ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Μειωμένα κατά 15,4% ήταν στην περσινή χρήση τα καθαρά κέρδη, που παρουσίασε σε επίπεδο της μητρικής εταιρείας η Autohellas. Η οποία και αποτελεί τον μεγαλύτερο εθνικό franchisee της Hertz στην Ευρώπη.
Αυτή η «λεπτομέρεια» όμως δεν εμπόδισε τα δύο από τα τρία μέλη της οικογένειας Βασιλάκη, που έχουν τη διοικητική και μετοχική πρωτοκαθεδρία, στο να αναβαθμίσουν τις αμοιβές τους. Προερχόμενες από τα κέρδη της εταιρείας…
Η Εμμανουέλα Βασιλάκη, σύζυγος του εκλιπόντος Θόδωρου Βασιλάκη, με τον οποίο προχώρησαν μαζί στην ίδρυση της εταιρείας, κατέχει εδώ και έξι χρόνια θέση εκτελεστικού Προέδρου. Λαμβάνοντας το 2023 συνολικές αμοιβές 1.117.580 ευρώ. Αυξημένες κατά 49.014 ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό περίπου 4,6%.
Διευθύνων Σύμβουλος και επίσης εκτελεστικό μέλος είναι ο γιός της Ευτύχης. Του οποίου οι περσινές αμοιβές ανήλθαν σε 573.429 ευρώ. Έχοντας αυξηθεί κατά 26.744 ευρώ, μεταφραζόμενες σε ποσοστό της τάξεως του 4,9%.
Για μέν την Πρόεδρο της εταιρείας τα 500.000 ευρώ συνιστούν σταθερές αποδοχές, τα 550.000 μεταβλητές, ενώ τα υπόλοιπα 67.580 αποτελούν εταιρικές παροχές. Στις οποίες συγκαταλέγονται η χρήση αυτοκινήτου, εταιρικού κινητού, πιστωτικής κάρτας, αλλά και ασφαλιστικές καλύψεις.
Για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο το σκέλος των σταθερών αποδοχών είναι 250.000, οι μεταβλητές ανέρχονται σε 275.000, ενώ 48.429 ευρώ είναι οι εταιρικές παροχές.
Το άθροισμα σταθερών και μεταβλητών αμοιβών, που έχουν η Εμμανουέλα και ο Ευτύχης Βασιλάκης, είναι 1.575.000 ευρώ. Το οποίο και τους χορηγείται ώς μερίδιο από τη διάθεση των εταιρικών κερδών.
Με τον τρόπο αυτό μειώνεται δραστικά η φορολογική τους υποχρέωση, που αγγίζει το 50% όταν πρόκειται για μισθολογικά έσοδα. Διότι τώρα, τα ποσά αυτά αφορούν εισπράξεις από μερίσματα και φορολογούνται με 5%. Ενώ βαρύνονται με ένα επιπρόσθετο 1,2% από τα τέλη χαρτοσήμου.
Από την άλλη πλευρά βέβαια, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος δεν χρεώνουν την εταιρεία με τις αμοιβές τους, τις οποίες και λαμβάνουν μέσα από το «καλάθι» των διανεμόμενων κερδών.
Οι παμψηφεί εγκρίσεις και τα μεγέθη της εταιρείας
Η πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων ενέκρινε παμψηφεί (με το 100% της ψήφου των παριστάμενων) τη διάθεση των 1,575 εκατ. ευρώ στα δύο εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ της Autohellas. Επίσης, με 99% εγκρίθηκε και η τροποποίηση της πολιτικής αποδοχών.
Βάσει αυτής, οι μεταβλητές αποδοχές της Εμμανουέλας Βασιλάκη, από τις 550.000 του 2023, μπορεί να φτάσουν έως τις 675.000 ευρώ το 2024. Να αυξηθούν δηλαδή μέχρι 22,7%.
Αντιστοίχως για τον Ευτύχη Βασιλάκη οι εφετινές μεταβλητές αποδοχές μπορεί να ανέλθουν μέχρι τα 337.500 ευρώ, από 275.000 πέρσι. Αυξημένες επίσης κατά 22,7%.
Για τη μητρική Autohellas τα καθαρά κέρδη ήταν πέρσι 61,367 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 15,4% έναντι των 72,580 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022. Ενώ σε επίπεδο Ομίλου τα κέρδη πρίν από την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά περίπου 3% και διαμορφώθηκαν σε 84,985 εκατ. ευρώ.
Η διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι η μητρική επωμίζεται τα περισσότερα δάνεια (360,9 εκατ. επί συνόλου 433,6 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2023) με συνέπεια έχει αυξημένα κόστη, λόγω της ανόδου των επιτοκίων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το μεσοσταθμικό κόστος των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων δανείων κινήθηκε πέρσι από 4,23% – 5,58%, ενώ το 2022 ήταν στα επίπεδα του 2,10% έως 2,90%.
Σε απόλυτα μεγέθη τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα που βάρυναν πέρσι την εταιρεία, ήταν κατά 13,5 εκατ. ευρώ περισσότερα.
Η έκδοση του 5ετούς εταιρικού ομολόγου των 200 εκατ. ευρώ με σταθερό επιτόκιο 4,25%, που έγινε τον περασμένο Ιανουάριο, έρχεται να προσφέρει στήριξη στη χρηματοοικονομική δομή της Autohellas. Καθώς με αυτό αποπληρώνονται δάνεια 100 εκατ. ευρώ που έχουν κυμαινόμενο επιτόκιο. Ενώ τα σταθερά κόστη του ομολόγου διευκολύνουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες της εταιρείας για την εξελίξει ανανέωση του στόλου με αγορά οχημάτων μηδενικού ή χαμηλού ρύπου.
Προς την κατεύθυνση της χαλιναγώγησης του κόστους, λειτουργούν και οι συμβάσεις ανταλλαγής επιτοκίων που έχει η εταιρεία, για δάνεια ονομαστικής αξίας 150 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο ομίλου η Autohellas έχει υπερδιπλασιάσει τα τελευταία πέντε χρόνια τον κύκλο εργασιών, που κινείται πλέον σε ιστορικά υψηλά. Στοχεύοντας σε περεταίρω ανάπτυξη την εφετινή χρονιά.
Τι λαμβάνουν Γιώργος Βασιλάκης και εργαζόμενοι
Στο «μέτωπο» των αμοιβών ο Γιώργος Βασιλάκης , αδελφός του Ευτύχη και τρίτο μέλος της οικογένειας, είναι κι αυτός εκτελεστικό μέλος στο Δ.Σ. Πέρσι έλαβε μικτές αμοιβές 589.490 ευρώ. Ποσό οριακά μειωμένο κατά 1.756 ευρώ, από αυτό της προηγούμενης χρονιάς.
Για τον Γιώργο Βασιλάκη τα 192.200 ευρώ είναι οι σταθερές αποδοχές από την εταιρεία, άλλα 334.000 είναι από θυγατρικές, ενώ σε 63.490 ευρώ υπολογίζονται οι εταιρικές παροχές. Εν αντιθέσει με την μητέρα του και τον αδελφό του, εκείνος δεν αμείβεται από τα εταιρικά κέρδη, αλλά από τα…ταμεία της εταιρείας και των θυγατρικών. Ενώ για το 2024 δεν προβλέπεται ανοδική αναπροσαρμογή των αμοιβών του.
Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας ,οι συνολικές μικτές αμοιβές όλων των μελών του Δ.Σ έφτασαν πέρσι σε 2.530.676 εκατ. ευρώ, έναντι των 3.959.486 του 2022. Όπου όμως είχε περιληφθεί και το ποσό των 1.384.286 ευρώ, που δόθηκε ώς αποζημίωση εξόδου από την υπηρεσία του εκτελεστικού μέλους Δημήτρη Μαγγιώρου.
Ακόμη και σε ότι αφορά τους εργαζόμενους, εκείνοι που απασχολούνται στη μητρική εταιρεία, είχαν πέρσι μέσες, μικτές αμοιβές 37.270 ευρώ ο καθένας. Ενώ εκείνοι που προσφέρουν υπηρεσίες στις θυγατρικές έλαβαν 30.923 ευρώ. Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται οι εργοδοτικές εισφορές, ενώ οι αμοιβές είναι αυξημένες κατά …12,8% και 12,4% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.
Μπόνους, δωρεάν μετοχές και «χρυσά» μερίσματα
Στην πρόσφατη γενική συνέλευση εγκρίθηκε η διανομή 750.000 ευρώ από τα εταιρικά κέρδη, προκειμένου αυτά να κατευθυνθούν ως έκτακτη αμοιβή (μπόνους) σε ανώτατα διοικητικά στελέχη, μη μέλη του Δ.Σ. Τα οποία είχαν καθοριστική συμβολή στις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας.
Ο κατάλογος των δικαιούχων θα καταρτιστεί από το Δ.Σ, ενώ η έκτακτη αμοιβή μπορεί να δοθεί είτε με τη μορφή μετρητών, είτε με δωρεάν μετοχές ισόποσης αξίας.
Ακόμη η γενική συνέλευση άναψε το «πράσινο φως» για τη διανομή 50.000 δωρεάν μετοχών, με υποχρέωση διακράτησης για 24 μήνες. Από τις μετοχές αυτές, που έχουν τρέχουσα αγοραία αξία 646.000 ευρώ, οι 35.000 προορίζονται να διατεθούν σε ανώτατα στελέχη και στο προσωπικό. Από τις υπόλοιπες οι 12.000 μετοχές θα δοθούν στο νέο εκτελεστικό μέλος Κωνσταντίνο Δελήγιαννη, ενώ οι απομένουσες 3.000 μετοχές θα δοθούν στα τρία μέλη της οικογένειας Βασιλάκη…
Τα οποία επί της ουσίας δεν τις έχουν ανάγκη, αφού κατέχουν το 61,25% της εταιρείας. Στο χαρτοφυλάκιο της Main Stream S.A. που εδρεύει στο Λουξεμβούργο, ελεγχόμενη από τον Ευτύχη Βασιλάκη, με τη συμμετοχή και του αδελφού του Γιώργου, υπάρχουν 29.784.312 μετοχές της Autohellas. Άλλες 197.413 μετοχές έχει στην κατοχή της η μητέρα τους Εμμανουέλα.
Με βάση το διανεμόμενο μέρισμα των 0,70 ευρώ ανα μετοχή, η οικογένεια θα λάβει την Παρασκευή 26 Απριλίου, όταν και θα γίνει η πληρωμή, 20,987 εκατ. ευρώ. Δηλαδή…9,2 φορές περισσότερα από τις ετήσιες αμοιβές τους.
Καθότι όμως η οικογένεια Βασιλάκη ελέγχει μετοχικά και της επίσης εισηγμένη Aegean Airlines, έχει λαμβάνειν κι άλλα 17,5 εκατ. ευρώ από τα μερίσματα εκείνης. Τα οποία θα πληρωθούν στις 27 Μαίου.
Στην αεροπορική εταιρεία, ποσοστό 11,836% κατέχεται από την Autohellas, η οποία θα εισπράξει μερίσματα ύψους 8 εκατ. ευρώ. Ενισχύοντας έτσι τα εφετινά της μεγέθη.
Η μετοχή της Autohellas, που τώρα βρίσκεται στα 12,88 ευρώ, ακολουθεί απογοητευτική πορεία. Αφού από την αρχή τους έτους είναι μόλις 0,78% πάνω, ενώ σε ορίζοντα δωδεκαμήνου υποχωρεί κατά 0,46%. Στα ίδια διαστήματα ο Γενικός Δείκτης του χρηματιστηρίου καταγράφει κέρδη 11,96% και 30,97% αντίστοιχα…
Διαβάστε επίσης:
Autohellas: Μέρισμα 0,665 ευρώ ανά μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Βασιλάκης: Μπροστά σε νέες συνεργασίες το 2024 η Autohellas
Autohellas: Στις 18 Απριλίου η ΓΣ για διάθεση κερδών και Stock Awards
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζαχαράκη: Δεν τίθεται θέμα καθολικής απαγόρευσης του διαδικτύου για τα παιδιά
- Σε τροχιά απαγόρευσης η πρόσβαση στα social media για τους κάτω των 15 ετών – Τα τρία στάδια του κυβερνητικού σχεδίου – mononewsTV
- Θα συνεχιστεί η επιδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα;
- Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά: Έργο με πολλαπλά οφέλη για την Ήπειρο και την Ελλάδα