Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Αττική οδός: Οι «αφανείς» ήρωες της ιστορικής μετάβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πέτρος Σουρέτης - Εμμανουήλ Μουστάκας - Βασίλης Χαλκιάς - Ιωάννης Λέφας

Πέτρος Σουρέτης - Εμμανουήλ Μουστάκας - Βασίλης Χαλκιάς - Ιωάννης Λέφας

Το εγχείρημα για την αλλαγή της φρουράς στην Αττική Οδό μέσα σε ένα βράδυ δεν ήταν μία εύκολη υπόθεση, αλλά τα κατασκευαστικά μεγαθήρια των Ομίλων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ το έκαναν να φανεί αρκετά εύκολο.

Μεσάνυχτα Σαββάτου, μία  ημέρα αλλά και ώρα, αρκετά δύσκολη για την πραγματοποίηση τόσο σημαντικών και ιστορικών γεγονότων, βρέθηκαν στο Κέντρο Ελέγχου της Αττικής Οδού, έμπειρα στελέχη εκ μέρους και των δύο πλευρών.

Τη νέα φρουρά εκπροσώπησαν ο Πέτρος Σουρέτης, εμπειρότατο στέλεχος των κατασκευών που για δύο δεκαετίες είχε διοικητικό ρόλο στην Intrakat ενώ από το 2022 είναι το άτομο για τις επικίνδυνες κατασκευαστικές αποστολές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και ο Εμμανουήλ Μουστάκας, ο οποίος εργάζεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για περίπου δύο δεκαετίες με σημαντική εμπειρία στις παραχωρήσεις.

Πρόκειται για τα δύο άτομα που θα κάνουν «κουμάντο» αντίστοιχα στην Νέα Αττική Οδός Λειτουργία ΑΕ και τη Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση, οι οποίες είναι οι δύο εταιρείες που έχει συστήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό με το Family Office της Μαριάννας Λάτση να δείχνει ενδιαφέρον για συμμετοχή έως και 10%, ενώ συμμετοχή φέρονται να θέλουν να αποκτήσουν και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές.

Από την πλευρά της Παλιάς Φρουράς ήρθαν για να αποχαιρετήσουν τον οδικό άξονα ο επί σειρά δεκαετιών επικεφαλής της εταιρείας λειτουργίας  της Αττικής Οδού, Βασίλης Χαλκιάς και ο Γιάννης Λέφας που ήταν ο διάδοχός του. Πρόκειται για δύο σημαντικά στελέχη της θυγατρικής της Ελλάκτωρ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η οποία εκτός από την Αττική Οδό διαχειρίζεται τους αυτοκινητόδρομους Μορέα, Ολυμπία Οδός,και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Χωρίς ψεγάδι η μετάβαση

Αψεγάδιαστη ήταν η διαδικασία της μετάβασης και μάλιστα ο τρόπος με τον οποίο έγινε δεν είχε προηγούμενο στην Ευρώπη, καθώς σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τέτοιου είδους οδικοί άξονες με τη λήξη της παραχώρησης περνούν στα χέρια του Δημοσίου. Με αποτέλεσμα να μειώνονται ή να καταργούνται τα διόδια, γεγονός και το οποίο επηρεάζει το επίπεδο λειτουργία των παραχωρήσεων.

Αποδεικνύεται, επομένως, ότι παρά τις αλλαγές για τη λύση του ενδιάμεσου διαστήματος της παραχώρησης της Αττικής Οδού, η τελευταία πράξη της μεταβίβασης ήταν υποδειγματική. Σε αυτή συνέβαλαν τα υπουργεία υποδομών και εθνικής οικονομίας με το Νίκο Ταχιάο να παραδέχεται από το βήμα της Βουλής ότι σημαντική ήταν η συμβολή του Κωστή Χατζηδάκη, καθώς επενέβη και διόρθωσε τα κακώς κείμενα της διαχείρισης του θέματος που είχε αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ.

Στις θέσεις τους οι εργαζόμενοι – Εύσημα από το Νίκο Ταχιάο

Αξίζει, δε, να αναφερθεί πως το ζήτημα της μετάβασης του οδικού άξονα είχε μία ακόμη δυσκολία πιο ανθρώπινου χαρακτήρα καθώς υπήρξε αγωνία για το τι μέλλει γενέσθαι. Εν τέλοι οι περισσότεροι εξ’ αυτών διατήρησαν τις θέσεις τους.

Για να φτάσουμε, όμως, σε αυτό το σημείο χρειάστηκε να περάσει ένα πολύ δύσκολο δεκαήμερο με τα στελέχη να εργάζονται νυχθημερόν ώστε η Αττική Οδός να περάσει στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αμέσως μετά τη λήξη της σύμβασης και να μη χαθεί ούτε ένα λεπτό.

Τη προσπάθεια αυτή την αναγνώρισε και ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος καθώς εμφανίστηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 5ης Οκτωβρίου στα κεντρικά της Αττικής Οδού, δίνοντας εύσημα στις εταιρείες για την ομαλή μετάβαση.

Διαβάστε επίσης:

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Σε νέα εποχή στον αστερισμό της Masdar – Τα επόμενα βήματα
Αττική Οδός: Μπαίνει το Family Office της Μαριάννας Λάτση και εφοπλιστικά κεφάλαια
Αττική Οδός: Καταβλήθηκαν τα 3,27 δισ. ευρώ για την παραχώρηση, από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ