• Business

    Αττική οδός: Εναλλακτικές για τη διαχείριση μέχρι το handover – Ενεργοποιούνται οι επεκτάσεις

    Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών) - Γιώργος Περιστέρης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) - Ευθύμιος Μπουλούτας (Διευθύνων Σύμβουλος Ελλάκτωρ)- Κωνσταντίνος Μιτζάλης (Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ)

    Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών) – Γιώργος Περιστέρης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) – Ευθύμιος Μπουλούτας (Διευθύνων Σύμβουλος Ελλάκτωρ)- Κωνσταντίνος Μιτζάλης (Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ)


    Έχοντας ξεπεράσει το σκόπελο του ανασχηματισμού του υπουργείο Υποδομών και μεταφορών βγάζει από το συρτάρι τις προτάσεις των κατασκευαστών για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού, ενώ έχει ανοίξει τη συζήτηση για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την παράδοση της παραχώρησης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς τα χρονοδιαγράμματα είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθούν.

    Τα παραπάνω αναφέρθηκαν από τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, στο πρώτο διεθνές συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, ο οποίος μαζί με τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα διατήρησαν τις θέσεις τους από τον ανασχηματισμό της Παρασκευής 14 Ιουνίου.

    Πιο συγκεκριμένα, ο υφυπουργός επισήμανε το κυκλοφοριακό χάος στην Αττική και τόνισε ότι ήρθε η ώρα να εξεταστούν οι πρότυπες προτάσεις για την τριπλή επέκταση της Αττικής οδού που έχει κατατεθεί από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ από το Μάιο του 2023, καθώς και η σύνδεση της Ελευσίνας με τα Οινόφυτα που έχει προταθεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Οι επεκτάσεις της Αττικής οδού κοστολογούνται τουλάχιστον στο 1,5 δισ. ευρώ και αφορούν το Ελληνικό, τη Ραφήνα και το Λαύριο, ενώ το Ελευσίνα-Οινόφυτα θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ αν και ο υπουργείο Υποδομών τόνισε ότι θα ήθελε το έργο να περιλαμβάνει και τη σιδηροδρομική σύνδεση με το Θριάσιο.

    Ωστόσο, για να γίνει αυτό θα πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων και σύμφωνα με το Νίκο Ταχιάο, και αναμένεται νομοθετική τροποποίηση που θα αλλάζει την επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πρότυπες προτάσεις νομοθετήθηκαν το 2022 και μέσω αυτών ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να προτείνει και να παραδίδει έτοιμα προς δημοπράτηση έργα αξίας άνω των 200 εκατ. Ευρώ και το εργαλείο αυτό σύμφωνα με τα λεγόμενα τη ηγεσίας του υπουργείου υποδομών θα αφορά κατά κύριο λόγο παραχωρήσεις.

    Προσωρινή ανάθεση σε Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ για την Αττική οδό

    Όσον αφορά την 25ετη παραχώρηση της Αττικής οδού με παραχωρησιούχου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που έδωσε τον Αύγουστο του 2023 στο ΤΑΙΠΕΔ το ποσό ρεκόρ των 3,27 δισ. ευρώ φαίνεται ότι τα χρονικά περιθώρια για την παράδοση από το δημόσιο στον ιδιώτη στενεύουν και το υπουργείο εξετάζει διάφορα σενάρια.

    Όπως ανέφεραν και πηγές του ομίλου ΑΒΑΞ την Τετάρτη 12 Ιούνιο, το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι θα δοθεί στην υφιστάμενη κοινοπραξία διαχείρισης μια «παράταση» αλλά με τη μορφή απευθείας ανάθεσης έως ότου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να είναι έτοιμη να παραλάβει και να τρέξει την παραχώρηση.

    Δε θα πρόκειται ωστόσο για παράταση της παραχώρησης καθώς αυτή θα βρίσκεται από τις αρχές του Οκτωβρίου στη διάθεσή του κράτους και θα υπάρχει μια σταθερή αμοιβή για την κοινοπραξία και τα έσοδα από τα διόδια θα εισέρχονται στα κρατικά ταμεία.

    Διαβάστε επίσης

    Χρήστος Σταϊκούρας: Πέφτουν οι υπογραφές για έργα αξίας άνω των 560 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι κατασκευαστές τα ανέλαβαν

    Αλέξανδρος Εξάρχου: Το ηχηρό μήνυμα για την ευθυνοφοβία – Τι ζητάει από τον Κυριάκο Μητσοτάκη

    Κατασκευές: Τίθεται θέμα κύκλου στις κατασκευές και το ανεκτέλεστο



    ΣΧΟΛΙΑ