Μέσα στον Σεπτέμβριο, κι αφού η σύμβαση περάσει από τη Βουλή, θα πέσουν οι τελικές υπογραφές για την παραχώρηση της Αττικής οδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Μια σύμβαση ύψους 3,7 δις ευρώ οδεύει στην τελική ευθεία καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «οκ» μετά τον προσυμβατικό έλεγχο που διενήργησε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο έλεγχος στο Ελεγκτικό Συνέδριο κράτησε μόλις τρεις εβδομάδες από τη στιγμή που κατατέθηκε ο φάκελος. Και ο βασικός λόγος της ταχύτητας του ΕΣ ήταν ότι ήδη είχε προχωρήσει εκτενής έλεγχος από το Συμβούλιο Επικρατείας, μετά την προσφυγή που κατέθεσαν οι Γάλλοι της Vinci, αλλά και γιατί είχε περάσει και από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ).

Με αυτά τα δεδομένα μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί και το οικονομικό σκέλος της σύμβασης με το νέο παραχωρησιούχο να δίνει το υψηλό τίμημα των 3,7 δις ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος του Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του ομίλου, ο Γιώργος Περιστέρης είχε πει ότι η εταιρεία διαθέτει πλέον ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο στον κλάδο των παραχωρήσεων με τη συνεισφορά του στα δημόσια ταμεία της χώρας μας να ξεπερνά τα 6 δισ.€ και σε αυτό πρωταγωνιστούν η Αττική Οδός και η Εγνατία Οδός.

Σχετικά με το ποιο έργο θα ξεκινήσει πρώτο ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι αυτό θα είναι η λειτουργία και η συντήρηση της Αττικής Οδού. Επιβεβαίωσε, δε, όσα είχε πει ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σχετικά με την καθυστέρηση της παραλαβής του οδικού άξονα, η οποία μεταφέρεται για τα τέλη του Α’ Τριμήνου του 2025.  Ωστόσο, σχολίασε ότι ο Όμιλος είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να αναλάβει στο έργο και οι καθυστερήσεις οφείλονται στο Δημόσιο. Υπενθυμίζεται ότι η παράδοση του έργου από την υφιστάμενη κοινοπραξία (Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ) θα γίνει κανονικά στις αρχές του Οκτωβρίου, αλλά το Δημόσιο θα χρειαστεί μερικούς μήνες για να την παραδώσει στο νέο παραχωρησιούχο.

Κάτι που το σκέφτονται στην κυβέρνηση καθώς θα μπορούσαν για μερικούς μήνες να αναλάβουν τη διαχείριση και να εισπράξουν σημαντικά έσοδα μέχρι να αναλάβει τη διαχείριση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί «καλπάζουν» οι τράπεζες – Οι λόγοι που οδηγούν σε κερδοφορία ρεκόρ το 2024