ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με αυστηρές προϋποθέσεις και όρους, όπως αναμένονταν, έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού την έγκρισή της στη συμφωνία εξαγοράς της HSW από τον όμιλο Attica. Μεταξύ άλλων, η απόφαση της Επιτροπής προβλέπει την απομάκρυνση πλοίων από συγκεκριμένες γραμμές των Κυκλάδων εφ’ όσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής, και την υποχρέωση να διατηρήσει τους ναύλους σταθερούς για περίοδο τριών χρόνων σε συγκεκριμένες γραμμές σε Κυκλάδες και Β. Αιγαίο, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων Superfast XII και Highspeed.
Σε κάθε περίπτωση, η έγκριση της Επιτροπής ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία μιας εταιρείας –κολοσσού στο χώρο των θαλάσσιων μεταφορών, με στόλο πάνω από 30 πλοία και πάνω από 1.500 άτομα προσωπικό.
Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2017, σε μια κίνηση που εξέπληξε την αγορά, ο όμιλος Attica έχοντας τη στήριξη του αμερικάνικου fund Fortress εξαγόρασε το 50,3% της HSW από την Τράπεζα Πειραιώς και λίγο αργότερα απέκτησε και το υπόλοιπο ποσοστό της εταιρείας (48,53%) από τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος στην Ελλάδα ελέγχει τις Μινωικές Γραμμές.
Ειδικότερα η ATTICA δεσμεύτηκε ότι:
1. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στα ακόλουθα δρομολόγια, η ίδια θα
σταματήσει να εκτελεί τα δρομολόγια που εξυπηρετούνται (i) με ταχύπλοα πλοία, στις
γραμμές (α) Αττική – Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική – Ίος – Θήρα/ Θήρα – Ίος –
Αττική και (γ) Αττική – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός / Αμοργός – Κουφονήσια
– Νάξος – Πάρος – Αττική και (ii) με συμβατικό πλοίο στη γραμμή Αττική – Πάρος – Νάξος
– Ίος – Θήρα/ Θήρα – Ίος – Νάξος – Πάρος – Αττική, με αναχώρηση απογευματινές/
βραδινές ώρες από την Αττική.
2. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στις συνδέσεις με συμβατικά πλοία
(α) Αττική – Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική – Πάτμος / Πάτμος – Αττική και (γ)
Αττική – Χίος και Μυτιλήνη/ Χίος και Μυτιλήνη – Αττική, η ίδια θα μειώσει τις
προσεγγίσεις με συμβατικά πλοία στους λιμένες των ανωτέρω νήσων.
3. Εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος – ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στο δρομολόγιο
Αττική – Πάρος – Νάξος – Θήρα/ Θήρα – Νάξος – Πάρος – Αττική, με προσεγγίσεις στην Ίο,
θα μεταθέσει την ώρα αναχώρησης του πρωινού της δρομολογίου στην ανωτέρω γραμμή
κατά τριανταπέντε (35΄) λεπτά τουλάχιστον.
4. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στις γραμμές (α) Αττική – Σύρος /
Σύρος – Αττική, (β) Αττική – Ίος – Θήρα/ Θήρα – Ίος – Αττική και (γ) Αττική – Πάρος –
Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός / Αμοργός – Κουφονήσια – Νάξος – Πάρος – Αττική, θα
αποσύρει (α) από την ελληνική ακτοπλοϊα το Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο πλοίο HIGHSPEED 4 και
(β) από τις ανωτέρω υπό 1-3 γραμμές, ένα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο πλοίο και ένα συμβατικό
πλοίο.
5. Δεν θα αυξήσει ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά) τις
συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο,
Αμοργό, Κουφονήσια, Ίο και Θήρα, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της
περιόδου 2017-2018.
6. Δεν θα αυξήσει αλλά ούτε θα μειώσει ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ
οχήματα, φορτηγά) τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο,
Μυτιλήνη και Πάτμο, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου
2017-2018.
7. Δεν θα αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τον
υφιστάμενο ναύλο/ τους υφιστάμενους ναύλους ανά κατηγορία και ανά θέση, με την
εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, στα
δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό,
Κουφονήσια, Ίο, Θήρα και Πάτμο για τρία (3) έτη, και στα δρομολόγια από και προς την
Αττική για τα νησιά Χίο και Μυτιλήνη για πέντε (5) έτη.
8. Θα αυξήσει τουλάχιστον κατά μία προσέγγιση την εβδομάδα τις εβδομαδιαίες
προσεγγίσεις της προς τρεις (3) νήσους άγονης γραμμής, στις οποίες δεν
πραγματοποιούνται επί του παρόντος δρομολόγια από άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία και θα
δημιουργήσει σύνδεση στην ελληνική ακτοπλοΐα σε προορισμούς στους οποίους δεν
δραστηριοποιούνται επί του παρόντος η ATTICA, η HSW ή άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία.
Οι ανωτέρω δεσμεύσεις θα ισχύουν κατ’ αρχάς για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών για
την περιοχή των Κυκλάδων και την Πάτμο και πέντε (5) ετών για την περιοχή του Βορείου
Αιγαίου από την κοινοποίηση του διατακτικού της απόφασης της ΕΑ στην ATTICA. Για
την ορθή εκπλήρωση των ως άνω όρων και δεσμεύσεων πρόκειται να ορισθεί εντολοδόχος,
υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Κατά την κρίση της Επιτροπής, τα προαναφερόμενα διορθωτικά μέτρα σε συνδυασμό με
την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων SUPERFAST XII και HIGHSPEED 7 είναι
επαρκή, κατάλληλα και αναλογικά για να διασφαλίσουν συνθήκες αποτελεσματικού
ανταγωνισμού στις επιμέρους σχετικές αγορές. Η διαδικασία ενεργοποίησης των δεσμεύσεων υπό 1-3 θα εκκινείται με την υποβολή σχετικού αιτήματος στον εντολοδόχο
από τρίτο-ανταγωνιστή, ο οποίος μεταξύ άλλων θα πρέπει να διαθέτει κατάλληλα τεχνικά μέσα για την επαρκή ικανοποίηση της σύνδεσης για την οποία ζητεί την ενεργοποίηση των δεσμεύσεων.
Στην απόφαση της Επιτροπής προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους
ως άνω όρους και προϋποθέσεις, δύναται να επιβληθεί στην ATTICA GROUP πρόστιμο
ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Παππάς: Αναβάθμιση για τη μετοχή της Star Bulk. Η νέα τιμή στόχος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλοία Ελλήνων εφοπλιστών κινδυνεύουν να καταστραφούν από τους αντάρτες Χούτι στην Υεμένη
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας