Ανατροπή στο σχήμα Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ-Ardian που διεκδικεί τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού δημιουργεί η αποχώρηση του ισχυρού γαλλικού πόλου της κοινοπραξίας.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν στο mononews.gr ότι το γαλλικό fund Ardian αποχωρεί από τον διαγωνισμό και πλέον οι δύο εταιρείες, που διαχειρίζονται τον οδικό άξονα έως και τον Οκτώβριο του 2024, βρίσκονται σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενους από το εξωτερικό, Αμερική και Ευρώπη, ώστε να καλύψουν το μεγάλο κενό που δημιουργεί η αποχώρηση των Γάλλων.

Υπενθυμίζεται πως το γαλλικό fund συμμετείχε στην κοινοπραξία κατά 50%, ενώ η Ελλάκτωρ κατείχε το 34% και ο ΑΒΑΞ το 16%. Με τη νέα εξέλιξη, μένει να φανεί πώς διαμορφώνονται πλέον τα ποσοστά των δύο εταιρειών, καθώς και ποιος θα είναι ο νέος σύμμαχος των δύο εισηγμένων.

Το παραπάνω δεν αποκλείει τη συμμαχία των δύο εταιριών με κάποιο από τα υφιστάμενα σχήματα, ενώ, όπως έχουμε ήδη δει και με την είσοδο της Intrakat,  οι αμιγώς ξένοι μνηστήρες δεν αποκλείεται να επιδιώκουν συνεργασίες με ελληνικούς Ομίλους και ειδικά με το σχήμα που γνωρίζει παρά πολύ καλά το έργο.

Από την άλλη πλευρά δεν αποκλείεται να δούμε και την είσοδο νέων διεθνών παικτών, καθώς οι νέοι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να «κουμπώσουν» στο σχήμα Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ, αρκεί να αυτό να γίνει πριν από την ενδεικτική προθεσμίας υποβολής προσφορών, η οποία είναι η 29 Μαΐου.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός – Μετά τις εκλογές οι προσφορές

Στην παρούσα φάση οι ενδιαφερόμενοι έχουν στα χέρια τους το πολυσέλιδο προσχέδιο της σύμβασης που έχει συντάξει το ΤΑΙΠΕΔ και το οποίο, όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου, Δημήτρης Πολίτης, ξεπερνάει τις 700 σελίδες. Τα επιτελεία των σχημάτων περνούν από «κόσκινο» τη σύμβαση και μέχρι τα τέλη Μαρτίου αναμένεται να έχουν υποβάλει το σύνολο των σχολίων τους.

Ωστόσο, τόσο στην αγορά όσο και το Υπουργείο Υποδομών επικρατεί το σενάριο της μεταφοράς της προθεσμίας για μετά τις εκλογές και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του φθινοπώρου, όταν δηλαδή θα είναι γνωστή η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και θα έχει ενημερωθεί  για το χαρτοφυλάκιο της.

Την ίδια στιγμή πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία αναφέρουν στο mononews πως η αρχική ημερομηνία που είχε δώσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι ενδεικτική, γεγονός και το οποίο δίνει σοβαρό πάτημα για τη μετακίνηση της προθεσμίας.

Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που διεκδικούν τη νέα παραχώρηση είναι τα εξής:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-First Sentier
  • Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ
  • Όμιλος Κοπελούζου-Macquarie
  • Mytlineos-Vinci
  • Intrakat-Briza-Rubicone
  • ABERTIS INFRASTRUCTURAS
  • INC SpA
  • EGIS-Vauban-DIF

Αποθαρρυντική η μείωση των διοδίων στα 2,50 ευρώ

Η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για μείωση της τιμής των διοδίων της  Αττικής Οδού από τα 2,8ο στα 2,50 ευρώ με την έναρξη της νέας περιόδου παραχώρησης φαίνεται να έχει αποθαρρύνει τους διεθνείς επενδυτές για την υποβολή υψηλών bids, καθώς εκτιμούν πως οι απώλειες στα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου θα κινηθούν στο -11%.

Για αυτό το λόγο και τα επιτελεία των μνηστήρων φέρονται να ετοιμάζουν προτάσεις, οι οποίες θα είναι πιο χαμηλές όσον αφορά τις αρχικές εκτιμήσεις. Υπενθυμίζεται πως ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτριο Πολίτης είχε δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι η Αττική Οδός θα σπάσει τα κοντέρ και έκανε λόγο για τίμημα που ξεπερνούσε τα 2,2 δισ. ευρώ. Ωστόσο, έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τις τελευταίες σχετικές δηλώσεις, ενώ οι ενδιαφερόμενοι φαίνεται πως λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την αύξηση του πληθωρισμού αλλά και του κόστους δανεισμού.

Διαβάστε επίσης

ΑΒΑΞ: Στα 500 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023 – Εξετάζουμε το ενδεχόμενο πώλησης παραχωρήσεων

Αττική Οδός: Καθυστερήσεις στο διαγωνισμό βλέπουν οι κατασκευαστές – «Σκόντο» στο τίμημα λόγω της μείωσης διοδίων