Στα χέρια των οκτώ ενδιαφερομένων που διεκδικούν τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού αναμένεται να βρεθεί εντός των επόμενων ημερών το τελικό κείμενο με τους όρους της σύμβασης, το οποίο εγκρίθηκε χθες από το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες μία βασική αλλαγή αφορά την τιμή του σταθερού διοδίου, η οποία μπορεί με το πέρας της πρώτης πενταετίας και ανά κάθε πέντε χρόνια να αναπροσαρμόζεται κατόπιν αιτήματος του νέου παραχωρησίουχου.

Εν ολίγοις, ο ανάδοχος που θα αναλάβει τη διαχείριση, τη συντήρηση και τη λειτουργία της Αττικής Οδού θα μπορεί να ζητήσει την αναπροσαρμογή των διοδίων δεδομένου ότι θα υπάρχει αισθητή αύξηση της κίνησης στην Αττική Οδό.

Σημειώνεται ότι με πολιτική απόφαση που ελήφθη τον περασμένο Νοέμβριο η τιμή του διοδίου για τη νέα παραχώρηση, η οποία θα ισχύσει από το φθινόπωρο του 2024 εάν δε δοθούν νέες παρατάσεις, θα μειωθεί από τα 2,8 ευρώ που είναι σήμερα στα 2,5 ευρώ.

Η νέα αυτή πρόβλεψη αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο για τη διαχείριση της κίνησης στην Αττική Οδό, η οποία και ήταν μία βασική επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ, όταν είχε προτείνει κλιμακωτά διόδια ανάλογα τη διάρκεια της ημέρας.

Ο διαγωνισμός και οι μνηστήρες

Ο διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού προκηρύχθηκε τον Ιανουάριο του 2022 και έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους οκτώ σχήματα, τα οποία αποτελούνται από τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους αλλά και ξένα funds.

Βάσει του μέχρι στιγμής χρονοδιαγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ η ενδεικτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών είναι η 29η Μαΐου, αν και ο μόνος κριτής για το αν θα δοθεί νέα παράταση, το οποίο είναι ενδεχόμενο που επικρατεί αρκετά στην αγορά, είναι το αν θα έχει σχηματιστεί κυβέρνηση.

Αν δεν έχει σχηματιστεί κυβέρνηση από την πρώτη κάλπη, τότε το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να παρατείνει τη διαδικασία υποβολής προσφορών τουλάχιστον έως τα μέσα του καλοκαιριού.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση πάντως το Ταμείο θα επιδιώξει να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος και να έχει υπογραφεί η σύμβαση πριν από το φθινόπωρο του 2024, όταν και λήγει η υφιστάμενη παραχώρηση με αναδόχους την Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.

Όσον αφορά τον εν εξελίξει διαγωνισμό τα σχήματα που συμμετέχουν είναι τα εξής:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Sentier
  • Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ
  • Όμιλος Κοπελούζου-Macquarie
  • Mytilineos-Vinci
  • Intrakat-Briza-Rubicone
  • ABERTIS INFRASTRUCTURAS
  • INC SpA
  • EGIS-Vauban-DIF

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Πού «κολλάει» η παραχώρηση, πώς επιταχύνονται οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις