ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης «τρέχουν» φέτος οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με οριακή ωστόσο αύξηση των κερδών. Η έκρηξη στον τουρισμό αλλά και η στρατηγική της εταιρείας υπό τη διοίκηση του κ. Αλέξανδρου Δανιηλίδη να επεκταθεί στη διανομή τρίτων έδωσε ώθηση στις πωλήσεις που έφτασαν στο εννεάμηνο στα 232,32 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 22,2%.
Οι πωλήσεις, πάντως, το φετινό εννεάμηνο ήταν πολύ υψηλότερες και από αυτές του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, όταν είχαν διαμορφωθεί σε 166,80 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα οι πληθωριστικές πιέσεις και το ενεργειακό κόστος είχαν αντίκτυπο στην κερδοφορία, η οποία σημείωσε οριακή αύξηση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις που δημοσίευσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στο φετινό εννεάμηνο σε 42,97 εκατ. ευρώ έναντι 42,79 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση μόλις 0,42%. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 43,29 εκατ. ευρώ έναντι 43,05 εκατ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 0,55%. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 33,23 εκατ. ευρώ έναντι 32,98 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, καταγράφοντας αύξηση 0,75%.
Την ίδια περίοδο το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας στο εννεάμηνο του 2022 ανήλθε σε 132,43 εκατ. ευρώ έναντι 124,83 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 6,08%.
Στα ύψη το μέρισμα στη μητρική Heineken
Η εν Ελλάδι θυγατρική της Heineken με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος στους μετόχους της εταιρείας, δηλαδή στον μητρικό όμιλο, ύψους 11,76 εκατ. ευρώ για την τρέχουσα οικονομική χρήση. Πέρυσι για το ίδιο διάστημα είχε αποφασιστεί η διανομή προσωρινού μερίσματος ύψους 11,98 εκατ. ευρώ. Η διανομή προσωρινού μερίσματος αποτελεί τακτική της εταιρείας και εκτιμάται ότι το ίδιο μοντέλο θα ακολουθηθεί και φέτος.
Συνολικά για τη χρήση του 2021 είχε διανεμηθεί μέρισμα 35,07 εκατ. ευρώ, ενώ για τη δύσκολη χρονιά της πανδημίας το 2020 το μέρισμα προς τους μετόχους ήταν ύψους 16,01 εκατ. ευρώ. Αθροιστικά η μητρική έχει εισπράξει για τις δύο χρονιές 2020-2021 συν το εννεάμηνο του 2022 σχεδόν 65 εκατ. ευρώ.
H «χρυσή» συμφωνία για το Bacardi
Πάντως η εταιρεία με την επιτυχημένη, όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα ρεκόρ της περσινής χρήσης, στρατηγική για επέκταση της διανομής τρίτων τη διανομή προϊόντων τρίτων με τη «χρυσή», συμφωνία με την Bacardi όχι μόνο ξεπέρασε τις επιδόσεις του 2019 αλλά έστησε γερές βάσεις εν μέσω της νέας κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων.
Το 2021 είδε τα καθαρά της κέρδη να αυξάνονται πάνω από 300% και το μέρισμα να υπερδιπλασιάζεται. Αύξησε κατά 24,86% τις καθαρές πωλήσεις της στα 225,635 εκατ. ευρώ από 179,136 εκατ. ευρώ το 2020 ξεπερνώντας και τις πωλήσεις του 2019, που είχαν διαμορφωθεί στα 216,785 εκατ. ευρώ. Καθοριστική για τις επιδόσεις της ήταν η ανάληψη διανομής των προϊόντων Bacardi. Η ισχύς της σύμβασης διανομής των προϊόντων Bacardi με την εταιρεία Tradall SA για την ελληνική αγορά έχει διάρκεια μέχρι την 31η Μαρτίου 2026 με δυνατότητα ανανέωσης.
Ωστόσο είχε και σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 11%, καθώς άνοιξε το κανάλι της εστίασης. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι οι πωλήσεις γίνονταν μέχρι τις αρχές Μαΐου κυρίως από το κανάλι του σούπερ μάρκετ, πωλήσεις με χαμηλότερη τιμή ανά μονάδα και μικρότερο περιθώριο κέρδους, καθώς η εστίαση άνοιξε μετά το Πάσχα και ο τουρισμός πολύ αργότερα.
Διαβάστε επίσης
Πτώχευση κήρυξαν 4 μεγάλες γερμανικές εταιρείες λόγω ενεργειακού κόστους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν
- Στέφανος Γκίκας από Ζάκυνθο: «Δρομολογούμε σημαντικά λιμενικά έργα στα νησιά μας, που θα φέρουν αλματώδη ανάπτυξη»
- Philip Lane (ΕΚΤ): Ευελιξία στο ζήτημα των περαιτέρω μειώσεων των επιτοκίων