Προϋποθέσεις για μία ενδεχόμενη παροχή κρατικής βοήθειας, εξαιτίας των επιπτώσεων του κορονοϊού, στις αυστριακές αερογραμμές Austrian Airlines (AUA) θέτει ο ομοσπονδιακός καγκελάριος της Αυστρίας Σεμπάστιαν Κουρτς, όπως ο ίδιος τόνισε σε σημερινή συνέντευξή του στη δημόσια Αυστριακή Ραδιοφωνία.
Δεδομένου ότι η Austrian Airlines, δεν είναι στην ουσία, παρά μία θυγατρική εταιρεία της γερμανικής Lufthansa, ο καγκελάριος και αρχηγός του συντηρητικού Λαϊκού Κόμματος διευκρίνισε πως “εκείνο που δεν θα υπάρξει, είναι μία χρηματοδοτική εισφορά για την Lufthansa, έναν γερμανικό επιχειρηματικό όμιλο, χωρίς να υπάρχει ένα όφελος για την Αυστρία”. Πρόσθεσε δε, ότι στόχος των διεξαγόμενων διαπραγματεύσεων, είναι να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στην AUA, όσο αυτό είναι δυνατό, όπως επίσης η θέση της Αυστρίας ως οικονομικός κόμβος, για την οποία, όπως είπε, σημαντικό είναι, τόσο το αεροδρόμιο, όσο και η εταιρεία.
Στις συζητήσεις που έχουν αρχίσει με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, οι αυστριακές αερογραμμές φέρεται να ζητούν κρατική βοήθεια ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ. Ο γενικός διευθυντής τους, Αλέξις φον Χόενσμπροεχ, θέτει θέμα κρατικών εγγυήσεων ή ακόμη και μη επιστρέψιμων βοηθειών για απώλεια εσόδων, επισημαίνοντας ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο συζητούν με τα κράτη τους για βοήθειες, καθώς καμία αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να αντέξει πολύ την παραμονή της στο έδαφος.
Από την πλευρά του, το μεγαλύτερο κόμμα της αυστριακής αντιπολίτευσης, το Σοσιαλδημοκρατικό, ζήτησε σήμερα, για μία ακόμη φορά, μια κρατική συμμετοχή στις αυστριακές αερογραμμές AUA, επισημαίνοντας πως όταν μεγάλες εταιρείες λαμβάνουν κρατική βοήθεια πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τότε πρέπει το κράτος να συμμετέχει σε αυτές. Ο αρμόδιος των Σοσιαλδημοκρατών σε θέματα βιομηχανίας, Ράινερ Βίμερ, ανέφερε απόψε, πως όταν ο καγκελάριος κάνει λόγο για διασφάλιση των θέσεων εργασίας και του οικονομικού κόμβου, τότε χρειάζονται πολύ περισσότερα από εγγυήσεις. Και αυτό, όπως επισήμανε ο ίδιος, γιατί οι διασώσεις τραπεζών το 2009, έδειξαν ότι οι φορολογούμενοι δεν ωφελήθηκαν σε τίποτα από τις πωλήσεις δισεκατομμυρίων μετά τη διάσωση, και αν τώρα οι φορολογούμενοι διασώσουν τις μεγάλες επιχειρήσεις, θα πρέπει οι ίδιοι να έχουν κάτι από τα κέρδη μετά την κρίση.
Πληροφορίες μέσα στις προηγούμενες ημέρες, έφεραν να έχουν αρχίσει να διεξάγονται συνομιλίες ανάμεσα στην αυστριακή κυβέρνηση, την ιδιοκτήτρια, μητρική εταιρεία Lufthansa και τους κοινωνικούς εταίρους, και να έχουν ως αντικείμενό τους σειρά αλλαγών, που φέρεται να περιλαμβάνουν μία μείωση του στόλου της AUA και μία δραστική αναδιάρθρωσή της.