ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει τη διαμόρφωση κυμαινόμενων τιμών για τον οδικό άξονα με στόχο την αντιμετώπιση της κίνησης στις ώρες αιχμής. Ωστόσο, όπως προσθέτουν πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης που έχουν λάβει οι οκτώ μνηστήρες το ποσό θα είναι σταθερό από τον Οκτώβριο του 2024, όταν και λήγει η περίοδος της σύμβασης που έχει αναλάβει η Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, έθεσε «βέτο» στην εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία προέβλεπε κυμαινόμενα διόδια με στόχο την αντιμετώπιση της αυξημένης κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής.
Πιο συγκεκριμένα, τις ώρες που σημειώνονται καθημερινά «μποτιλιαρίσματα» στην Αττική Οδό η τιμή των διοδίων θα ξεπερνούσε τα 2,8 ευρώ, ωστόσο στις ώρες μειωμένης κυκλοφορίας το αντίτιμο που θα έπρεπε να πληρώνουν οι οδηγοί θα ήταν αρκετά μικρότερο με αποτέλεσμα ο γενικός μέσος όρος των διοδίων να εκτιμάται στα 2,65 ευρώ.
Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός για τη συντήρηση και τη λειτουργία της Αττικής Οδού για 25 έτη έχει προκηρυχθεί από τις αρχές του τρέχοντος έτους και στόχος του Ταμείου είναι εντός του 2023 να έχει επιλεγεί ο προτιμητέος επενδυτής και εντός του 2024, και σίγουρα πριν από το φθινόπωρο του ίδιου έτους, να έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση και ο νέος παραχωρησιούχος να είναι έτοιμος για την ανάληψη της παραχώρησης.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».
Διαβάστε επίσης
Ανατροπή στην Αττική Οδό: Η Κομισιόν θέτει θέμα διοδίων για να προχωρήσει ο διαγωνισμός
Αττική οδός: Οι Γάλλοι της EGIS και οι φήμες για εξαγορά ελληνικής εισηγμένης – Όλες οι λεπτομέρειες
Αττική Οδός: Αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας και του κύκλου εργασιών για το 2022