ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού αποδεικνύει πως σημαντικοί γαλλικοί Όμιλοι έχουν μεγάλες βλέψεις για τις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, τέσσερις γαλλικοί Όμιλοι και Funds έχουν «κτυπήσει» τον διαγωνισμό της παραχώρησης της Αττικής Οδού που τρέχει αυτή την περίοδο το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτές είναι οι Vinci και Egis, οι οποίες έχουν σταθερή παρουσία στη χώρα μας μέσω συμμετοχής και διεκδίκησης έργων παραχωρήσεων, ενώ η Ardian και η Vauban είναι οι νέοι παίκτες.
Οι τακτικές τους διαφέρουν καθώς δύο εξ’ αυτών συντάσσουν τις δυνάμεις τους με κορυφαίους ελληνικούς Ομίλους, ενώ οι άλλες δύο έχουν δημιουργήσει ένα κοινό γαλλο-ολλανδικό μέτωπο.
Πρόκειται για Ομίλους με μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση αυτοκινητοδρόμων, που έχουν μεγάλα «πορτοφόλια», πιστεύουν στην Ελλάδα και δε φοβούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους.
Γιατί η Ελλάδα
Το αυξημένο γαλλικό ενδιαφέρον για τις παραχωρήσεις οδικών αξόνων στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της πίστης των Γάλλων επενδυτών για την οικονομική ταχεία ανάπτυξη της χώρας μας.
Ενδεικτικό είναι πως ο Εκτελεστικός Διευθυντής Ελλάδας της VINCI Concessions, Παναγιώτης Παπανικόλας έχει δηλώσει σε αποκλειστική συνέντευξή του στο mononews ότι ο Όμιλος δείχνει μεγάλο και αποκλειστικό ενδιαφέρον για τις παραχωρήσεις που δημοπρατούνται στη χώρα μας. Έχει προσθέσει, δε, πως τα έτοιμα έργα που δεν έχουν σημαντικά κατασκευαστικά θέματα αποτελούν στρατηγικό στόχο για το γαλλικό κολοσσό.
Όσον αφορά την Egis σε παλαιότερο άρθρο το mononews είχε γράψει πως ο Γενικός Διευθυντής της Egis για την Ελλάδα και την Τουρκία, Jean Harito, είχε επισημάνει πως οι γαλλικοί Όμιλοι και τα Funds «βλέπουν» σημαντικές business στη χώρα μας στα οδικά έργα και τις παραχωρήσεις, καθώς έχει αναπτυχθεί ένα κλίμα σταθερότητας και εμπιστοσύνης.
Vinci
Πρόκειται για τον γαλλικό Όμιλο με τη μεγαλύτερη παρουσία στη χώρα μας, καθώς συμμετέχει στην Ολυμπία Οδό και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κατά 29,9% και 57,4% αντίστοιχα, ενώ διεκδικεί και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος και το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Ο Όμιλος εκτός από τις παραχωρήσεις δραστηριοποιείται, επίσης, στις κατασκευές και την ενέργεια με παρουσία σε 120 χώρες.
Όσον αφορά το νέο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, ο γαλλικός κολοσσός ενώνει μέσω της θυγατρικής του, Vinci Autoroutes, τις δυνάμεις του με τον Όμιλο Mytilineos. Σημειώνεται πως η εν λόγω θυγατρική διαχειρίζεται παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων μήκους 4.443 χιλιομέτρων στη Γαλλία, αποτελώντας έτσι τον κορυφαίο διαχειριστή της χώρας.
Egis-Vauban
Πρόκειται για το δεύτερο γαλλικό όμιλο με σημαντική παρουσία στη χώρα μας, καθώς αποτελεί μέρος της Κοινοπραξίας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό μαζί με την Ελλάκτωρ και τον ΑΒΑΞ έως και τον Οκτώβριο του 2024. Επίσης, πέρυσι έδωσε σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το ποσό-ρεκό του 1,5 δισ. Ευρώ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η οποία αναμένεται να έχει υπογραφεί εντός του 2023.
Να σημειώσουμε πως η παραπάνω προσφορά ήταν και αυτή που άνοιξε την «όρεξη» του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο σχεδίασε το νέο διαγωνισμό με τέτοιο τρόπο, ώστε να υπάρξουν προσφορές ύψους 2,5 δισ. Ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η Egis διαχειρίζεται 47 αυτοκινητοδρόμους μήκους 4.500 χλμ σε όλο τον κόσμο και δραστηριοποιείται, επίσης, στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, στις κατασκευές και τις μεταφορές
Όσον αφορά τον τρέχοντα διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ η Egis δεν έχει επιλέξει κάποιον Έλληνα partner αλλά έχει στραφεί προς τη γαλλική Vauban και την ολλανδική DIF.
Σχετικά με τη Vauban, αυτή αποτελεί μέρος της Natixis Investment Managers. Η γαλλική εταιρεία έχει εξειδίκευση στις επενδύσεις υποδομών στην Ευρώπη, όπου έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 65 επενδύσεις και διαθέτει assets συνολικής αξίας 6,5 δισ. Ευρω.
Ardian
Το Fund Ardian αποτελεί ένα σημαντικό νέο παίκτη στην κούρσα της διεκδίκησης της Αττικής Οδού, το οποίο έχει επιλέξει να ενώσει τις δυνάμεις του με το σταθερό μπλοκ των Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.
Πρόκειται για ένα διεθνές private equity που διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο ύψους 125 δισ. δολαρίων στην Ευρώπη, την Αμερική, την Ασία και τη Μέση Ανατολή και συνεργάζεται κυρίως με Κυβερνήσεις, ιδρύματα και επενδυτές υψηλού οικονομικού προφίλ.
Όσον αφορά τη διαχείριση των οδικών αξόνων, η Ardian αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραχωρήσεων στον κόσμο καθώς έχει στο χαρτοφυλάκιό της περισσότερα από 8.000χλμ δρόμων σε συνεργασία με κορυφαίους βιομηχανικούς ομίλους στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Βραζιλία και τη Χιλή.
Ο Όμιλος της Ardian, στο διοικητικό τιμόνι του οποίου βρίσκεται η Dominique Senequier, επενδύει σταθερά στις υποδομές και στο χαρτοφυλάκιό του εντάσσονται αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες με διόδια, δίκτυα διανομής ενέργειας, έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, πύργοι τηλεπικοινωνιών και κοινωνικές υποδομές στην Ευρώπη και την Αμερική.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike