Σε διαπραγματεύσεις για να βρεθεί λύση και να ολοκληρωθεί επιτυχώς η συμφωνία εξαγοράς της Hellenic Seaways φέρονται να βρίσκονται η Επιτροπή Ανταγωνισμού με τον όμιλο της Attica. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή έχει εντοπίσει τις γραμμές που παρατηρείται υπερβολικά υψηλή συγκέντρωση και συζητά τις δεσμεύσεις που θα αναλάβει η Attica, προκειμένου να ανάψει το πράσινο φως. Η λήψη διαρθρωτικών μέτρων, όπως επισημαίνεται και στην εισήγηση προς την Ολομέλεια της Επιτροπής που ανακοινώθηκε χθες, κρίνεται αναγκαία, δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης, στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ζεύγη λιμένων. Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις γραμμές του Βορειοανατολικού Αιγαίου και κυρίως στα νησιά Σάμος και Μυτιλήνη, όπου οι δυο εταιρείες έχουν υψηλά μερίδια αγοράς ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να έχουν ζητηθεί μέτρα και σε άλλες γραμμές.

Πηγές με γνώση της υπόθεσης δήλωσαν πρόσφατα στο mononews.gr ότι η πώληση των πλοίων Superfast XII και Highspeed 7 στις Μινωικές Γραμμές ίσως δεν ήταν  αρκετή, προεξοφλώντας μάλιστα την πιθανότητα να απαιτηθούν πρόσθετες δεσμεύσεις, προκειμένου η Επιτροπή να ανάψει το «πράσινο φως». Όπως και εγένετο….

Πηγές από την Attica πάντως χαρακτηρίζουν αναμενόμενη την εισήγηση της Επιτροπής και εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι η συμφωνία θα προχωρήσει κανονικά, μετά και την ανάληψη των σχετικών δεσμεύσεων που θα απελευθερώσουν χώρο στον ανταγωνισμό.

Άνθρωποι της Attica, η οποία διαχειρίζεται τα πλοία Bluestar και Superfast ferries σχολίαζα πρόσφατα πως δεν τίθεται θέμα καταστρατήγησης του ελεύθερου ανταγωνισμού από την απόκτηση της HSW, αφού οι δυο εταιρείες μαζί δεν συγκεντρώνουν πάνω από το 51% της αγοράς ενώ θεωρούν ότι η κίνηση αυτή, θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και θα αυξήσει τα δρομολόγια, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό. Ξεκαθάρισαν ακόμη ότι  δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτήριων, αφού «οι καταναλωτές» όπως τόνισαν χαρακτηριστικά «δεν αντέχουν να σηκώσουν νέα βάρη». Να σημειωθεί ότι από τα 100 νησιά που εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκά στην Ελλάδα μόνο τα 27 διαθέτουν αεροδρόμιο, δηλαδή τα 73 νησιά στην Ελλάδα εξυπηρετούνται μόνο δια θαλάσσης. Το 2016, στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές και πορθμειακές γραμμές διακινήθηκαν 31,6 εκ επιβάτες και 8,3 εκ. ΙΧ οχήματα και 1,3 εκ. φορτηγά αυτοκίνητα.

Κίνηση- έκπληξη

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Αύγουστο, σε μια κίνηση που εξέπληξε την αγορά, ο όμιλος Attica έχοντας σύμφωνα με πληροφορίες τη στήριξη της Fortress απέκτησε από την Τράπεζα Πειραιώς το ποσοστό που κατείχε στην HSW (50,3%). Λίγο αργότερα έδωσε τα χέρια και με τον όμιλο Grimaldi, για την εξαγορά του ποσοστού που κατείχε και αυτός στην HSW (48,53%), μεταβιβάζοντας παράλληλα δυο πλοία στις Μινωικές Γραμμές (θυγατρική του ομίλου Grimaldi στην Ελλάδα), υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η συμφωνία θα εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Όπως έγινε χθες γνωστό, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 19 Απριλίου 2018 για να εξετάσει κατά πόσον η εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας είναι συμβατή με τις διατάξεις περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Deal Attica Group – Hellenic Seaways: Στις 19 Απριλίου αποφασίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Attica Group: Αισιοδοξία για την εξαγορά της Hellenic Seaways–Προβληματισμός για τις τιμές των καυσίμων

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια για τον όμιλο Ρέστη