• Business

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξαγοράζει τα σούπερ μάρκετ Τερζής στην Πελοπόννησο

    Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος

    Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος


    Λίγο μετά την έλευση του Νίκου Λαβίδα στο τιμόνι της ΑΒ Βασιλόπουλος (Αύγουστος 2022) επιχειρήθηκε μετά από χρόνια, η πρώτη εξαγορά από την εν Ελλάδι θυγατρική της Ahold Delhaize. Το deal εκείνο για την εξαγορά της Γέγος δεν τελεσφόρησε και  τα καταστήματα της τοπικής αλυσίδας πέρασαν σε Σκλαβενίτη και Μασούτη. Δύο χρόνια αργότερα η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι έτοιμη για την πρώτη εξαγορά μετά από επτά χρόνια.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews η ΑΒ Bασιλόπουλος προχωρά στην εξαγορά της τοπικής αλυσίδας Τερζής στην Πελοπόννησο. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία έχει οριστικοποιηθεί και απομένουν προς διευθέτηση κάποιες λεπτομέρειες προτού πέσουν οι υπογραφές.

    Διάθεση σε υφιστάμενους franchisees

    Η αλυσίδα, μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, με έδρα τον Πύργο Ηλείας έχει έξι καταστήματα τα οποία θα προστεθούν στο δίκτυο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος. Πρόκειται για δύο σούπερ μάρκετ, δύο convience stores και ένα κατάστημα χονδρικής με τα τέσσερα να βρίσκονται στην περιοχή του Πύργου και το ένα στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας.

    Θα διατεθούν με το σύστημα της δικαιόχρησης σε δύο franchisees που ήδη «τρέχουν» καταστήματα της ΑΒ στην περιοχή. Τα πέντε καταστήματα στην περιοχή του Πύργου,  ήτοι δύο σούπερ μάρκετ, δύο convenience και το ένα κατάστημα χονδρικής θα αναλάβει ένας franchisee που έχει στη Ζαχάρω ΑΒ Food Market και το κατάστημα στην Αρχαία Ολυμπία  θα αναλάβει o franchisee που έχει ήδη στην περιοχή επίσης ΑΒ Food Market.

    «Πολύφερνη νύφη» για τα σούπερ μάρκετ η Πελοπόννησος

    Με την κίνηση αυτή η ΑΒ Βασιλόπουλος επεκτείνει την ισχνή παρουσία της σε μια γεωγραφική περιοχή που καταγράφει  μετά την Κρήτη και τη Βόρεια Ελλάδα τις καλύτερες επιδόσεις από άποψη ανάπτυξης τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας. Χαρακτηριστικό ότι στο επτάμηνο, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Circana, η ανάπτυξη ήταν στο 3,3% ενώ η συνεισφορά στον συνολικό τζίρο των σούπερ μάρκετ είναι στις 8,7 μονάδες. 

    Εξάλλου η Πελοπόννησος αποτελεί δημοφιλή προορισμό κυρίως για εσωτερικό τουρισμό, με την Περιφέρεια να αποσπά το 11,3% από την πίτα των διανυκτερεύσεων ημεδαπών και κατατάσσεται στη τρίτη θέση της κλίμακας πίσω από τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ για το 2022).

    Το παρ’ όλιγο deal της Τερζής με Μασούτη

    Έτσι, η διεύρυνση της παρουσίας στην Πελοπόννησο αποτελεί στόχο για τις αλυσίδες λιανεμπορίου τροφίμων που έχουν ισχνή παρουσία αλλά και στοίχημα για κάποιες άλλες που η παρουσία τους δεν είναι ορατή. Όπως η Μασούτης, που ήταν υποψήφια να αποκτήσει τον έλεγχο της Τερζής, όταν την άνοιξη του 2023 είχαν έρθει πολύ κοντά σε συμφωνία ωστόσο η εξαγορά δεν προχώρησε και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχωρά την ανάπτυξή της στην περιφέρεια με ίδιες δυνάμεις.

    Από την άλλη πλευρά, η ΑΒ με την ολοκλήρωση της εξαγοράς- η οποία όπως είπε πρόσφατα ο κ. Λαβίδας θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους,  εντάσσει στο δίκτυο franchise έξι νέα καταστήματα υλοποιώντας τη στρατηγική της μέρος της οποίας είναι και η ανάπτυξη με το σύστημα της δικαιόχρησης.

    Στο πλάνο της είναι έως το τέλος του 2024  η μετατροπή 45 καταστημάτων σε franchise, και το κλείσιμο 11 εταιρικών καταστημάτων με παράλληλη επένδυση σε 63 νέα καταστήματα τόσο στο μοντέλο του franchise όσο και στο δίκτυο εταιρικών καταστημάτων ΑΒ. Ο στόχος είναι να περάσουν σε νέους ιδιοκτήτες όλα τα μικρά καταστήματα κάτω των 600 τ.μ. με το όφελος για την ΑΒ να απορρέει τόσο από τη μείωση του λειτουργικού κόστους όσο και από το γεγονός ότι τα franchise που λειτουργούν κυρίως ως οικογενειακές επιχειρήσεις πετυχαίνουν συνήθως καλύτερες επιδόσεις από τα εταιρικά.

    Έμφαση στην ανάπτυξη εκτός Αττικής

    Η έμφαση δίνεται στα convenience store μια αγορά που υπολογίζεται περίπου στα 3 δισ. ευρώ και αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ΑΒ όπως είπε ο κ. Λαβίδας.

    Άλλωστε και το σχέδιο ανάπτυξης του δικτύου franchise, εστιάζει σε περιοχές εκτός Αττικής και νησιωτικές περιοχές όπου ο τουρισμός λειτουργεί ως καταλύτης στα έσοδα των σούπερ μάρκετ. Και κατ΄ επέκταση στον τζίρο της ΑΒ αφού είναι ο προμηθευτής του 80% των προϊόντων που έχουν στα ράφια τους.

    Ποια είναι τα σούπερ μάρκετ Τερζής

    Η Τερζής, με δύο ιδιόκτητα ακίνητα (Πύργος και Κάστα Κατάκολου), με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της (2022) είχε πωλήσεις 14,95 εκατ. ευρώ έναντι 13,942 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και τελικό αποτέλεσμα κέρδη 297 χιλ. ευρώ έναντι 348.000 το 2021.  Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του ορκωτού εκφράζεται ουσιώδης αβεβαιότητα για τη συνέχιση της δραστηριότητας, καθώς το  σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανέρχεται σε7,121 εκατ. ευρώ έναντι κυκλοφορούντος ενεργητικού ποσού 4,645 εκατ. ευρώ.

    Και για τον λόγο αυτό η Τερζής έχει προχωρήσει σε κινήσεις εξυγίανσης με επέκταση σε νέες δραστηριότητες και όπως αναφέρεται στον ισολογισμό, στο πρώτο εξάμηνο του 2023 παρουσίασε αύξηση κατά 12,82% των εσόδων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και βελτίωση της κερδοφορίας που εκτιμάται στις 430 χιλ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Το «πείραμα» της Κρήτης οδηγός για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης στις τουριστικές περιοχές

    Το σχέδιο του Νίκου Λαβίδα για να «πατήσει γκάζι» η ΑΒ Βασιλόπουλος

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Τζίρος €1,97 δισ. το 2023 – Επενδύσεις ύψους €57 εκατ.



    ΣΧΟΛΙΑ