• Business

    Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Τα «χρυσά» μερίσματα στη Heineken και οι δικαστικές περιπέτειες

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Αθηναϊκής Ζυθοποίιας

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Αθηναϊκής Ζυθοποίιας


    Ισχυρές επιδόσεις εμφάνισε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πέρυσι αυξάνοντας πωλήσεις και κερδοφορία.

    Σε μια χρονιά που οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και η διευρυμένη τουριστική περίοδος οδήγησαν την εγχώρια αγορά ζύθου και οινοπνευματωδών ποτών σε αύξηση των κατ’ όγκο πωλήσεων κατά 1% και 11% αντίστοιχα, η εν Ελλάδι θυγατρική της Heineken σημείωσε αύξηση των καθαρών πωλήσεων κατά 12,6%. Αυξάνοντας παράλληλα κατά 11,4% τα προ φόρων κέρδη και κατά 12,3% τα καθαρά κέρδη.

    Ανάπτυξη που αποτυπώνεται και στα υψηλά μερίσματα προς τη μητρική με το προτεινόμενο μέρισμα για τη χρήση του 2023 στα  36,55 εκατ. ευρώ, υψηλότερο κατά 37,5%  από το μέρισμα που έλαβε ο Ολλανδικός όμιλος για τη χρήση του 2022.

    Στην τριετία 2021-2023 η Heineken εισέπραξε από την εν Ελλάδι θυγατρική της μερίσματα που αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ- 35,077 εκατ. ευρώ το 2021, 26,572 εκατ. ευρώ το 2022- ενώ πέρυσι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρείχε δάνειο σε συγγενή εταιρεία του ολλανδικού ομίλου 55 εκατ. ευρώ αλλά και το 2022 δανειοδότησε συγγενή εταιρεία με 45 εκατ. ευρώ.

    Πωλήσεις στα 315,36 εκατ. ευρώ

    Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Δανιηλίδη, οι καθαρές πωλήσεις στη χρήση του 2023 διαμορφώθηκαν στα 315,36 εκατ. ευρώ από 279,88 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.  Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, κυρίως λόγω της αύξηση του όγκου πωλήσεων συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων Bacardi.

    Από το σύνολο των πωλήσεων Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ήταν 139,868 εκατ. ευρώ από 136,499 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022.

    Τα προ φόρων κέρδη ξεπέρασαν τα 48,4 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 11,4% έναντι του 2022 και τα καθαρά κέρδη υπερέβησαν τα 37,5 εκατ. ευρώ από 33,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022.

    Ανοδικά κινήθηκαν και τα λειτουργικά έξοδα που αυξήθηκαν 10,7%, λόγω κυρίως της αύξησης των εξόδων προβολής και διαφήμισης κατά 5,4 εκατ. ευρώ και της αύξησης των εξόδων για δικαιώματα κατά 2,5 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις τα χρηματικά διαθέσιμα και ισοδύναμα της εταιρείας την 31η Δεκεμβρίου 2023 αυξήθηκαν στα 13,76 εκατ. ευρώ από 12,095 εκατ. ευρώ το 2022. Επίσης το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας μειώθηκε στα 119,24 εκατ. ευρώ από 119,43 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων αυξήθηκε στα 159,14 εκατ. ευρώ από  από 136,02 εκατ. ευρώ

    Επαρκώς κερδοφόρο το πρώτο εξάμηνο

    Παρά το γεγονός ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν δημιουργήσει ένα ευμετάβλητο περιβάλλον χρηματοοικονομικό και μακροοικονομικό περιβάλλον το 2024 η πορεία της εταιρείας στο πρώτο εξάμηνο είναι ικανοποιητικό με το αποτέλεσμα επαρκώς κερδοφόρο για την εταιρεία. Η στρατηγική της, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, εστιάζεται στην ενδυνάμωση των μαρκών και στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, στον έλεγχο του λειτουργικού κόστους, στην ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου, στις επενδύσεις στην τεχνολογία και στην ανάπτυξη του προσωπικού.

    Σε ό,τι αφορά τη δεκαετή περιπέτεια με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά από σειρά δικαστικών διαδικασιών που μείωσαν το αρχικό πρόστιμο για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης των 31,45 εκατ. ευρώ σε 26,73 εκατ. ευρώ  αυτή έλαβε τέλος όταν το ΣτΕ όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας τον περασμένο Μάιο δημοσίευσε την απορριπτική απόφαση κατά της αίτησης αναίρεσης που είχε ασκήσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

    Η διαμάχη με Βεργίνα και Carlsberg

    Η περιπέτεια με την Επιτροπή μπορεί να έχει τελειώσει ωστόσο παραμένουν οι δικαστικές διαμάχες επί Ολλανδικού εδάφους με τις δύο ανταγωνίστριες εταιρείες στην εγχώρια αγορά Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης και  Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρικής της Carlsberg, που πυροδοτήθηκαν ακριβώς από αυτήν την απόφαση του 2015.

    Έτσι, στις 3 Σεπτεμβρίου το Περιφερειακό Δικαστήριο του Αμστερνταμ θα εξετάσει την υπόθεση που αφορά στην αγωγή που κατέθεσε η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα) περί ζημιών που υπέστη ως αποτέλεσμα παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού. Έχει προηγηθεί σειρά διαδικασιών ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου και του Εφετείου του Άμστερνταμ, καθώς και του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ολλανδίας ενώ αναμένεται η κρίση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε δύο προδικαστικά ερωτήματα δικαιοδοσίας που του ετέθησαν από το Ανώτατο Δικαστήριο.

    Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις  «στις 20 Δεκεμβρίου  2020 η εταιρεία και η Heineken (τελικός μέτοχος) έλαβε αγωγή από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, σύμφωνα με την οποία η τελευταία ισχυρίζεται ότι υπέστη ζημιά ως αποτέλεσμα δήθεν παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού. Τα αντισυμβαλλόμενα μέρη υπέβαλλαν από κοινού αίτηση για αναστολή της διαδικασίας ενώπιον του περιφερειακού δικαστηρίου του Άμστερνταμ και αναμένεται η κρίση του ανώτατου  δικαστηρίου της Ολλανδίας».

    Με την ελληνική θυγατρική της Heineken να σημειώνει στις οικονομικές της καταστάσεις ότι είναι αδύνατη η πρόβλεψη του αποτελέσματος όλων των ανωτέρων διαδικασιών.

    Διαβάστε επίσης

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Με καλές τιμές μπίρας το Euro 2024

    PwC Ελλάδας-Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση €4,4 εκατ. για το «Sunbrewed»

    Νέες πράσινες επενδύσεις δρομολογεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία



    ΣΧΟΛΙΑ