Οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση της Audi να κλείσει μέχρι το τέλος Μαρτίου τη μονάδα παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έξω από τις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, η οργή των 3.000 εργαζομένων είναι έκδηλη, την ώρα που οι συνδικαλιστικοί τους φορείς πιέζουν για όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αποζημιώσεις και παροχές.

1

Η κρίση στην μητρική Volkswagen πιέζει με τη σειρά του τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το σχετικά μικρό – για το μέγεθος της εταιρείας – εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron, του οποίου όμως οι πωλήσεις είναι μάλλον απογοητευτικές.

Για την Audi η μονάδα είναι οικονομικά ασύμφορη μιας και σε κοντινή απόσταση υπάρχουν ελάχιστοι προμηθευτές. Ως αποτέλεσμα τα κόστη εφοδιασμού εκτοξεύονται.

Στις διαπραγματεύσεις μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων προκλήθηκαν χθες το βράδυ βίαια επεισόδια όταν περίπου 150 άτομα με καλυμμένα πρόσωπα φέρεται να εισέβαλαν στην αίθουσα διαπραγματεύσεων εμποδίζοντας τη διοίκηση να αποχωρήσει από το χώρο. Τελικά επενέβησαν δυνάμεις της αστυνομίας, με τους συγκεντρωμένους εργαζόμενους να τις κατηγορούν για υπέρμετρη χρήση βίας και για τραυματισμούς συνδικαλιστών.

Ο Λουντοβίκ Πινέρ, γραμματέας του συνδικάτου CNE Industrie δηλώνει: “Οι εργαζόμενοι περίμεναν σαφείς απαντήσεις χωρίς να ασκήσουν βία. Φυσικά και υπήρξαν διαμαρτυρίες, αλλά ήταν ειρηνικές. Και τότε η διοίκηση αποφάσισε να καλέσει την αστυνομία, παρόλο που δεν υπήρχε κανένα λόγος”.

Τα 24ωρα που πέρασαν διαλύθηκαν και οι τελευταίες ελπίδες των εργαζομένων για την επιβίωση της μονάδας. Όπως ανακοίνωσε η θυγατρική της Volkswagen “ο τελευταίος δυνητικός επενδυτής από τον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων απέσυρε τελικά την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Δυστυχώς δεν υπάρχουν άλλοι ενδιαφερόμενοι. Η αναζήτηση πιθανών επενδυτών έχει ολοκληρωθεί“.

Ο Γκρεκορί Ντασκότ από την συνδικαλιστική οργάνωση FGTB ασκεί κριτική στη διοίκηση: “Αυτές δεν είναι ειρηνικές διαπραγματεύσεις. Οι εργαζόμενοι ζητούν απλά ένα σχέδιο αποζημιώσεων και παροχών ως αντιστάθμισμα στην απώλεια θέσεων εργασίας. Πρόκειται για 3.000 εργαζόμενους σε αυτή τη μονάδα και 1.000 σε προμηθεύτριες εταιρίες. Το αίτημά τους δεν είναι παράλογο. Διαδηλώνουν εδώ διεκδικώντας αποζημιώσεις για την δουλειά που έκαναν”.

Διαβάστε επίσης:

Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ιδού το νέο Audi Α4 που ονομάζεται A5!

Ιδού το νέο Audi e-tron GT!