ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πλώρη για πωλήσεις 200 εκατ. ευρώ το 2023 έχει βάλει η Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε. Με μια δυνατή εκκίνηση από τις αρχές του χρόνου και το «κοντέρ» να γράφει ήδη +35% η εταιρεία απολαμβάνει ήδη τα οφέλη από τις επενδύσεις επέκτασης και αναβάθμισης των εμπορικών χώρων και παράλληλα προχωρά σε νέα επέκταση στη ναυαρχίδα του ομίλου, στο City Link.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία προγραμματίζεται νέα επέκταση στον 2ο όροφο. Το Attica Stores παίρνει όλο τον υπόλοιπο χώρο στον 2ο όροφο, εκτός φυσικά από τον χώρο που διατηρεί το Holmes Place και στον οποίο θα ενισχυθεί περαιτέρω το ανδρικό τμήμα με περισσότερες luxury μάρκες. Με την επέκταση του 2ου ορόφου, που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο, το Attica Stores στο City Link θα είναι 34.000 τ.μ. ενώ η Αττικά Πολυκαταστήματα στο σύνολό της θα διαχειρίζεται 62.000 τ.μ.
Και σε αυτά δεν υπολογίζονται οι επενδύσεις στο Ελληνικό, στο Vouliagmenis Mall και στη Marina Galleria, όπου σχεδιάζεται η ανάπτυξη ενός πολυκαταστήματος περίπου 7.000 τ.μ., με ένα μεγάλο τμήμα καλλυντικών και με μπράντες όπως η Santor και επιλογές μαρκών, ένα multi brand με επιλογές καλλυντικών και κάποια monobrads.
Στα 10 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πλάνο του 2023
Το επενδυτικό πλάνο του 2023 ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει εκτός από την επέκταση του 2ου ορόφου, την επέκταση του 5ου ορόφου στο κατάστημα του Συντάγματος, καθώς και το νέο κατάστημα Hugo Boss στο Golden Hall. Οι επενδύσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια των 4.000 τ.μ. που προστέθηκαν από τον Μάιο του 2021.
Χθες λειτούργησε ένα ακόμη μέρος της επέκτασης στον 5ο όροφο, ο οποίος θα ανοίξει στο σύνολό του έως τις 10 Μαρτίου. Ενας όροφος, 2.000 τμ. με γυναικεία είδη. Σε αυτόν τον όροφο θα ενισχυθεί η παρουσία των εποχικών προϊόντων, όπως μαγιό ενώ θα μεταφερθεί από τον 6ο όροφο ο χώρος των πολλαπλών αγορών, για τις tax free αγορές, το click & collect station και το customer service. Η επέκταση θα ολοκληρωθεί στο τέλος Μαρτίου όπως και του 4ου ορόφου όπου ήδη έχει γίνει το premium hall. Στον ίδιο όροφο έχει επεκταθεί το Carpo και με ένα wine bar καταλαμβάνοντας περισσότερο χώρο με μια ιδιαίτερης αισθητικής επίπλωση για τους επισκέπτες στο Attica Stores.
Εξάλλου το περασμένο Σάββατο άνοιξε τις πύλες του το πρώτο flagship store του brand Hugo Boss στον πρώτο όροφο του Golden Hall. Πρόκειται για το μεγαλύτερο κατάστημα της Boss στην Ελλάδα. Εχει όλες τις βασικές σειρές της μπράντας (Hugo και Boss) ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη γυναικεία συλλογή.
Έμφαση στα premium σήματα και στην εμπειρία πελατών
Παράλληλα με την επέκταση των Attica Stores διευρύνεται και το χαρτοφυλάκιο των premium σημάτων. Η αλυσίδα πολυκαταστημάτων με νέες συνεργασίες, με ακριβές μάρκες, αλλά και δημοφιλείς μάρκες όχι απαραίτητα ακριβές στοχεύει στο να δώσει περισσότερες επιλογές αλλά και στο πιο upper αγοραστικό κοινό. Στο ανδρικό κομμάτι νέες μάρκες όπως Ami Paris, Marni, η ιταλική Stone Island, στο ανδρικό υπόδημα η Santoni, P448 sneakers, Common Projects κ.α., βρίσκονται ήδη στον 1o όροφο του attica City Link και κάποιες από αυτές στα άλλα πολυκαταστήματα του ομίλου,
Στις γυναικείες επιλογές νέες premium μάρκες αλλά και affordable luxury έχουν ήδη πάρει «θέση» στους χώρους του Attica, όπως το σκανδιναβικό brand Ganni, δημιουργίες του ιταλικού οίκου Marni, το brand JW Anderson, που φέρει την υπογραφή του Jonathan Anderson, το international brand Fabiana Filippi, δημιουργίες της Farm Rio, Self-Portrait κ.α.
Η εταιρεία μπορεί να χτίζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα luxury brands, δηλαδή σε ένα κομμάτι της αγοράς που δραστηριοποιούνται κυρίως monobrand καταστήματα διεθνών οίκων μόδας ωστόσο διατηρεί συνεργασίες και με πιο προσιτές μάρκες.
Η στρατηγική που ακολουθεί η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:
- Στην αναβάθμιση των πολυκαταστημάτων με ανακαινίσεις, με τις πλέον σύγχρονες κατασκευές και με έμφαση στην αισθητική αλλά και στην εμπειρία του πελάτη. Όπως για παράδειγμα τα ανοικτά παράθυρα με θέα τα νεοκλασικά κτίρια της Πανεπιστημίου και της Βουκουρεστίου ή τα lounge areas με αναπαυτικούς καναπέδες, που αναβαθμίζουν την εμπειρία shopping.
- Η αναβάθμιση των επιλογών που παρέχονται στο αγοραστικό κοινό με την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προίόντων με premium μάρκες
- Η ενίσχυση των υπηρεσιών προς τον καταναλωτή με εστίαση στο εξειδικευμένο προσωπικό και την προσέλκυση στελεχών από την αγορά έμπειρων στη διαχειριση πιο απαιτητικών πελατών και στη συνεχή εκπαίδευση των εργαζόμενων.
Οι επιδόσεις του 2022 και η μείωση του τραπεζικού δανεισμού
Οι εξελίξεις αυτές σε συνδυασμό με την πολύ δυναμική εκκίνηση για τις πωλήσεις tax free, οι οποίες μέχρι τώρα είναι αυξημένες σε ποσοστό πάνω από 50% σε σχέση με πέρυσι και με την σταδιακή επανάκαμψη του τζίρου από τους κινέζους καταναλωτές σε συνδυασμό με τον τουρισμό προοιωνίζονται μια πολύ καλή χρονιά για τα Attica Stores, όπως εκτιμούν πηγές κοντά στη διοίκηση.
Ο στόχος για πωλήσεις 200 εκατ. ευρώ έρχεται μετά από μια χρονιά με ισχυρές επιδόσεις, στα επίπεδα του 2019, χρονιά ρεκόρ για την εταιρεία. Ειδικότερα, ο τζίρος πέρυσι έκλεισε στα 190,6 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 32,27% σε σχέση με το 2021. Το EBITDA 19,3 εκατ. ευρώ (+32,2%) και τα κέρδη προ φόρων πάνω από 12,4 εκατ. ευρώ (+45,3% ενώ υπολογίζοντας το IFRS τo EBITDA είναι στα 33,2 εκατ. ευρώ (+18,94%) και τα κέρδη προ φόρων στα 9,8 εκατ. ευρώ (+67,69%).
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η εταιρεία που διαθέτει ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα άνω των 55 εκατ. ευρώ έχει προχωρήσει στη μείωση του τραπεζικού δανεισμού από τα 50,2 εκατ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου 2022 στα 39,2 εκατ. ευρώ ενώ στόχος της διοίκησης είναι να μειωθεί στα επίπεδα των 30 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023.
Διαβάστε επίσης
Intracom: Συστάθηκε και εγκρίθηκε το καταστατικό της Intracom Properties
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρουλάκης: Δε νομίζω ότι ο Έλληνας φορολογούμενος θέλει να κάνει δώρο μισό εκατομμύριο ευρώ στη ΝΔ
- Ριαμπκόφ: Η Μόσχα μπορεί σίγουρα να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ
- Aegean: Αγορά 29 χιλιάδων μετοχών από την Autohellas
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής