Στα 2,021 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών σε επίπεδο Ομίλου για την ΑΒ Βασιλόπουλος, καταγράφοντας αύξηση 3,76% σε σχέση με το 2019. Τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 28 εκατ. ευρώ το 2020 με αύξηση 40,2%.

Η ανάπτυξη αυτή, σύμφωνα με τη διοίκηση, οφείλεται κυρίως στην άνοδο της κατανάλωσης κατ΄οίκον που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη λόγω της πανδημίας.

Τα μικτά αποτελέσματα αυξήθηκαν 9,51% στα 557,1 εκατ. ευρώ, τα EBITDA κατά 2,33% στα 174,4 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων 35,6% στα 38,7 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη χρήσεως ξεπέρασαν τα 28 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ανάπτυξη 40,20%.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν στα 39,7 εκατ. ευρώ από 31,159 εκατ. ευρώ.

Το 2020 η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποίησε παράλληλα επενδύσεις 54,9 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου, δίνοντας προτεραιότητα στην επέκταση και αναβάθμιση του δικτύου, μέσω οργανικής ανάπτυξης, στην ανακαίνιση των καταστημάτων του ομίλου και στη δημιουργία του πρώτου AB Home Shop Center, μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ που εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική.

Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού αυξήθηκε 5,74% στα 15.386 άτομα ενώ για παροχές και πρόσθετη ασφαλιστική νοσοκομειακή κάλυψη προς τους εργαζόμενούς του ο όμιλος διέθεσε 17,5 εκατ. ευρώ από 15,3 εκατ. ευρώ το 2019.

Παράλληλα ο όμιλος έθεσε σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 36 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης. Έτσι στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων του αριθμεί 543 καταστήματα εκ των οποίων τα 310 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 219 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Τι περιμένει για το 2021

Για το 2021 στόχος του ομίλου Ahold Delhaize είναι να ενδυναμώσει περαιτέρω την ανάπτυξη των καταστημάτων του και θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του με επενδύσεις τόσο στις τιμές όσο και στην ποικιλία των εμπορευμάτων που διαθέτει.

Εκείνο που συνεχίζει να απασχολεί είναι η άνοδος των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με πληθωριστικές πιέσεις ήδη ορατές, και ταυτόχρονα ο συνεπακόλουθος κίνδυνος μείωσης των παραγγελιών και της ζήτησης. Επομένως όπως σημειώνεται, στη μετα-πανδημική εποχή, το ζητούμενο είναι να βρεθεί το σημείο ισορροπίας ώστε να αποφευχθούν έντονες διακυμάνσεις και πληθωριστικές πιέσεις, με σκοπό την προστασία της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

Επιπρόσθετοι μακροοικονομικοί κίνδυνοι, τους οποίους ενδεχομένως ο όμιλος θα κληθεί να αντιμετωπίσει, όπως επισημαίνεται είναι η σταθεροποίηση στα χαμηλά του διαθέσιμου κατά κεφαλήν εισοδήματος, καθώς και η αβεβαιότητα από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Από τις σημαντικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει το 2021 είναι και η ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων του, που αφορούν την αξία στον πελάτη (customer value), το δίκτυο, την ψηφιποίηση και τις νέες αγοραστικές συνήθειες, το κομμάτι της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο τομέας του ανθρώπινου δυναμικού.