλα τα ενδιαφερόμενα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos-ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ, ΟΔΟΣ ΑΤΕ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.-ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ, και TRACE-ΤΕΚΑΛ  Α.Ε.-ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ), αλλά ο διαγωνισμός καθυστερεί καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι γεωτεχνικές μελέτες ώστε να συνταχθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης και να υποβληθούν οι προσφορές.

Η πορεία του Ιωάννινα-Κακαβιά και οι διεκδικητές

Το Ιωάννινα-Κακαβιά προκηρύχθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά έκτοτε εγκλωβίστηκε σε έναν κυκεώνα προσφυγών με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ακυρωθεί και να δημοπρατηθεί τρεις φορές.

Οι εν λόγω προσφυγές είχαν υποβληθεί στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) από το κοινό κατασκευαστικό μπλόκ των μικρομεσαίων ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

Η αρχή είχε δικαιώσει δύο φορές τις εταιρείες και το υπουργείο είχε αναγκαστεί να αλλάξει τους όρους του διαγωνισμού και να προκηρύξει εκ νέου το έργο.

Όπως είχε γράψει σε πλήθος ρεπορτάζ του το mononews ο βασικός λόγος των προσφυγών τόσο για το Ιωάννινα-Κακαβιά όσο και για το Λαμία-Καρπενήσι ήταν το γεγονός ότι οι όροι της διακήρυξης του διαγωνισμού παραβίαζαν τις αρχές της αναλογικότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού με την προσθήκη πρόσθετων όρων χωρίς αιτιολογία.

Εν τέλει το έργο δημοπρατήθηκε επιτυχώς λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα και είχαν υποβάλει προσφορές πέντε ισχυρά σχήματα που είχαν δώσει τις κάτωθι προσφορές:

Ο Όμιλος ΑΒΑΞ που επικράτησε είχε δώσει έκπτωση 17,5%

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε δώσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά (16,5%) συνεχίζοντας την τακτική του να δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της.

Η τρίτη προσφορά προήλθε από την κοινοπραξία (15,04%) ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

Προσφορά υπέβαλε και συμμαχία των Ομίλων Intrakat και Mytilineos (11,08%)

Η χαμηλότερη έκπτωση προήλθε από την Interkat (10,31%), η οποία παραλίγο να κάνει μαζί με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου στις αρχές του 2022 την έκπληξη στον διαγωνισμό Μπράλος-Άμφισσα.

Το έργο

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.

Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Διαβάστε επίσης:

Πόλεμος Σίψα-Σταϊκούρα για τα κριτήρια συμμετοχής σε διαγωνισμούς για μεγάλα δημόσια έργα

Περισσότερα από 1.000 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Κατασκευές: Τα κρυφά μεγάλα έργα των 2 δισ. ευρώ που θα διεκδικήσουν οι μεγάλοι όμιλοι