Με τον νέο χρόνο και σίγουρα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων γ΄3μήνου περιμένει η Attica Group για να δοθεί το πράσινο φως και να πατηθεί το κουμπί για το placement και την μείωση του ποσοστού της Strix τουλάχιστον κατά 13 – 15%, συντασσόμενη άλλωστε με το νέο κανονισμό λειτουργίας του Χ.Α. που θέλει διασπορά τουλάχιστον 25%.

Ο Ιανουάριος λοιπόν, κρίνεται ως μία περίοδος όπου θα υπάρχει πλήρης εικόνα για τα αποτελέσματα του β΄εξαμήνου, στο οποίο θα περιλαμβάνεται και το γ’ 3μηνο που εμπερικλείει τη θερινή περίοδο, που είναι η καλύτερη για τη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας και του ακτοπλοϊκού κλάδου.

Σημειώνεται ότι στο ά το α’ εξάμηνο 2024 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 29,9% φτάνοντας τα  317,2 εκατ. από  244,3 εκατ. ευρώ.

Άλλωστε, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης.

Η πλήρης λειτουργική ενσωμάτωση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλους του έτους.

Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του Ομίλου επηρεάσθηκε από την αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων κατά 9% σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2023, καθώς και την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024.

Υπενθυμίζεται ότι η Strix είχε προχωρήσει σε δημόσια πρόταση στα 2,64 ευρώ και η μετοχή σήμερα βρίσκεται στα επίπεδα των 2,36 ευρώ και με την κεφαλαιοποίηση στα 566,5 εκατ. ευρώ.

Το story των αποτελεσμάτων του γ’ 3μήνου είναι η μαγιά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις χρηματιστηριακών παραγόντων που θα πατήσει η Strix που ως γνωστόν ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς, για να διευρυνθεί η μετοχική βάση της Attica.

Ο Όμιλος δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο με έντονη εποχικότητα στους επιβάτες και Ι.Χ. οχήματα, με υψηλότερη κίνηση τους μήνες Ιούλιο με Σεπτέμβριο και χαμηλότερη τους μήνες Νοέμβριο με Φεβρουάριο.

Αντίθετα η κίνηση των φορτηγών οχημάτων εμφανίζεται κατανεμημένη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με πολύ μικρότερη εποχικότητα.

O στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 42 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 12 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά.

Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην δύο επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.

Το υψηλό 52 εβδομάδων που έχει «γράψει» η Attica εντοπίζεται στα 2,70 ευρώ.

 Διαβάστε επίσης

Frigoglass: Αποκτά δραστηριότητα μέσω Ιβηρικής, κουκίδα ζωής στο καρδιογράφημα

Τάκης Αράπογλου (Τράπεζα Κύπρου): Ήρθαμε στο Χ.Α. και αφήσαμε το Λονδίνο για να αυξήσουμε την εμπορευσιμότητα της μετοχής

Lavipharm: Η κίνηση του Τηλέμαχου Λαβίδα που εκτόξευσε την καθαρή κερδοφορία