Ξεμπλοκάρουν τα έργα στη Γραμμή 4 μετά από δύο εβδομάδες καθώς οι εργαζόμενοι για της ΕΡΕΤΒΟ, που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες για λογαριασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε. αποφάσισαν να σταματήσουν την  απεργία που είχαν ξεκινήσει από τη 1η Σεπτεμβρίου.

Πηγές του Σωματείου Έκτακτων Αρχαιολόγων (ΣΕΚΑ), που ήταν ένα από τα σωματεία που συμμετείχαν στην απεργία, αναφέρουν στο mononews πως υπήρξε συμφωνία με την ΕΡΕΤΒΟ για την αύξηση των μισθών και των ημερομισθίων, δηλαδή το βασικό αίτημα των απεργών, και ότι από τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν κανονικά οι εργασίες.

Η εξέλιξη είναι συνέχεια της τετραήμερης απεργίας του Ιουλίου. Κατά τη διάρκεια αυτής οι αρχαιολόγοι, οι εργατοτεχνίτες και ο τοπογράφος που απασχολούνται στα εργοτάξια, ζητούσαν την εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης, όπως αυτή ορίζεται από το Πανελλήνιο Σύνδεσμο Τεχνικών Εταιριών (ΣΑΤΕ).

Το αίτημα αυτό φαίνεται πως ικανοποιήθηκε εν μέρει καθώς η ΕΡΕΤΒΟ, παρά το γεγονός ότι δεν είναι μέλος του ΣΑΤΕ, φέρεται πως δεσμεύθηκε να προσχωρήσει στη σχετική σύμβαση. Για να γίνει αυτό η εταιρεία θα πρέπει να απευθυνθεί στο Υπουργείο Εργασίας. Οι ίδιες πηγές, προσθέτουν, πως η διαδικασία αυτή δεν είναι χρονοβόρα, ενώ κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος οι εργασίες θα συνεχίζονται κανονικά.

Προσθέτουν, εν τούτοις, ότι υπάρχει επιφυλακτικότητα εκ μέρους των εργαζομένων σχετικά με την τήρηση των υποσχέσεων εκ μέρους της εταιρείας, καθώς η τελευταία είχε προχωρήσει και στο παρελθόν σε παρόμοιες δεσμεύσεις προφορικού χαρακτήρα για να σταματήσουν οι απεργίες του Ιουλίου. Εν τούτοις, αυτές δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, και ως αποτέλεσμα τα σωματεία των εργαζομένων προχώρησαν στην πρόσφατη απεργία.

Σημειώνεται πως οι πρόδρομες εργασίες (εντοπισμός αρχαίων, μετακινήσεις-αντικατάσταση δικτύων κοινής ωφέλειας, κ.α.) αποτελούν το πρώτο στάδιο για την κατασκευή της Γραμμής 4. Με την ολοκλήρωσή τους τα εργοτάξια θα παραδοθούν από την αναθέτουσα αρχή, δηλαδή την Αττικό Μετρό Α.Ε., στον Όμιλο ΑΒΑΞ, ο οποίος έχει αναλάβει το έργο σε συνεργασία με τις Alstom και Ghella έναντι ποσού 1,2 δισ. Ευρώ.

Καμία ανησυχία για την πορεία των έργων

Η απεργία αυτή αποτελεί, σύμφωνα με όσα αναφέρουν πηγές της ΕΡΕΤΒΟ, μία μικρή διακοπή στις εργασίες για την παράδοση του έργου στην Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom. Προσθέτουν, επίσης, πως, αν δεν υπάρξουν άλλες παρόμοιες ενέργειες εκ μέρους των εργαζομένων, το χρονοδιάγραμμα για το μεγαλύτερο έργο που υλοποιείται αυτή την περίοδο στη χώρα μας, δεν ξεφεύγει από τον αρχικό σχεδιασμό.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews εντός των επόμενων μηνών θα παραδοθούν στην Αττικό Μετρό οι δύο μετροπόντικες (ΤΒΜ), οι οποίοι θα αρχίσουν να «σκάβουν» από τα εργοτάξια της Βεΐκου και της Κατεχάκη από τις αρχές του 2023.

Σημειώνεται πως προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες σε όλα σχεδόν τα εργοτάξια, ενώ πρώτος σταθμός που αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom είναι αυτός του Κολωνακίου.

Αναλυτικότερα έχουν στηθεί τα εξής εργοτάξια: Άλσος Βεΐκου, Γουδί, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί.

Τα δύο ανοικτά μέτωπα όσον αφορά τις πρόδρομες εργασίες είναι τα εργοτάξια στη Ριζάρη και τα Εξάρχεια. Όσον αφορά το πρώτο έχει δρομολογηθεί η επανατοποθέτηση του εργοταξίου στον Ευαγγελισμό, ενώ στα Εξάρχεια προχωρούν οι εργασίες.

Η Αττικό Μετρό επιδιώκει κάθε εργοτάξιο με το οποίο τελειώνει η ΕΡΕΤΒΟ να παραδίδεται στον ανάδοχο για να ξεκινά τα κατασκευαστικά έργα. Αυτό σημαίνει πως αν υπάρξουν καθυστερήσεις σε μερικούς σταθμούς, τότε δε θα παγώσει το έργο.

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στο ζήτημα των αρχαιοτήτων, το οποίο θα μπορούσε να καθυστερήσει την υλοποίηση του έργου. Ωστόσο, όπως προσθέτουν οι πηγές του ΣΕΚΑ, δεν έχει εντοπιστεί μέχρι στιγμής κάτι το ανησυχητικό στα εν εξελίξει εργοτάξια.

Διαβάστε επίσης

Ο σταθμός Κολωνάκι ο πρώτος που θα κατασκευάσει ο ΑΒΑΞ για τη Γραμμή 4 – Πότε ξεκινούν τα έργα

Καραγιάννης: Με τη Γραμμή 4 του Μετρό και τις επεκτάσεις θα βελτιωθεί σημαντικά το κυκλοφοριακό