Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Αττική Οδός: Αύριο η κρίσιμη ημέρα για το μέλλον των προσφορών

Αττική Οδός

Αττική Οδός

Αύριο έρχεται η μεγάλη ημέρα για το διαγωνισμό της παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα συνεδριάσει με στόχο να περάσουμε στο επόμενο και τελικό βήμα για την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή. Αυτό είναι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των έξι μνηστήρων.

Σημειώνεται ότι τα ενδιαφερόμενα σχήματα έχουν προθεσμία μέχρι σήμερα για να καλύψουν μερικά «τυπικά» κενά στα δικαιολογητικά τους και πλέον θα γνωρίζουμε ποιοι είναι οι μνηστήρες που πέρασαν από το «κόσκινο» του Ταμείου. Μάλιστα, όπως είχε ήδη γράψει το mononews δεν αναμένονται εκπλήξεις καθώς πηγές του ΤΑΙΠΕΔ έχουν αναφέρει ότι πρόκειται για μεγάλους ομίλους με εμπειρία σε διαγωνισμούς για παραχωρήσεις και ότι όλα θα εξελιχθούν ομαλά.

Το επόμενο βήμα είναι η αποσφράγιση των προσφορών, η οποία, εάν δεν υπάρξουν προσφυγές (σ.σ οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να δουν τα δικαιολογητικά όλων των σχημάτων και να προσφύγουν στο ΤΑΙΠΕΔ εντός του επόμενου δεκαημέρου), αναμένεται να γίνει πριν από τη ΔΕΘ, ο οποίος είναι και ο βασικός στόχος του ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα, όπως έχει διαρρεύσει στόχος είναι οι προσφορές να αποσφραγιστουν στις 7 Σεπτεμβρίου

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό υπάρχει ρήτρα που αναφέρει ότι εάν η διαφορά μεταξύ της πρώτης προσφοράς και των υπολοίπων είναι μικρότερη του 5%, τότε τα σχήματα θα κληθούν να υποβάλουν βελτιωμένες προσφορές.

Από εκεί και έπειτα αρχίζει ένας αγώνας δρόμου για την επιλογή του προτιμητέου επενδυτή.Αυτό συμβαίνει καθώς το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να έχει επιλέξει τον ανάδοχος για την Αττική Οδό, να στείλει τη σχετική σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και να πάρει το τελικό ΟΚ από τη Βουλή, σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους, καθώς τον Οκτώβριο του 2024 λήγει η σύμβαση των ομίλων Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.

Οι μνηστήρες

Η Αττική Οδός αποτελεί τη μεγαλύτερη υπό δημοπράτηση παραχώρηση οδικού άξονα στην Ελλάδα που αφορά αποκλειστικά τη διαχείριση και τη συντήρηση οδικού άξονα και έχει προσελκύσει έξι ισχυρά σχήματα από την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Αυστραλία.

Παρά τους φόβους που είχαν προκαλέσει τόσο η αύξηση των επιτοκίων δανεισμού, όσο και η τελευταία πολιτική παρέμβαση για τα μειωμένα διόδια με τη νέα παραχώρηση, οι ίδιες πηγές είχαν αναφέρει ότι το τίμημα θα κινηθεί σε υψηλά επίπεδα και δεν αποκλείεται να σπάσει το ρεκόρ των δύο δισ. Ευρώ. Για αυτό, ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε και την κρίση του ανεξάρτητου εκτιμητή που έχει υποβάλει το σχετικό φάκελο στο ΤΑΙΠΕΔ.

Ο πρώτος μνηστήρας της Αττικής Οδόυ είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το δεύτερο σχήμα που θα διεκδικήσει τον οδικό άξονα είναι η συμμαχία των ομίλων Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ, που κατασκεύασαν και διαχειρίζονται την Αττική Οδό έως το φθινόπωρο του 2024. Αρχικά οι δύο εταιρείες είχαν συμμαχήσει με τη γαλλική Ardian, αλλά στη συνέχεια η γαλλική εταιρεία αποχώρησε από την κοινοπραξία και οι δύο Όμιλοι στραφήκαν στη Meridiam.

Ο τρίτος ισχυρός διεκδικητής που διατηρεί την αρχική του μορφή είναι η κοινοπραξία της Mytilineos με τη γαλλική Vinci, η οποία είναι ένας μεγάλος όμιλος με αρκετή εμπειρία στις ελληνικές οδικές παραχωρήσεις, καθώς αποτελεί το βασικό μέτοχο για τις οδικές παραχωρήσεις της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, της Ολυμπίας Οδού και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.

Άνευ αλλαγών παραμένει, επίσης, και η συμμαχία του ομίλου Κοπελούζου με τους Αυστραλιανούς της Macquarie, η οποία έχει αποδείξει ότι μπορεί να δώσει υψηλές προσφορές, όπως έγινε και στο διαγωνισμό για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ στον οποίο και επικράτησε.

Αρκετά ισχυρό ελληνικό στοιχείο διαθέτει, επίσης το σχήμα των Briza-Rubicone που είχε εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον για την Αττική Οδό καθώς σε αυτό συμμετέχει πλέον η Intrakat και κατέχει το 49%. Η τελευταία δεν είχε υποβάλει φάκελο στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, αλλά με την αλλαγή διοίκησης από το περασμένο καλοκαίρι επιδιώκει να διεκδικεί ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις.

Ο μοναδικός ξένος μνηστήρας είναι η ισπανική Abertis, η οποία δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της. Μάλιστα, η εταιρεία έχει τονίσει ότι στο ενδεχόμενο επικράτησης στην Αττική Οδό θα προσφέρει ένα σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό στην παραχώρηση σε κάποιον από τους μεγάλους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους.

 

Διαβάστε επίσης:
Πυρκαγιά Αλεξανδρούπολη: Ενιαίο πλέον το μέτωπο με τη φωτιά στη Δαδιά – Στο πευκοδάσος Κίρκης το μεγαλύτερο μέτωπο

Φάμελλος: Χρειάζεται πολιτική βούληση για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Η ΕΕ θα συνεχίσει να στηρίζει τον ελληνικό λαό και αυτούς που παλεύουν με γενναιότητα τις πυρκαγιές