Αντιμέτωπη με νέες καθυστερήσεις είναι η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, καθώς οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια Κατεχάκη και Βεΐκου, προχώρησαν από τη Δευτέρα 20 Μαΐου σε επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις έως ότου η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, που έχει αναλάβει το έργο, να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Εργαζόμενων στην Κατασκευή του Αττικό Μετρό, Βασίλης Κλουβάτος, τα βασικά αιτήματα που θα πρέπει να ικανοποιηθούν έχουν να κάνουν με την αύξηση στους μισθούς και τα μεροκάματα κατά 15% και την προσθήκη επιδόματος 10% για υπόγειες εργασίες.

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι ζητούν να πάψουν οι 10ωρες και 12ωρες βάρδιες που εφαρμόζονται αντίστοιχα στους σταθμούς και τους μετροπόντικες και να αντικατασταθούν με πενθήμερη οκτάωρη εργασία και να τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας.

Στη σχετική ανακοίνωση του σωματείου γίνεται λόγος για την αδιαλλαξία της εργοδοσίας, ενώ τονίζεται ότι θα γίνουν επαναλαμβανόμενες απεργίες με συγκεντρώσεις, περιφρουρήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα απεργία αποτελεί συνέχεια αυτών που έχουν ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2023 και μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί τουλάχιστον οκτώ απεργιακές κινητοποιήσεις.

Πρώτη ημέρα της απεργίας
Πρώτη ημέρα της απεργίας

Πρόστιμα από την επιθεώρηση εργασίας, εργοταξιακά ατυχήματα και αδήλωτη εργασία

Στις διαρκείς οχλήσεις του ΣΕΠΕ και τα πρόστιμα που επιβάλλονται στην ΑΒΑΞ αναφέρεται ο κ. Κλουβάτος. Αναλυτικότερα επισημαίνει δύο περιστατικά που έχουν καταγραφεί από το ΣΕΠΕ.

Το πρώτο είναι η υποδηλωμένη εργασία για το Σάββατο, ενώ το δεύτερο είναι ακόμα πιο σημαντικό Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο κ. Κλουβάτος ο Όμιλος θεωρήθηκε υπεύθυνος για εργατικό ατύχημα που συνέβη στην κεφαλή του Μετροπόντικα στην Κατεχάκη με αποτέλεσμα  να τραυματιστεί σοβαρά εργαζόμενος και να χρειαστεί να μείνει εκτός εργασίας έως οκτώ μήνες. Αυτό συμβαίνει καθώς ο εργαζόμενος θα χρειαστεί να υποβληθεί σε χειρουργικές επεμβάσεις, και το ΣΕΠΕ παρατήρησε ότι δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες συνοδευτικές εργασίες ώστε να αποφευχθεί ο τραυματισμός.

Σχετικά με τα ωράρια ο εκπρόσωπος των εργαζομένων αναφέρει ότι αυτά είναι εξοντωτικά και προειδοποιεί ότι η συσσωρευμένη εργασία θα οδηγήσει νομοτελειακά σε ατυχήματα. Τόνισε, ότι μέχρι πρόσφατα οι εργαζόμενοι δούλευαν 10ωρες και 12ωρες βάρδιες ακόμα και τα Σαββατοκύριακα.

Για τα μέτρα ασφαλείας προσθέτει ότι αυτά τηρούνται στους δύο μετροπόντικες που έχουν ξεκινήσει να σκάβουν από τη Κατεχάκη και τη Βεΐκου, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο για τα βοηθητικά φρεάτια, για τα οποία απαιτείται έντονη χειρωνακτική εργασία.

Όσον αφορά το θέμα των ημερομισθίων ο κ. Κλουβάτος σχολιάζει ότι οι αμοιβές των εργαζομένων απέχουν αρκετά από τα όσα έχει αναφέρει κατά καιρούς ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο οποίος κάνει λόγο για καθημερινές αμοιβές των 100 ευρώ. Η πραγματικότητα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του εκπροσώπου είναι ότι οι εργαζόμενοι στο Μετρό λαμβάνουν περίπου 50 ευρώ καθαρά.

Καταλήγοντας αναφέρθηκε στη στάση του Ομίλου σχετικά με τα όσα ζητούν οι εργαζόμενοι και ανέφερε ότι είναι αδιάλλακτος, γεγονός και το οποίο τους έχει εξοργίσει καθώς η στάση αυτή απέχει από τη γραμμή που είχε τηρήσει η ΑΒΑΞ κατά τη διάρκεια της κατασκευής της Γραμμής 3.

Το παραπάνω γεγονός είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν ομόφωνες αποφάσεις για τις απεργιακές κινητοποιήσεις με τη συμμετοχή των εργαζομένων στις συνελεύσεις στα δύο εργοτάξια να ξεπερνά το 95%.

Πρόσθεσε, δε, ότι στην απεργία συμμετέχουν οι νέοι μηχανικοί και οι τοπογράφοι. Πρόκειται για προσωπικό, το οποίο απασχολείται με μπλοκάκια και ο κ. Κλουβάτος αναφέρει ότι δεν αμείβονται για τις υπερωρίες τους, αλλά ούτε και μπορούν να λάβουν άδειες.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Τρία έργα-σημαίες άνω των €2,5 δισ. κολλούν στο ΣτΕ – Ποιοι έχουν προσφύγει και τι γίνεται με τις αναβολές

ΤΑΙΠΕΔ: Θέμα ημερών οι υπογραφές για την Αθηναϊκή Ριβιέρα

Το ΣτΕ άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για το ύψος των κτιρίων – Αντάρτικο από νέους δήμους, θα παγώσουν οι οικοδομικές άδειες;