Άδικο και αβάσιμο χαρακτηρίζουν πηγές της ΑΒ το πρόστιμο των 319.900 ευρώ που επεβλήθη στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ από το υπουργείο Ανάπτυξης και σκοπεύουν να εξαντλήσουν όλα τα ένδικα μέσα κατά της απόφασης.

Υποστηρίζουν ότι το πρόστιμο υπολογίστηκε με λάθος στοιχεία υπολογίζοντας τις αρχικές τιμές του καταλόγου και όχι τις τελικές τιμές πώλησης.

Διαφωνούν με τον όρο «αθέμιτης κερδοφορίας» επισημαίνοντας ότι από την πρώτη στιγμή η εταιρεία στήριξε την προσπάθεια της κυβέρνησης για το καλάθι του νοικοκυριού και από την εφαρμογή του έχει χάσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ πουλώντας πολλά προϊόντα ακόμα και κάτω του κόστους.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι συνολικά, οι παράμετροι που λαμβάνονται υπόψιν και οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα είναι πολλοί. Εξειδικεύοντας τονίζουν ότι είναι λάθος να μιλάμε για αθέμιτη κερδοφορία λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους ενός μεμονωμένου προϊόντος και μόνο.

Επιπλέον, δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν τυχόν αυξήσεις των λειτουργικών εξόδων μιας εταιρείας αγνοώντας έτσι αν μιλάμε τελικά για πραγματικό κέρδος ή ζημία.

Επιβάλλεται η διατήρηση σταθερής τιμής μικτού περιθωρίου, καθώς και μειωμένης τιμής μικτού περιθωρίου κέρδους για μια σειρά από προϊόντα (οι διατάξεις του άρθρου 87 του Ν. 4986/2022), χωρίς, όμως, να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι οι τιμές αυτές δεν αποτελούν πραγματικό κέρδος για την επιχείρηση.

Κάνουν λόγο για σύγκριση ανόμοιων μεγεθών, όταν το προηγούμενο έτος κάποιος ελεγχόμενος κωδικός δεν είχε πωλήσεις, η ΔΙΜΕΑ παίρνει για σύγκριση το Μικτό Περιθώριο κέρδους της εταιρείας από τις οικονομικές καταστάσεις του προηγούμενου έτους. Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να συγκριθεί η κερδοφορία ενός κωδικού με τη συνολική κερδοφορία μίας εταιρείας,  αφού για την εξεύρεση του μικτού περιθωρίου κέρδους του συνόλου του έτους μιας εταιρείας, λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλα μεγέθη, που σχετίζονται με τα λειτουργικά κόστη αυτής.

Στις λανθασμένες παραμέτρους περιλαμβάνουν και τη σύγκριση του μικτού περιθώριου κέρδους σε χρονική περίοδο μικρότερη του έτους, καθώς όπως τονίζουν αυτό οδηγεί σε στρεβλά συμπεράσματα. υποστηρίζοντας ότι μόνο με περίοδο αναφοράς ενός ακεραίου έτους μπορεί με ασφάλεια να βγει συμπέρασμα. Και αυτό γιατί στην λειτουργία της αγοράς λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους, προωθητικές ενέργειες οι οποίες επηρεάζουν τόσο την τελική τιμή πώλησης όσο και το κόστος των προϊόντων.

Τέλος, θεωρούν ότι ως  βάση υπολογισμού του προστίμου, λαμβάνονται υπ’ όψιν όχι μόνο τα προϊόντα που έχουν πουληθεί, αλλά και τα αποθέματα, με συνέπεια να επιβάλλεται πρόστιμο και για εμπορεύματα, που ακόμη δεν έχουν πωληθεί και απλά εικάζεται ότι έχουν ήδη πουληθεί και η εταιρεία έχει ήδη αποκομίσει το όφελος.