Με επιθετική πολιτική τιμών, ενίσχυση προσφορών, προώθηση των private label προϊόντων αλλά και εστίαση στο κομμάτι των online πωλήσεων βγαίνει μπροστά η ΑΒ Βασιλόπουλος.

Εν μέσω ισχυρών προκλήσεων με τις πληθωριστικές πιέσεις να παραμένουν ισχυρές και μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, η δεύτερη αλυσίδα λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα, υπό την καθοδήγηση του Νίκου Λαβίδα, επικεντρώνει τη στρατηγική της στο θέμα των τιμών.

1

Το σύνθημα δόθηκε από τον Frans Muller, επικεφαλής της μητρικής Ahold Delhaize, μητρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ομίλου στο τρίτο τρίμηνο:  «Προσπάθειες για ρεαλιστικές τιμολογήσεις. Όπως είπε, «ενόψει αυξανόμενων πιέσεων στις τιμές είναι δουλειά όλων, σε όλη την αλυσίδα αξίας, να διατηρούν τις τιμές όσο το δυνατόν χαμηλότερες για τους πελάτες».

Τα όπλα στη φαρέτρα της ΑΒ Βασιλόπουλος για να ανακτήσει τα μερίδια αγοράς που έχει απωλέσει είναι η επιθετική πολιτική τιμών μέσα από ένα τρίπτυχο:

-Την προώθηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

-Προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις παράλληλα με καμπάνια

-Την επέκταση του μοντέλου πιστότητας με έμφαση στις μεγαλύτερες εκπτώσεις και τις προσωποποιημένες προσφορές.

 Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και οι προσφορές

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αναπτύξει ένα μεγάλο portfolio προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Συνεργάζεται με περισσότερους από 1.500 προμηθευτές και υπογράφει με το σήμα της μια μεγάλη γκάμα προϊόντων σε διάφορες κατηγορίες. Το μερίδιο αγοράς των private label κινείται ίσως και πιο πάνω από το μέσο όρο της αγοράς (15,9%- στο εννεάμηνο με βάση τα στοιχεία της IRI), όπως επισημαίνουν πηγές κοντά στην εταιρεία.

Η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο όσο οι πληθωριστικές πιέσεις συμπιέζουν τα εισοδήματα των καταναλωτών. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ενώ ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο κατέβασε ταχύτητα οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα σε ετήσια βάση είναι εκρηκτικές με διψήφιες αυξήσεις όπως στα  γαλακτοκομικά (24% ακριβότερα σε σχέση με πέρυσι) τα δημητριακά και το ψωμί (+19,3%)  ή τα κρέατα (+16,6%). Η στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερες επιλογές είναι αναμενόμενη ωστόσο η ΑΒ Βασιλόπουλος επιδιώκει τη βαθύτερη και πιο μόνιμη διείσδυση του μεριδίου private label στον μείγμα πωλήσεών της δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και αναπτύσσοντας εξειδικευμένες κατηγορίες. Σε

 Μεγαλύτερες εκπτώσεις και προσωποποιημένες προσφορές

Η πολιτική εκπτώσεων και προσφορών αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος. Παράλληλα με το «καλάθι του νοικοκυριού» στο οποίο κατά κύριο λόγο συμπεριλαμβάνονται προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τρέχει καθημερινά προσφορές σε άλλα 850 προϊόντα. Η πολιτική αυτή, όπως και η καμπάνια που θα «τρέξει» για δεύτερη χρονιά φέτος,  επισημάνθηκε και κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της μητρικής.

Η επέκταση του loyalty προγράμματος AB Plus, με μεγαλύτερες εκπτώσεις και προσωποποιημένες προσφορές είναι μια από πρώτα βήματα που έχουν γίνει στο πλαίσιο της διατήρησης αλλά και προσέλκυσης των καταναλωτών. Η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε σε αλλαγές στην πολιτική επιβράβευσης.

 Η ΑΒ Plus, το πιο παλιό σχήμα loyalty στην εγχώρια αγορά, με 2,2 εκατομμύρια μέλη σε όλη την Ελλάδα, παρέχει πλέον και προσωποποιημένες προσφορές και προωθητικές ενέργειες  μέσα από τον μετασχηματισμό της σε ένα ψηφιακό πορτοφόλι. Επιπλέον αλλάζει το μοντέλο της έκδοσης 6ευρης επιταγής με τη συγκέντρωση πόντων, που ίσχυε επί πολλά χρόνια, και δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της και 3εύρης ψηφιακής επιταγής έκπτωσης.

Το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων και το στοίχημα του last mile

Το ψηφιακό κανάλι  πωλήσεων της μητρικής υπεραποδίδει. Αυξήθηκε κατά  11,5% και 3,7% στην Ευρώπη. Το online grocery πάει ακόμη καλύτερα «τρέχοντας» με ρυθμό ανάπτυξης 16,9%. Στην ελληνική αγορά στο διάστημα Ιούλιου – Σεπτέμβριου 2022 καταγράφηκε αύξηση 8% στα τεμάχια που πούλησαν τα online super market στους καταναλωτές με τη συνολική αξία να είναι στο +18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 (Convert Group). Τη δυναμική του online σούπερ μάρκετ, επιχειρεί να αξιοποιήσει η  ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύοντας και στο fast delivery. Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η πρόσφατη συνεργασία με τη Wolt όπου ήδη έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα 36 καταστήματα σε επτά πόλεις.

Η  συνεργασία της Wolt με την ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο και έχει ενσωματώσει 25 καταστήματα στην Αθήνα, 6 καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και από ένα κατάστημα σε Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Χανιά και Ηράκλειο. Στην εφαρμογή της Wolt είναι διαθέσιμοι 5.000 κωδικοί  σε όλες τις κατηγορίες και έχουν τις ίδιες τιμές με τα καταστήματα. Παράλληλα συνεργάζεται με το Ιnstashop σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 8.000 προϊόντα διαθέσιμα και παραλαβή εντός μίας ώρας.

Διαβάστε επίσης

Zoran Bogdanovic (Coca Cola HBC): Παραμένουμε σε εγρήγορση