ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Για τον Paolo de Cesare τα πολυκαταστήματα είναι σαν το παλαιωμένο κρασί. Όσο περισσότερο ωριμάζουν τόσο καλύτερα γίνονται. Και ο Paolo de Cesare δεν είναι ένας τυχαίος. Μπορεί το ευρύ κοινό στην Ελλάδα να μην τον γνωρίζει όμως η διαδρομή του μιλάει από μόνη της. Το νέο μέλος του ΔΣ της Αττικά Πολυκαταστήματα έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα στους μεγαλύτερους οίκους και πολυκαταστήματα μόδας του εξωτερικού. Σε θέσεις C-suites, σε οίκους όπως Max Factor και Printemps.
Αντίστοιχη πορεία έχει και η Florence Rollet, που έχει βρεθεί σε θέσεις κλειδιά σε εταιρείες όπως Christian Dior Perfumes ή η Tiffany.
Αυτά τα δύο στελέχη επέλεξε ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου της Ideal Holdings για να ενισχύσει τη διοικητική ομάδα υπό τον Δημοσθένη Μπούμη, CEO της εταιρείας. Και τα πρώτα δείγματα γραφής για το πού στοχεύει η εταιρεία παρουσιάστηκαν χθες Πέμπτη στην επίσημη πρώτη υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
Το επόμενο μεγάλο βήμα
Έχοντας γράψει μια επιτυχή πορεία 20 ετών τα Attica Πολυκαταστήματα ετοιμάζονται για το επόμενο μεγάλο βήμα. Να αποκτήσουν το εκτόπισμα των εμβληματικών πολυκαταστημάτων της Ευρώπης, Harrods.
Έχοντας ξεκινήσει το 2005 με 22.600 τ.μ., τα Attica διαθέτουν σήμερα 69.000 τ.μ. με το δίκτυο να περιλαμβάνει πλέον 4 πολυκαταστήματα, 4 monobrand stores και 3 multi-brand καταστήματα. Εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως και φιλοξενούν περισσότερα από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατ. προϊόντα στα φυσικά καταστήματα.
Παράλληλα, το digital store διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο κ. Δημοσθένης Μπούμης, εστιάζεται σε επενδύσεις στη σύγχρονη τάση του experiential retail με την αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία με εισαγωγή νέων και επώνυμων brands, ενίσχυση του digital store, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ανακαίνιση χώρων, τεχνολογική αναβάθμιση και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση.
Νέες επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ
Στην κατεύθυνση αυτή έχει ήδη υλοποιείται επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 40 εκατ. ευρώ στην επταετία 2021-2024 ενώ δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ για την τριετία 2025-2027.
Και το 2025 τα πολυκαταστήματα attica θα δώσουν προτεραιότητα στη συνεχή αναβάθμιση των χώρων προσφέροντας μοναδική αισθητική και περαιτέρω ενίσχυση της προϊοντικής ποικιλίας, εισάγοντας και αναπτύσσοντας premium, αλλά και niche brands που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις και επιθυμίες των πελατών τους. Παράλληλα, θα επενδύσουν περαιτέρω στο digital store με εμπλουτισμό του αριθμού των μαρκών που παρουσιάζουν.
Όπως είπε ο Μπούμης περισσότερες από 130 brands έχουν εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των Attica ενώ με στόχο την εμπειρία για τον πελάτη, τα πολυκαταστήματα αναπτύσσουν περαιτέρω εξατομικευμένες, premium υπηρεσίες, όπως personal shopping σε VIP room και beauty treatments, εκπλήσσοντας θετικά και ενισχύοντας τη σχέση με τους πελάτες τους μέσω πρωτότυπων pop-up events.
Παράλληλα εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη εμπειρία αγορών μέσα από omnichannel υπηρεσίες όπως το «Click & Collect» και η κατ’ οίκον παράδοση.
Προς νέο ρεκόρ επιδόσεων το 2024
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις η εταιρεία οδεύει σε νέο ρεκόρ πωλήσεων. Οι λιανικές πωλήσεις στο δεκάμηνο ανέρχονται σε 179,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10% και η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) σε 19,2 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 15,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Οι δύο τελευταίοι μήνες του χρόνου αποτελούν παραδοσιακά τους πλέον δυνατούς με τη συνεισφορά στον τζίρο διαχρονικά να κυμαίνεται στο 20% με 25%.
Σημειώνεται ότι πέρσι η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε στα 23,9 εκατ. ευρώ, με τις λιανικές πωλήσεις να φτάνουν τα 227 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,5% και 24% αντίστοιχα έναντι του 2022.
Στις θετικές επιδόσεις της εταιρείας συμβάλλει και η αυξημένη τουριστική κίνηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι tax free πωλήσεις φέτος είναι αυξημένες κατά 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και αποτελούν το 10-11% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης
Σούπερ μάρκετ: Πώς συνδέονται κατανάλωση και τιμές με το σύνδρομο «πτωχός πλην τίμιος»