Έξι  είναι οι προσφορές για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, όπως ανακοινώθηκε προ ολίγου από το ΤΑΙΠΕΔ που «τρέχει» το σχετικό διαγωνισμό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που δημοπρατείται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα και είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων εγχώριων Ομίλων, καθώς και διεθνών Funds αλλά και διαχειριστών αυτοκινητόδρομων.

Ο  διαγωνισμός προκηρύχθηκε στα τέλη του Ιανουαρίου το 2022 και αναμενόταν να δοθεί μάχη μεταξύ των ενδιαφερομένων καθώς η Αττική Οδός αποτελεί τη μητέρα των παραχωρήσεων στη χώρα μας με τίμημα που θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ, όπως είχε εκτιμηθεί στο παρελθόν από το Ταμείο. Το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε τον Μάιο της ίδιας χρονιάς το πράσινο φως για όλους τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι ήταν τότε οκτώ.

1

Ωστόσο, χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος τρεις μήνες προκειμένου να καταλήξουμε στη σημερινή ημέρα, η οποία ύστερα από τρεις διαδοχικές παρατάσεις ορίστηκε ως η τελική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Υπενθυμίζεται ότι ως αρχική ενδεικτική ημερομηνία για την υποβολή είχαν οριστεί τα τέλη του Φεβρουαρίου του 2023, αλλά το ζήτημα της τιμής των διοδίων, το οποίο λύθηκε με παρέμβαση της ηγεσίας του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί η πρώτη παράταση για τις 29 Μαΐου, καθώς τα σχήματα έπρεπε να λάβουν υπόψη τις νέες μειωμένες τιμές στα χρηματοοικονομικά τους μοντέλα.

Η δεύτερη παράταση δόθηκε καθώς οι προσφορές αναμενόταν να κατατεθούν μία εβδομάδα ύστερα από τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών με αρκετά πιθανό το σενάριο του μη σχηματισμού κυβέρνησης από την πρώτη κάλπη, όπως και έγινε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί νέα παράταση για τις 10 Ιουλίου, όταν δηλαδή θα είχε ξεκαθαρίσει το εκλογικό αποτέλεσμα ύστερα από τη δεύτερη κάλπη.

Η τελευταία παράταση για τις 17 Ιουλίου δόθηκε ύστερα από τις πιέσεις σχεδόν όλων των ενδιαφερομένων, καθώς ζητούσαν περισσότερο χρόνο για να διαβάσουν το τελικό κείμενο της σύμβασης, το οποίο έλαβαν στα τέλη Ιουνίου.

Πλέον, ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού που θα ξεκινά από το φθινόπωρο το 2024, εισέρχεται στο τελικό του στάδιο και το επόμενο βήμα είναι η αποσφράγιση των προσφορών και η επιλογή του προτιμητέου επενδυτή.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ προ ολίγου τα σχήματα που υπέβαλαν προσφορές είναι τα εξής:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  •  BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. 
  •  MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  •  VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
  •  ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Κληρώνει σήμερα για τη «μητέρα» των παραχωρήσεων