ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σε παράταση δύο εβδομάδων με νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φακέλων ενδιαφέροντος την 5η Μαΐου οδηγείται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με πληροφορίες την απόφαση αυτή έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ μετά από σχετικά αιτήματα που υπέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι οι οποίοι ζητούν περισσότερο χρόνο για να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Σε αυτούς συγκαταλέγονται οι μεγαλύτεροι Όμιλοι της χώρας και ξένα Funds, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, ο Όμιλος Κοπελούζου, Egis, Ardian, Vinci και Macquarie.
Πιο συγκεκριμένα:
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται πως βρίσκεται σε διαλόγους με δύο ξένα Funds. Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος συνεργάστηκε πρόσφατα με τη γαλλική Egis για την Εγνατία Οδό «κτυπώντας» τον διαγωνισμό με το τίμημα – ρεκόρ του 1,5 δισ. ευρώ. Επομένως, αναμένεται να δούμε αν ο γαλλικός Όμιλος θα αποτελέσει και αυτή τη φορά το συνεργάτη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ή αν η τελευταία θα στραφεί αλλού.
Οι Όμιλοι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ ακολουθούν την συνταγή της μεταξύ τους συνεργασίας με μία σημαντική αλλαγή, ωστόσο. Όπως έχει ήδη διαρρεύσει η Egis, η οποία συμμετέχει με ελάχιστο ποσοστό (0,04%) στην υφιστάμενη κοινοπραξία, που έχει αναλάβει την Αττική Οδό, δεν φαίνεται να συνομιλεί με τους δύο Ομίλους, οι οποίοι στρέφονται πάλι προς Γαλλία μεριά, καθώς γίνεται λόγος για το κολοσσό της Ardian.
Από την άλλη πλευρά ο Όμιλος Mytilineos δοκιμάζει και αυτός τις ίδιες δυνάμεις του χωρίς να συμπράττει με άλλον Έλληνα κατασκευαστή αλλά φέρεται να είναι σε επαφές με τη γαλλική Vinci με την οποία είχε συνεργαστεί για την υποβολή προσφοράς για την Εγνατία Οδό.
Νέος παίκτης στις οδικές παραχωρήσεις αναδεικνύεται ο Όμιλος Κοπελούζου, ο οποίος συνομιλεί με το αυστραλιανό Fund Macquarie. Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω Fund είχε βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, προσφέροντας 1,3 δισ. για την απόκτηση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.
Η συμμετοχή της Intrakat στον διαγωνισμό φαίνεται να μην προχωράει προς το παρόν, καθώς δεν υπάρχει κατασκευαστικό αντικείμενο
Το τίμημα ρεκόρ
Ο εν λόγω διαγωνισμός έχει σχεδιαστεί από το ΤΑΙΠΕΔ με Διευθύνοντα Σύμβουλο το Δημήτριο Πολίτη, ο οποίος σε παλαιότερες δηλώσεις του στο mononews.gr δεν έχει κρύψει τις βλέψεις του για ένα τίμημα που θα «σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ».
Μάλιστα, ο Δημήτριος Πολίτης λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη των πρόσφατων διαγωνισμών για την Εγνατία Οδό και το ΔΕΔΔΗΕ εκτιμά πως το ύψος της προσφοράς για την Αττική Οδό μπορεί να αγγίξει και τα δυόμισι δισεκατομμύρια ευρώ.
Δομικό, δε, στοιχείο του διαγωνισμού για την Αττική Οδό είναι η έλλειψη κατασκευαστικού αντικειμένου, το οποίο «ανοίγει» την πόρτα και στα διεθνή Funds. Μάλιστα, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά πως όσα περισσότερα Funds εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το τίμημα για την παραχώρηση.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike